اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
سه شنبه 22 مهر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
درآمد جریمههای رانندگی صرف چه میشود؟
تاريخ:ششم ارديبهشت 1404 ساعت 10:23
|
کد : 302294
|
مشاهده: 460
به گزارش صنعت نیوز، رئیس پلیس راهور فراجا با رد برخی برداشتهای نادرست درباره محل هزینهکرد جریمههای رانندگی، تأکید کرد که این مبالغ بر اساس قانون، صرف افزایش ایمنی ترافیک، فرهنگسازی، آموزش و نگهداری راههای کشور میشود.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس پلیس راهور فراجا با رد برخی برداشتهای نادرست درباره محل هزینهکرد جریمههای رانندگی، تأکید کرد که این مبالغ بر اساس قانون، صرف افزایش ایمنی ترافیک، فرهنگسازی، آموزش و نگهداری راههای کشور میشود.
سردار سیدتیمور حسینی، با اشاره به شایعات و برداشتهای نادرست درباره سرنوشت مبالغ حاصل از جریمههای رانندگی، گفت: یکی از موضوعات مهمی که نیاز به شفافسازی دارد، نحوه هزینهکرد وجوهی است که از محل این جریمهها به خزانه دولت واریز میشود.
وی با استناد به ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تأکید کرد: این قانون بهصورت روشن محل مصرف این منابع را تعیین کرده و بر اساس آن، جریمهها باید در حوزههایی چون بهبود ایمنی تردد، ارتقاء فرهنگ رانندگی، توسعه سامانههای هوشمند کنترل ترافیک، تجهیز ناوگان پلیس، آموزشهای ترافیکی و نگهداری راهها هزینه شود.
سردار حسینی با اشاره به آمار مربوط به سال گذشته اعلام کرد: تنها در سال گذشته، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی به حساب خزانه واریز شده است. این در حالیست که نیاز واقعی کشور برای نگهداری بیش از ۲۳۰ هزار کیلومتر راه موجود، سالانه بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد میشود.
وی افزود: این رقم فقط برای نگهداری راههای فعلی کشور کافی است و شامل توسعه یا احداث مسیرهای جدید نمیشود.
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه برخی تصور میکنند این مبالغ صرف هزینههای عمومی دولت میشود، اظهار کرد: قانون به طور صریح مشخص کرده است که منابع حاصل از جریمهها باید در راستای کاهش تصادفات، افزایش ایمنی و اجرای طرحهای ترافیکی مصرف شود.
سردار حسینی در پایان ضمن تشکر از رسانهها و مشارکت مردم در پویش «نه به تصادف»، بر لزوم استفاده هدفمند از منابع موجود و تقویت آموزش و فرهنگسازی برای کاهش تلفات جادهای تأکید کرد.
http://sanatnews.ir/News//302294
برچسب ها :
سید تیمور حسینی
,
راهور
,
جریمه
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
افزایش ترددها از مرز ارمنستان
وزرای ورزش و میراث فرهنگی وارد بوموسی شدند
آمادگی ایران برای انتقال تجربههای دولت الکترونیک و هوش مصنوعی به ونزوئلا
اتوبوسرانی چگونه بر شرکتهای بخش خصوصی نظارت میکند؟
به خاطر مشکلات اقتصادی شرایط صنعت بیمه مطلوب نیست
برهانی در آستانه نشستن روی نیمکت نفت مسجدسلیمان
آخرين اخبار
ساخت ۸۸۱ پروژه از طریق مالیات
آغاز مراسم معرفی برترینهای حوزه مالی
راهاندازی سامانه ملی هشدار
آب طالقان به تهران نزدیک شد
جهتیابی پرواز در لایههای نامرئی آسمان!
ارتش اسرائیل گروگانها را تحویل گرفت
بیانیه حماس بعد از اجرای معامله تبادل اسرا
مرگ تدریجی بیماران نادر
درباره روابط ایران با چین و روسیه
تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت محمود روحانی
فیلمنت و حمایت از TEDxهای ایران
ترامپ در اسرائیل؛ برنامه بعدی ما ایران است!
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز