مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
|
پاکنژاد: صادرات نفت مانند سابق با کیفیت و کمیت قبل ادامه دارد
|
اسکان موقت جنگزدگان توسط شهرداری
|
پنج شنبه 30 مرداد 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
قطارها در ۵۰ سال آینده چه ظاهری پیدا میکنند؟
تاريخ:نهم مرداد 1404 ساعت 13:21
|
کد : 336895
|
مشاهده: 106
تاخیر، لغو سفر و شلوغی میتواند سفر با قطار را برای برخی به یک تجربه استرسزا تبدیل کند اما اگر «قطارهای آینده» از این محدودیتها عبور کنند، سفر بسیار لذتبخش خواهد شد. راهآهن لندن و شمال شرقی (LNER) پیشبینی میکند که ظرف ۵۰ سال آینده، سفر با قطار به یک «تجربه جامع» تبدیل خواهد شد که سلامت و رفاه مسافران را ارتقا میدهد و تصاویری آیندهنگرانه و مفهومی نیز از قطارهای آینده و امکانات آنها منتشر کرده است.
به گزارش ایسنا، تا سال ۲۰۷۵، مسافران ممکن است بتوانند از مناظر بیرون از پنجرههای کف تا سقف لذت ببرند، در یک محفظه چرت بزنند و حتی در طول سفر خود درخواست «صندلی تردمیل» کنند. همچنین ممکن است مناطق مخصوص حیوانات خانگی در قطار و همچنین اتاقهای بازی خانوادگی و سرگرمیهایی به سبک سینما وجود داشته باشد.
به نقل از دیلیمیل، گفته میشود صندلیهای «هوشمند» میتوانند راحتی مشتری را به سطح بالاتری ببرند، به طوری که دما و سفتی صندلی در تنظیمات از پیش ذخیره شده قابل تنظیم است. موانع دریافت بلیت میتوانند با فناوری تشخیص چهره جایگزین شوند.
با این حال، یک نکته که در پیشبینیها از قلم افتاده و آن قیمت احتمالی بلیت در آینده است.
قطارها در ۵۰ سال آینده چه ظاهری پیدا میکنند؟
راهآهن لندن و شمال شرقی انگلستان به پاس ۲۰۰ سالگی راهآهن مدرن، از ۲۰۰۰ مسافر پرسید که در ۵۰ سال آینده بیشتر دوست دارند چه پیشرفتهایی را ببینند.
درخواستها شامل واگنهای سلامت، سینیهای غذای متعادل، غذای بدون بو، یک دربان در داخل قطار برای ارائه توصیه در مورد مقصد و مناطق سازگار با اختلالات عصبی بود. آنها گفتند که پنجرههای واقعیت افزوده میتوانند مناظر را به یک راهنمای تعاملی تبدیل کنند و تاریخچه و دادههای سفر را در لحظه به صورت زنده روی مناظر نمایش دهند.
آنها پیشبینی میکنند که حتی رسیدن به قطار نیز میتواند با عینکهای هوشمندی که فلشهای درخشان را برای هدایت شما به سمت سکو نشان میدهند، آسانتر شود.
قطارها در ۵۰ سال آینده چه ظاهری پیدا میکنند؟
بهروزرسانیهای در لحظه میتوانند شخصا به مسافران تحویل داده شوند و به اعلانهای سنتی ایستگاه که با بلندگو پخش میشوند، پایان دهند.
تام چیزرایت، آیندهپژوه کاربردی که با این شرکت در تدوین چشماندازشان همکاری داشته، میگوید: تصور سفر با قطار در ۵۰ سال آینده به معنای فکر کردن به هر چیزی است که ممکن خواهد بود مانند فناوریها و نوآوریهای جدید اما همچنین به آنچه از قطارهای آینده میخواهیم و نیاز خواهیم داشت نیز مربوط میشود.
سفر با قطار در آینده از ابتدا تا انتها، با کمک برنامهریزی هوش مصنوعی، سفر بدون بلیت و پنجرههای از کف تا سقف، راحت و روان خواهد بود.
قطارهای آینده شبیه یک شگفتی علمی-تخیلی خواهند بود. پرشتاب و ارگانیک، قدرتمند و بیصدا، و با یک تجربه درون قطار که ما را به حومه اطرافمان یا دنیای دیجیتال یا حتی ترکیبی یکپارچه از این دو متصل میکند.
قطارها در ۵۰ سال آینده چه ظاهری پیدا میکنند؟
او پیشبینی میکند که فناوریهای جدید میتوانند به قطارهای بریتانیا اجازه دهند سریعتر حرکت کنند و زمان سفر را کاهش دهند. او توضیح داد که این امر شامل آیرودینامیکتر کردن قطارها با استفاده از محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی است.
در همین حال، مواد چاپ سهبعدی به قطارها اجازه میدهند سبکتر، قویتر و مستحکمتر باشند و با انرژی بسیار کمتری به سرعتهای بالا برسند.
http://sanatnews.ir/News//336895
برچسب ها :
قطار
,
آینده
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا
توقف پروژه ساخت مجتمع گردشگری در حریم تخت جمشید
آخرين اخبار
صعود نکونام به فینال تفنگ ۱۰ متر
محدودیتهای ترافیکی ۲۸ صفر اعلام شد
واکنش حسین رضازاده به جانشینی بهداد سلیمی
اوکراین یک یادداشتتفاهم با ایران را فسخ کرد
محکومیت جهانی تصویب طرح شهرکسازی «E۱»
طراحی نانوساختارهای آئروژلی
آخر هفته از کدام نمایشگاهها بازدید کنیم؟
دسترسی چین به سیستم هشدار سایبری مایکروسافت محدود شد
مرگ موتورسوار ۶۰ ساله در بزرگراه حکیم
فایل کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۵–۱۴۰۴ منتشر شد
محکومیت جهانی تصویب طرح شهرکسازی «E۱»
انهدام اهداف توسط موشکهای «نصیر»، «قدیر» و «قادر»
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز