يک شنبه 3 تير 1403

وزیر صمت: دولت حامی احداث شهرک‌های انرژی است

وزیر صمت: دولت حامی احداث شهرک‌های انرژی است
  تاريخ:بيست و سوم خرداد 1403 ساعت 10:06   |     کد : 289094   |     مشاهده: 83
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای احداث شهرک های انرژی و واحدهای صنعتی که نیروگاه تولید برق احداث کنند، حمایت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای احداث شهرک های انرژی و واحدهای صنعتی که نیروگاه تولید برق احداث کنند، حمایت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است.
عباس علی آبادی در نشست صمیمی با تولیدکنندگان و تشکل‌های صنعتی و تولیدی استان قزوین، تصریح کرد: اگر شرکت و یا واحد تولیدی برای خودش نیروگاهی راه اندازی کند، هزینه پایینی برای سوخت آن دواحد در نظر می‌گیریم.
وی با بیان اینکه صنایع باید به سمت ساخت نیروگاه برق گام بردارند، اظهار کرد: تخصیص ارز و حمایت‌های مادی برای این واحدها به طور قطعی در اولویت کای ما قرار خواهد داشت.
علی آبادی بیان کرد: برای کاهش شدت انرژی باید همه کار کنیم، اینکه مردم شب‌ها از کولر گازی استفاده می‌کنند نیازمند تغییر نگرش و فرهنگ سازی است، چرا که ۱۰ سال پیش مردم در طول شب از کولرهای آبی نیز استفاده نمی‌کردند.
این مسوول، موضوع مدیریت مصرف را یکی دیگر از مسایل مهم در صرفه‌جویی انرژی عنوان کرد و یادآور شد: واحدهای صنعتی باید در اوج پیک مصرف، میزان مصرف و شدت انرژی را کاهش دهند.
وزیر صمت بر نقش ذخیره‌سازی برق نیز تاکید کرد و افزود: متاسفانه مساله ذخیره برق یکی از موضوعات مهمی است که در گذشته مورد غفلت قرار گرفته و این چنین نیست که همیشه با تولید برق بتوانیم ناترازی ها را در سطح کشور جبران کنیم.
دولت به دنبال تک نرخی شدن ارز است
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود به مشکل دیگر صنایع، یعنی مقوله ارزی اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی ما در کل کشور چند نرخی بودن ارز است اما همه موافقیم این مشکل باید برطرف شود.
علی آبادی ادامه داد: خوشبختانه دولت به یک جمع‌بندی رسیده و تمام ارکان آن در حال برطرف کردن مشکلات ارزی هستند، بر همین اساس به صادرکنندگان تاکید کرده ایم که بازارشان را از دست ندهند و به دلیل مشکلات ارزی تولید خود را به وقفه نیندازند.
وزیر صمت خاطرنشان کرد: یکی از خبرهای خوب در حوزه ارز این است که مشکلات تخصیص ارزی برای صنایع دستی و همچنین دانش بنیان‌ها برطرف شده و برای سایر صنایع نیز امتیازات صادراتی در نظر گرفته ایم تا آنها براساس صادرات بتوانند ارز نیمایی را دریافت کنند.
بازدید از شرکت هفت الماس، کلنگ زنی شهرک خورشیدی شال، افتتاح یک شرکت و تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمدشت از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر صمت به استان قزوین بود.

http://sanatnews.ir/News/1/289094
Share

برچسب ها :  وزیر صمت , شهرک انرژی , دولت
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است