يک شنبه 3 تير 1403

درخواست چین برای تمدید نمایشگاه شکوه ایران باستان در موزه ملی پکن‌

درخواست چین برای تمدید نمایشگاه شکوه ایران باستان در موزه ملی پکن‌
  تاريخ:شانزدهم خرداد 1403 ساعت 13:32   |     کد : 288954   |     مشاهده: 167
به گزارش صنعت نیوز، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد که خروج اشیای تاریخی از کشور منوط به تصویب هیئت وزیران شد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد که خروج اشیای تاریخی از کشور منوط به تصویب هیئت وزیران شد.
عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مصوبه‌ای در هیئت دولت داشتیم که خروج اشیای تاریخی از کشور باید با تصویب هیئت وزیران باشد.
وی ادامه داد: شش ماه قبل مصوبه ای داشتیم برای برگزاری نمایشگاه شکوه ایران باستان در موزه ملی پکن‌، این نمایشگاه با استقبال زیادی مواجه شد و چین از ما درخواست کرد که شش ماه دیگر تمدید کنیم تا در نمایشگاه بزرگ شانگهای هم شرکت کنیم که امروز این موضوع در هیئت وزیران تصویب شد. این نمایشگاه ۲۳ خرداد در شانگهای آغاز می شود و از من هم برای حضور در آن دعوت شده است.
ضرغامی همچنین با اشاره به بحث های گردشگری که در چین خواهد داشت، بیان کرد: دو هفته اول از این نمایشگاه پکن آنقدر استقبال شد که بلیط ها پیش‌فروش شد. خود چینی‌ها به ما گفتند که هرکسی بازدید کرد مبلغی برای فرهنگ و تمدن ایران شد. ۲۱۱ قطعه شیء تاریخی در این نمایشگاه به بازدید عموم گذاشته شد.
وی افزود: روز ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی است . رئیس‌جمهور شهید در بین همه روسای جمهور به صنایع دستی توجه ویژه‌ای داشتند و دولت مصوبات خوبی داشت و کارهای خوبی به دستور ایشان در دولت انجام دادیم. روز شنبه پروژه های صنایع دستی را افتتاح خواهیم کرد. ۱۴۴ پروژه در حوزه صنایع دستی به ارزش ۴۶۱ میلیارد تومان و اشتغال ۱۴۲۹ نفر را افتتاح می کنیم. ۱۲۷ کارگاه تولیدی و ۱۳ خانه صنایع دستی و ۴ بازارچه صنایع دستی افتتاح می شود. آیین‌نامه خانه‌های صنایع دستی در دولت سیزدهم تصویب شد و ما روی آن تمرکز کردیم.

http://sanatnews.ir/News/1/288954
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است