حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
|
پاکنژاد: صادرات نفت مانند سابق با کیفیت و کمیت قبل ادامه دارد
|
اسکان موقت جنگزدگان توسط شهرداری
|
عملکرد قابل قبول فروشگاههای زنجیرهای در ۱۰ روز اخیر
|
نقش کلیدی فروشگاههای زنجیرهای در تثبیت بازار و پیروزی دیپلماتیک ایران
|
وزیر صمت: تعادل به بازار کالاهای اساسی بازگشته است
|
آمادگی کامل صنایع برای پشتیبانی از مردم و نیروهای مسلح
|
وقفهای در زمینه جابه جایی کالا و مسافر وجود ندارد
|
تسریع در ترخیص کالاها و تأمین ارز واردات با هماهنگی دستگاهها
|
وزیر نفت: سوخترسانی پایدار است؛ جای نگرانی برای مردم وجود ندارد
|
اتابک: مشارکت اعضا در تدوین چشمانداز ۱۰ ساله اکو الزامی است
|
اتابک: بازارهای از دست رفته فرش را بازپس میگیریم
|
توسعه صنایع معدنی از ارکان اصلی پیشرفت اقتصاد ملی است
|
شنبه 14 تير 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
کشتیهای الانجی از دریای سرخ دوری گزیدند
تاريخ:بيست و هفتم دی 1402 ساعت 11:42
|
کد : 286686
|
مشاهده: 310
به نظر میرسد ناوگان جهانی کشتیهای الانجی در پی ادامه تنشهای ژئوپلیتیکی، استفاده از دریای سرخ و کانال سوئز را متوقف کردهاند.
به گزارش ایسنا، دادههای ردیابی کشتی که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، نشان میدهد دو کشتی خالی تحت کنترل قطر، روز سه شنبه از ورودی شمالی کانال سوئز در دریای مدیترانه دور شدهاند. یک کشتی قطری دیگر که به سمت این کانال حرکت میکرد، در سواحل مراکش مسیر خود را معکوس کرد. این کشتیها احتمالا از طریق مسیر طولانیتر دور آفریقا، به سمت این کشور در خلیج فارس خواهند رفت.
قطر بزرگترین استفاده کننده از مسیر دریای سرخ و کانال سوئز برای تجارت الانجی است. سایر صادرکنندگان از جمله روسیه و آمریکا هم استفاده از این آبراه را متوقف کردهاند و دادههای رصد کشتی، در حال حاضر هیچ کشتی در حال حرکت به این منطقه را نشان نمیدهد.
قطر که یکی از بزرگترین صادرکنندگان الانجی در جهان و دومین تامین کننده بزرگ این سوخت برای اروپاست، اوایل هفته جاری، سه کشتی حامل الانجی را از مسیر دریای سرخ خارج کرد و مسیر کشتیها را به سمت دماغه امید نیک در جنوب آفریقا به اروپا تغییر داد. کشتیهای حامل الانجی قطر و روسیه، از دریای سرخ عبور میکردند تا اینکه درگیریها در اواخر هفته گذشته تشدید شد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که سفرهای طولانیتر باعث محدود شدن کشتیهای الانجی موجود و افزایش هزینههای حملونقل میشود، با توجه به ذخایر بالا و تقاضای صنعتی پایین در اروپا، انتظار نمیرود به کمبود آن در اروپا منجر شود. دادههای سازمان ICIS نشان میدهد، انتقال الانجی از قطر به انگلیس از طریق جنوب آفریقا، حدود ۲۷ روز طول میکشد، در حالی که مدت سفر از مسیر کانال سوئز، ۱۸ روز است.
http://sanatnews.ir/News//286686
برچسب ها :
دریای سرخ
,
ال ان جی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
وحید هاشمیان سرمربی پرسپولیس شد
مسافران هواپیما بخوانند
اوکراین از حملات گسترده روسیه با صدها پهپاد به کییف خبر داد
هکر ۱۳ سالهای که مایکروسافت را وادار به تغییر قوانین امنیتی کرد
ماجرای پیشبینی پهپادها در سریال «پایتخت»
توصیه به دستههای عزاداری در آستانه تاسوعا وعاشورا
تظاهرات مردم یمن در حمایت از غزه
وقوع حادثه سخت برای سربازان رژیم صهیونیستی در نوار غزه
لرزه های مکرر در جنوب غربی ژاپن و تخلیه ساکنان محلی
روسیه و بلاروس روز استقلال آمریکا را تبریک گفتند
بازداشت یک آمریکایی هنگام ورود به ساختمان کنگره با سلاح گرم
آذرپیرا ملیپوش کشتی آزاد ایران در جهانی زاگرب شد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز