عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
|
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
|
اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
پنج شنبه 1 آبان 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
آخرین وضعیت احداث تراموا در تهران؛ فعالسازی تا ۱۴۰۴
تاريخ:شانزدهم تير 1403 ساعت 12:07
|
کد : 289470
|
مشاهده: 623
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص آخرین وضعیت احداث تراموا در تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تا پایان نیم سال اول سال جاری مطالعات تراموا به اتمام میرسد و بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته نیز ۱۲ تا ۱۴ ماه زمان اجرای احداث تراموا در تهران در نظر گرفته شده است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص آخرین وضعیت احداث تراموا در تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تا پایان نیم سال اول سال جاری مطالعات تراموا به اتمام میرسد و بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته نیز ۱۲ تا ۱۴ ماه زمان اجرای احداث تراموا در تهران در نظر گرفته شده است.
مسعود درستی صبح امروز در حاشیه سمینار تخصصی بررسی ابعاد مختلف پروژه احداث خطوط جدید شبکه متروی تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت احداث تراموا در تهران گفت: در بهمن ماه سال گذشته احداث خطوط یک و دو تواموا در شورای ترافیک کشور تصویب شد؛ اما باید مطالعات امکانسنجی این خطوط در سازمان حمل و نقل و ترافیک به تصویب برسد، البته احداث تراموا در خط یک یعنی از میدان آزادی تا پایانه شرق و خط دو از جنتآباد تا مصلی، مصوبه شورای عالی ترافیک را دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا احداث تراموا باید در شورای شهر بررسی شود یا خیر؟ اظهار کرد: روال قانونی این است که شورای عالی ترافیک متولی تصویب یا رد خطوط جدید است که در بهمنماه سال گذشته احداث این خطوط را تصویب کرد، اما قطعا این برنامه برای اخذ بودجه و سایر مسائل باید در شورای شهر تهران بررسی شود.
درستی در مورد زمان راهاندازی تراموا تصریح کرد: تا پایان نیم سال اول سال جاری مطالعات به اتمام میرسد و بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته نیز ۱۲ تا ۱۴ ماه زمان اجرای احداث تراموا در تهران در نظر گرفته شده است و به نظر میرسد تا سال ۱۴۰۴ اگر به مشکلی برنخوریم تراموا در تهران راهاندازی میشود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تراموای چرخ لاستیکی به معابر تهران میآید؟ اظهار کرد: مطالعات نحوه احداث تراموا هنوز تصویب نشده و مدلهای تراموا برای کاربریهای خاص است مثلا ترامواهای چرخ لاستیکی بیشتر برای معابر شیبدار استفاده میشود؛ اما دقت داشته باشید که هنوز مطالعات تراموا در تهران تکمیل نشده است.
مدیر عامل شرکت متروی تهران در مورد سرانجام راهاندازی خط ۱۱ مترو به ایسنا گفت: تا قبل از شهریورماه عملیات ساخت خط ۱۱ متروی تهران تعیین تکلیف میشود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تغییر دولت و انتخاب رئیس جمهور جدید سرانجام واگنهای مترو چه میشود؟ تصریح کرد: دقت داشته باشید که در سنوات گذشته قسمت عمده تجهیزات مترو توسط شهرداری تهران و بدون مشارکت دولت خریداری شده و طبیعتا در پروژههای مشترک حتما مناسبات دولت و شهرداری تاثیرگذار است؛ اما پیش پرداخت در قرارداد ۷۹۱ واگن پرداخت شده و مترو در حال ساخت است و فکر نمیکنم دولت بعدی بخواهد شرایط فعلی را بهم بزند و کار به مرحلهای رسیده که باید ادامه داشته باشد.
درستی با اشاره به سفر اخیر معاون حمل و نقل شهرداری تهران به چین اظهار کرد: من هنوز ایشان را ندیدهام اما طی صحبتی عنوان کردند که ساخت یک رام قطار برای متروی تهران رو به اتمام است و پایان امسال اولین قطار از قرارداد ۷۹۱ واگن وارد متروی تهران میشود و پیشبینی من این است که تا سال آینده ورود واگنهای چینی و فعال شدن قرارداد ۱۱۳ واگن ملی به صورت ملموستر برای شهروندان قابل مشاهده است.
http://sanatnews.ir/News//289470
برچسب ها :
مترو
,
تراموا
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
وزرای ورزش و میراث فرهنگی وارد بوموسی شدند
آمادگی ایران برای انتقال تجربههای دولت الکترونیک و هوش مصنوعی به ونزوئلا
اتوبوسرانی چگونه بر شرکتهای بخش خصوصی نظارت میکند؟
به خاطر مشکلات اقتصادی شرایط صنعت بیمه مطلوب نیست
برهانی در آستانه نشستن روی نیمکت نفت مسجدسلیمان
افتتاح یک یاور شهر و سه همراه سرا در تهران تا پایان سال
صالحی امیری به ابوموسی رفت
آخرين اخبار
کاهش ساعات تدریس معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
معاون ترامپ: بازسازی غزه آسان نخواهد بود
حمایت ونزوئلا از نقش ایران در احیای صنعت نفتی این کشور
تعرفه پیامک و مکالمه تلفن همراه بهروزرسانی شد
تغییر قوانین خدمات معاملات رمزارز در ژاپن
فصل باران یا تجمع آلودگی زیر ابرها؟
روسیه رسما توافق پلوتونیوم با آمریکا را لغو کرد
«لوور» باز شد
تذکر عارف به وزرا درباره پاسخگویی به خبرنگاران
وزیر بهداشت: کمبود داروها را به صورت منظم رصد میکنیم
عصبانیت ترامپ از نفر سوم شدن
ثبت دانش فنی شرکتهای دانشبنیان بهعنوان دارایی نامشهود
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز