اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
چهارشنبه 23 مهر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
مجوز ورود تراموا به پایتخت صادر شد
تاريخ:دهم آذر 1403 ساعت 19:39
|
کد : 301397
|
مشاهده: 412
به گزارش صنعت نیوز، شهردار تهران با اشاره به طرح HOV در بزرگراه همت گفت: قابلیتهای مختلفی را در این محدوده پیاده سازی میکنیم و قصد داریم ظرفیتهای شهری را با حوزه فناوری تلفیق کنیم.
به گزارش صنعت نیوز، شهردار تهران با اشاره به طرح HOV در بزرگراه همت گفت: قابلیتهای مختلفی را در این محدوده پیاده سازی میکنیم و قصد داریم ظرفیتهای شهری را با حوزه فناوری تلفیق کنیم.
علیرضا زاکانی در حاشیه آیین آغاز اجرای سومین دوره من شهردارم امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بودجهریزی طرحهای شهری یکی از موضوعاتی است که در قالب مدیریت مشارکتی با شهروندان پیگیری میشود و شهروندان در پیشنهاد پروژههای شهر تهران نقش داشته و نظارت میکنند. مدیریت مشارکتی در بخش مردمی از سال ۱۴۰۱ شروع شد و در آن سال، ۳۴۶ هزار نفر شرکت کردند و ۱۴۶۲ طرح با بودجه حدود چهار همت (هزار میلیارد تومان) را انتخاب کردند.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ اقبال خوبی برای اجرای طرحها صورت گرفت و کارها به سرانجام رسید. عموم مردم پای کار آمدند و یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر شرکت و ۲۹۵۵ طرح را انتخاب کردند که در حوزه مناطق بالای ۹۸ درصد از پروژهها به بهرهبرداری رسید و انشاءالله در پایان سال به اتمام میرسد و خصوصیت من شهردارم ۲ این بود که مردم خودشان طرح پیشنهاد دادند و برای امسال نیز حدود ۱۲ همت بودجه برای سومین دوره طرح پیش بینی شده است.
شهردار تهران با بیان اینکه ۱۸ درصد از بین ۳۱۰۰ پروژه در تهران با خلاقیت و نوآوری خود مردم پیشنهاد شده است، گفت: این رویکرد در حال تکمیل است و اساتید دانشگاه در همه جهات در این حوزه در حال کار هستند. این ایده در عرصه جهانی میان کشورهای مختلف به عنوان ایده اول در مسکو انتخاب شد. کشورهای دیگر مثل سنگاپور هم علاقهمندی خودشان را نشان دادند تا در این پروژه شرکت کنند و در سایر کشورها توسعه پیدا کند. امیدوارم در طرح من شهردارم ۳ اقبال و مشارکت بیشتری داشته باشیم. صمن اینکه مردم فقط در انتخاب پروژهها سهم ندارند؛ بلکه در بازخواست مدیریت شهری هم شرکت میکنند و ما باید به مردم پاسخگو باشیم.
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره بودجه سال آینده شهرداری تهران عنوان کرد: بودجه امسال ۱۵۱ همت بود که در حال حاضر میخواهیم یک متمم به شورای شهر ببریم. یعنی ما توانستیم از سقف بودجه موردنظر عبور کنیم و به آماده کردن متمم برسیم. ۴۰ تا ۵۰ همت عدد این متمم است که در کل بودجه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ همت تنظیم میشود.
زاکانی اضافه کرد: در بودجه سال آینده شهرداری تهران اولویتهای شهر هم مثل گذشته است اما سلسله اولویتهای جدیدی اضافه میشود. مثلا در سال آینده در خصوص پایدار کردن شهر در حوزه نوسازی بافتهای فرسوده تلاش جدی خواهیم داشت. عملکردمان در کشور هم نشان میدهد جلوتر از بقیه هستیم و شاید رتبه اول باشیم اما این ما را قانع نمیکند و باید بتوانیم گرهها را برطرف کنیم. در سال آینده نوید عبور از مخاطرات ترافیکی، آلودگی هوا و ناپایداری شهر را میدهیم.
وی در خصوص طرح HOV در بزرگراه همت نیز گفت: این طرح پولی نیست و یک تلفیق از BRT و قابلیتهای بیش از آن است. ما سه قابلیت را با هم پیادهسازی میکنیم. اول بزرگراه همت را از ظرفیت حمل و نقل عمومی بهرهمند میکنیم و بزرگراههای شمالی - جنوبی را به عنوان یک رینگ حمل و نقلی پیوند میدهیم که این مزایای بسیار مناسبی دارد. دومین هدف هم استفاده از شاتل تاکسی در سلسله خطوط مشخص است که ابتدا و انتهایش خارج از محور همت است؛ اما بخش عمده آن درون این مسیر است که برای آن سرمایهگذاری لازم انجام شده است تا گره گشایی اساسی اتفاق بیفتد.
زاکانی درباره سومین هدف و قابلیت طرح HOV اظهار کرد: با شکلگیری نظارت تصویری، خودروهایی که تک سرنشین نیستند میتوانند از آن خط ویژه عبور کنند و نیاز به پرداخت هزینهای ندارند. همین کار را در بخشی از خطوط دیگر پیاده خواهیم کرد تا بتوانیم ظرفیتهای شهری را با حوزه فناوری تلفیق کنیم.
شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره آخرین وضعیت اتوبوسهای برقی گفت: اتوبوسها برقی وارد شده و گمرک مجوزهای لازم را صادر کرد. مجوز ورود تراموا، تاکسیها و اتوبوسها صادر شده است و واگنها نیز در بهمن ماه وارد میشوند و موضوعی که در حال حاضر پیگیر هستیم ترامواست تا دو رام تراموا را وارد کنیم و کارهای زیرساختی انجام شود.
http://sanatnews.ir/News//301397
برچسب ها :
شهرداری
,
تراموا
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
وزرای ورزش و میراث فرهنگی وارد بوموسی شدند
آمادگی ایران برای انتقال تجربههای دولت الکترونیک و هوش مصنوعی به ونزوئلا
اتوبوسرانی چگونه بر شرکتهای بخش خصوصی نظارت میکند؟
به خاطر مشکلات اقتصادی شرایط صنعت بیمه مطلوب نیست
برهانی در آستانه نشستن روی نیمکت نفت مسجدسلیمان
افتتاح یک یاور شهر و سه همراه سرا در تهران تا پایان سال
آخرين اخبار
جزئیاتی از مراسم بدرقه پیکر سعید مظفری
اتمام فاز اول گنجینه محیط زیست ایران
اتمام فاز اول گنجینه محیط زیست ایران
هرگز از هوش مصنوعی برای این ۵ کار استفاده نکنید!
برگزاری انتخابات نظام پزشکی ۲۵ مهرماه
تالار مدالآوران پارالمپیک ایران فعال شد
صالحی امیری: شاهد رشد حضور گردشگران در شهریور و مهر هستیم
تغذیه حیوانات شهری خیانت به حیات وحش
وقتی هوش مصنوعی دست به قلم میشود
۹۶ درصد اوراق قضایی به صورت الکترونیکی ابلاغ میشود
تحریمهای تازه انگلیس علیه روسیه
پاکستان به قندهار حمله هوایی کرده است
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز