قطع وابستگی فولاد مبارکه به زایندهرود با انتقال آب دریا
|
اتابک: برق بخش تولید نباید قطع شود
|
عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
|
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
|
اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
يک شنبه 16 آذر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
درآمد جریمههای رانندگی صرف چه میشود؟
تاريخ:ششم ارديبهشت 1404 ساعت 10:23
|
کد : 302294
|
مشاهده: 515
به گزارش صنعت نیوز، رئیس پلیس راهور فراجا با رد برخی برداشتهای نادرست درباره محل هزینهکرد جریمههای رانندگی، تأکید کرد که این مبالغ بر اساس قانون، صرف افزایش ایمنی ترافیک، فرهنگسازی، آموزش و نگهداری راههای کشور میشود.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس پلیس راهور فراجا با رد برخی برداشتهای نادرست درباره محل هزینهکرد جریمههای رانندگی، تأکید کرد که این مبالغ بر اساس قانون، صرف افزایش ایمنی ترافیک، فرهنگسازی، آموزش و نگهداری راههای کشور میشود.
سردار سیدتیمور حسینی، با اشاره به شایعات و برداشتهای نادرست درباره سرنوشت مبالغ حاصل از جریمههای رانندگی، گفت: یکی از موضوعات مهمی که نیاز به شفافسازی دارد، نحوه هزینهکرد وجوهی است که از محل این جریمهها به خزانه دولت واریز میشود.
وی با استناد به ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تأکید کرد: این قانون بهصورت روشن محل مصرف این منابع را تعیین کرده و بر اساس آن، جریمهها باید در حوزههایی چون بهبود ایمنی تردد، ارتقاء فرهنگ رانندگی، توسعه سامانههای هوشمند کنترل ترافیک، تجهیز ناوگان پلیس، آموزشهای ترافیکی و نگهداری راهها هزینه شود.
سردار حسینی با اشاره به آمار مربوط به سال گذشته اعلام کرد: تنها در سال گذشته، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی به حساب خزانه واریز شده است. این در حالیست که نیاز واقعی کشور برای نگهداری بیش از ۲۳۰ هزار کیلومتر راه موجود، سالانه بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد میشود.
وی افزود: این رقم فقط برای نگهداری راههای فعلی کشور کافی است و شامل توسعه یا احداث مسیرهای جدید نمیشود.
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه برخی تصور میکنند این مبالغ صرف هزینههای عمومی دولت میشود، اظهار کرد: قانون به طور صریح مشخص کرده است که منابع حاصل از جریمهها باید در راستای کاهش تصادفات، افزایش ایمنی و اجرای طرحهای ترافیکی مصرف شود.
سردار حسینی در پایان ضمن تشکر از رسانهها و مشارکت مردم در پویش «نه به تصادف»، بر لزوم استفاده هدفمند از منابع موجود و تقویت آموزش و فرهنگسازی برای کاهش تلفات جادهای تأکید کرد.
http://sanatnews.ir/News//302294
برچسب ها :
سید تیمور حسینی
,
راهور
,
جریمه
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو
یک هیئت اوکراینی امروز وارد دمشق میشود
گفتوگوی وزیر صمت با پوتین در حاشیه اجلاس اوراسیا
سرپرست معاونت صنایع ماشینآلات و تجهیزات وزارت صمت منصوب شد
مذاکره وزیر نفت با مقامهای روسی در بخش انرژی
تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
ساروی مقتدرترین فرنگی کار سال جهان شد
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
وزیر صمت: حضور پرشور مردم، متضمن حرکت به سوی اهداف نظام اسلامی است
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
۱۲ بهمن آغاز مجدد پروازها به اروپا
آخرين اخبار
آغاز ثبتنام آزمون کارشناسی ارشد از امروز
رباتی که کارگران را نجات میدهد
فضای سبز، سپر نابرابر پایتخت در برابر آلودگی هوا
نانو و پلاسما، ۹۵ گاز سمی صنایع را به مواد بیاثر تبدیل کرد
تداوم وضعیت نارنجی هوای تهران
رشیدی: جنبش دانشجویی پیشتاز مبارزه با فساد و استکبار باشد
ادامه اختلافات میان وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی
توهم وزیر جنگ آمریکا درباره نابودی برنامه هستهای ایران
دولت از دانشجویان برای حل ناترازیها، راهحل بخواهد
سیانان: دولت ترامپ ایرانیهای بیشتری را به کشورشان برمیگرداند
اظهارات خلیل الحیه درباره سلاح حماس
پذیرش داریم، خوابگاه نداریم
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز