تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
چهارشنبه 19 شهريور 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
دمای انفجار اسکله ۱۴۰۰ درجه بود
تاريخ:چهاردهم ارديبهشت 1404 ساعت 11:56
|
کد : 302505
|
مشاهده: 193
رییس کارگروه آتش نشانی کشور و مدیرعامل سازمان آتشنشانی تهران که در عملیات اطفای حریق بندر شهید رجایی در محل حادثه حضور داشت، با اشاره به این حادثه را متفاوت ترین حادثه حریقی کشور بیان کرد و گفت: دما در محل حریق ۱۴۰۰ درجه بود و با آب نمی شد آتش کانتینرها را خاموش کرد، زیرا آب همان لحظه بخار می شد و ما برای کنترل حریق باید در کانتینرها را باز می کردیم.
به گزارش ایسنا، قدرت اله محمدی در یک برنامه تلویزیونی ضمن تسلیت به خانواده های کشتهشدگان حادثه انفجار شهید تسلیت می گویمگفت: در روز حادثه، من از تلویزیون خبر انفجار بندر شهید رجایی را دنبال می کردم که دقایقی بعد، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بنده تماس گرفت و از من خواست با تیمی از آتش نشانان حرفهای به بندرعباس اعزام شویم. من به همراه جلال ملکی سخنگوی سازمان، به دنبال بهترین مسیر برای رسیدن فوری به محل حادثه بودیم و سرانجام تصمیم گرفتیم با اولین پرواز به سمت قشم و سپس از راه دریایی به بندرعباس برسیم و اینچنین ما حدود ساعت ۵ عصر به محل حادثه رسیدیم.
وی با اشاره به خاص بودن این حادثه افزود: این حادثه، متفاوت ترین حریقی بود که تاکنون ما در کشور شاهد آن بودیم. حجم و گستردگی آتش، نوع حریق، دمای هوا و دمای ۱۴۰۰ درجه سانتیگرادی حریق و دودهای کیلومتری که به آسمان کشیده شده بود این حریق را از سایر عملیات های ما متمایز می کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: این حادثه، به یک بحران تبدیل شده بود و برای مدیریت آن چندین استان شامل استانهای فارس، کرمان، یزد، تهران و هرمزگان همکاری داشتند. همه شرکتهای پتروشیمی، پالایشگاهها و شرکت های نفت نیز پای کار بودند. همچنین منسجم کردن این همه نیرو از استان های مختلف در آن شرایط سخت و استرس زا واقعا کار دشواری بود که الحمداله انجام شد.
محمدی درباره نوع حریق گفت: حریق ها در این حادثه، در کانتیرهای بسته اتفاق می افتاد، یعنی گوشه ای از کانتیر در بسته آتش گرفته بود و بخشی از کانتیر را سوراخ کرده و شعله ها به بیرون می زد و به سایر نقاط سرایت می کرد. در هر کدام از این کانتیرها نیز وسایل مختلفی نگهداری می شد، مثلا در بعضی از آنها مواد غذایی، لوازم خودرو، قیر و غیره نگهداری می شد.
وی افزود: ما برای اینکه بتوانیم حریق ها را خاموش کنیم اولا باید می دانستیم درون هر کانتیر چیست تا بدانیم با چه روشی می توان آن را خاموش کرد. زیرا انقدر دمای هوا و حریق زیاد بود که آب روی کانتینرها بخار می شد و اصلا خاموش نمی شد. به عنوان مثال در کانتینری که قیر نگهداری می شد، نمی شد از آب استفاده کرد. بر همین اساس، ما باید کانتینرها را در ابتدا باز می کردیم و بعد برای اطفای حریق اقدام می کردیم.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: در این حادثه، ۱۵ ساعت کنترل حریق اصلی و ۴۸ ساعت اطفای کامل زمان برد، همچنین چهار مرتبه سناریو عملیاتی را تغییر دادیم تا در دمای ۴۰ درجه ای بندرعباس بتوانیم این بحران را کنترل کنیم.
محمدی گفت: آتش نشانان واقعا جانانه وارد حریق ها می شدند تا بتوانند حریق را کنترل کنند. در این مدت، چندین انفجار در فاصله ۵ متری آتش نشانان رخ داد و ما هیچ راهی جز نفوذ نداشتیم اما همه همکارانم با شجاعت تمام در دل آتش بودند و سرانجام با تمام تلاش های همکارانم در سراسر کشور، حریق کاملا اطفا شد.
http://sanatnews.ir/News//302505
برچسب ها :
انفجار در بندر شهید رجایی
,
آتش نشانی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا
توقف پروژه ساخت مجتمع گردشگری در حریم تخت جمشید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در ۶ رشته دانشگاه امیرکبیر
آخرين اخبار
لوکا مودریچ؛ میراثدار صبر، درد و شکوه
استیضاح وزیر کار با ۵۸ امضا کلید خورد
کنایه تند سرمربی ازبکستان به ایران
دستگاههای اجرایی از اقتصاد دولتی دل نمیکنند
دیدار عراقچی با وزیر خارجه مصر
۱۰ عملیات یمن با پهپادهای رادارگریز
نگرانی اروپا از تاثیر فسخ یک توافق اطلاعاتی با آمریکا
امنیت میلیاردها کاربر واتساپ به خطر افتاد
افتتاح بزرگترین سد برق آبی آفریقا
آغاز ثبتنام انتخابات فدراسیون سوارکاری
تتر به کانال ۹۰ هزار تومان بازگشت؛ سیگنال اصلاح نرخ غیررسمی دلار؟
برادران عالمیان در رنکینگ جهانی تنیس روی میز از هم دورتر شدند
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز