دو شنبه 10 دی 1403

آغاز ورود قطعات دومین دستگاه حفار مکانیزه به خط ۱۰ مترو تهران

آغاز ورود قطعات دومین دستگاه حفار مکانیزه به خط ۱۰ مترو تهران
  تاريخ:هفدهم شهريور 1403 ساعت 11:28   |     کد : 300348   |     مشاهده: 204
به گزارش صنعت نیوز، نخستین قطعات از دومین دستگاه حفار مکانیزه (تی بی ام) که برای عملیات حفاری تونل بخش حدفاصل جنت آباد تا نمایشگاه بین المللی تهران از خط ۱۰ مترو در نظر گرفته شده است، به کارگاه ایستگاه جنت آباد منتقل شد؛ این امر به معنای آغاز مرحله ورود قطعات دستگاه حفار دوم و شروع اورهال و مونتاژ دستگاه مذکور می‌باشد.
به گزارش صنعت نیوز، نخستین قطعات از دومین دستگاه حفار مکانیزه (تی بی ام) که برای عملیات حفاری تونل بخش حدفاصل جنت آباد تا نمایشگاه بین المللی تهران از خط ۱۰ مترو در نظر گرفته شده است، به کارگاه ایستگاه جنت آباد منتقل شد؛ این امر به معنای آغاز مرحله ورود قطعات دستگاه حفار دوم و شروع اورهال و مونتاژ دستگاه مذکور می‌باشد.
به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، حسین نصر آزادانی سرپرست مجری خط ۱۰ مترو تهران در توضیح اقدامات مربوط به تسریع عملیات حفاری این خط گفت: بعد از کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس که از مدتی پیش عملیات حفاری با دستگاه مکانیزه اول در آنجا آغاز شد، کارگاه ایستگاه جنت آباد دومین مکانی است که برای استقرار دومین دستگاه حفار مکانیزه در نظر گرفته شده است. هم اکنون مرحله تکمیل سر شمع‌ها و آغاز عملیات حفاری شفت این کارگاه در حال انجام بوده و از طرفی، نخستین و مهمترین قطعات از دستگاه حفار دوم (کاترهد و مین بیرینگ) به محل کارگاه جنت آباد منتقل شده است. البته در ادامه کار و به موازات پیگیری عملیات حفاری و پایدارسازی دیواره‌های شفت کارگاه جنت آباد، سایر قطعات دومین دستگاه حفار مکانیزه خط ۱۰ به محل کارگاه مربوطه منتقل خواهد شد تا در کوتاهترین زمان ممکن، مرحله اورهال ، مونتاژ و آغاز به کار این دستگاه نیز انجام شود .
وی در ادامه افزود: در حال حاضر اراضی مربوط به ۱۷ موقعیت تجهیز کارگاه در مسیر طرح خط ۱۰ به پیمانکار تحویل شده و پنج موقعیت دیگر نیز در شرف تحویل زمین است. از این تعداد کارگاه تحویل زمین شده، ۱۰ کارگاه فعال استو
براساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، وی ابراز امیدواری کرد با تزریق به موقع منابع مالی و تجهیز سایر کارگاههای خط ۱۰، سرعت عملیات اجرایی کل پروژه افزایش یابد و عملیات حفاری و ساخت تونل این خط ۴۵ کیلومتری را از جبهه های کاری متعدد پیش برده و در اسرع زمان شاهد افتتاح فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران شد.

http://sanatnews.ir/News/1/300348
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است