يک شنبه 3 تير 1403

۲۳ پروژه کلان وزارت نفت به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار افتتاح می‌شود

۲۳ پروژه کلان وزارت نفت به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار افتتاح می‌شود
  تاريخ:نهم خرداد 1403 ساعت 13:49   |     کد : 288837   |     مشاهده: 163
به گزارش صنعت نیوز، وزیر نفت گفت: ۲۳ پروژه کلان به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار در بخش‌های بالادست، پایین دست و مغفول مانده، آماده بهره برداری است که همه آنها خواست و مطالبات آیت الله رئیسی بود.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر نفت گفت: ۲۳ پروژه کلان به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار در بخش‌های بالادست، پایین دست و مغفول مانده، آماده بهره برداری است که همه آنها خواست و مطالبات آیت الله رئیسی بود.
جواد اوجی روز چهارشنبه - ۹ خردادماه - در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ۲۳ پروژه کلان به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار در بخش های بالادست و پایین دست و پروژه هایی که نهایی شدن آنها مغفول مانده بود، آماده بهره برداری است که تمام آنها از خواسته های آیت الله رئیسی در حوزه صنعت نفت و گاز کشور بود.
وی با بیان اینکه جمع‌آوری گازهای مشعل یکی دیگر از مطالبات آیت الله رئیسی بود، یادآور شد: همچنین افزایش ظرفیت پتروشیمی‌ها به ویژه در حوزه زنجیره صنایع تکمیلی، احداث خطوط انتقال فرآوردهای نفتی و قانون هوای پاک از جمله این مطالبات بود.
وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت به غیر از پروژه‌های کلانی که در دست دارد، سایر پروژه‌ها را برای بهره برداری پیگیری کرده است. در بخش افزایش تولید، افزایش صادرات نفتی، افزایش تولید گاز و فرآوردهای نفتی، جلوگیری از خام فروشی یا همان اقتصاد مقاومتی و احداث پتروپالایشگاه‌ها، آیت الله رئیسی تاکید خاصی داشتند و جزء مطالبات ایشان در صنعت نفت بود که دستاوردهای ارزشمندی نصیب کشور شد.
اوجی با بیان اینکه در چند هفته آینده بهره برداری از چند پروژه کلان انجام خواهد شد، گفت: از جمله این پروژه‌ها بهره برداری از پتروشیمی‌ها است که ۳ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی اضافه خواهد شد. همچنین ۴۶۰ کیلومتر خط لوله فرآورده‌های نفتی بهره بردای می‌شود، پیش از این حمل فرآوردهای نفتی به مبادی مصرف از طریق تانکرهای نفتکش انجام می‌شد، اما با احداث هزار کیلومتر خطوط لوله تا پایان سال، حدود ۵ تا ۶ هزار تانکر نفتکش از جاده‌ها جمع آوری خواهند شد.
وی با بیان اینکه جمع آوری تانکرهای نفتکش، کاهش آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت، افزود: همچنین تصادفات و هزینه‌هایی که در این بخش برای دولت داشت، کاهش خواهد یافت.
وزیر نفت خاطرنشان کرد: قرار بود آیت الله رئیسی در سفر به تبریز، کیفی سازی فرآوردهای نفتی پالایشگاه تبریز و ۲۲۲ کیلومتر خطوط انتقال این فرآورده‌ها را افتتاح کنند.
اوجی با اشاره به دیگر پروژه‌هایی که در هفته‌های آتی افتتاح خواهند شد، گفت: احداث خطوط انتقال گاز، ایستگاه‌های تقویت فشار و جمع آوری گازهای مشعل به میزان ۴ میلیون متر مکعب از دیگر پروژه‌هایی است که افتتاح می‌شوند.

http://sanatnews.ir/News/1/288837
Share

برچسب ها :  اوجی , وزارت نفت , دلار
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است