وزیر راه و شهرسازی: اتمام پروژههای نیمه تمام اولویت دولت چهاردهم است
|
وزیر صمت: رونق تجارت مرزی و توسعه سیستان و بلوچستان با رفع موانع محقق میشود
|
اتصال شبکه برق ایران و روسیه یک قدرت بزرگ الکتریکی را در منطقه ایجاد میکند
|
نیروگاهها و صنایع به سمت سوخت مایع بروند
|
وزیر صمت: در اولین فرصت به کردستان سفر میکنم
|
جزئیات حادثه تصادف خودروی حامل وزیر صنعت
|
وزیر نفت: هزینه بنزین سوپر متناسب با هزینه واردات خواهد بود
|
وزیر نفت خبر داد: مدیریت سوخت منازل و مراکز صنعتی برای زمستان
|
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منصوب شد
|
تحویل واحدهای مسکونی به خانوادههای جانباختگان معدن طبس
|
تلاش برای کاهش تفاوت نرخ ارز نیمایی و آزاد
|
وزیر راه: اجرای پروژههای عمرانی باید «اقتصاد پایه» باشد
|
اجلاس وزرای کشورهای عضو «تراسیکا» به میزبانی تهران برگزار میشود
|
شنبه 3 آذر 1403
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
اتصال کردستان به شبکه ریلی سراسری
تاريخ:نهم آبان 1402 ساعت 12:53
|
کد : 284432
|
مشاهده: 475
به گزارش صنعت نیوز، پروژه راهآهن همدان-سنندج با بهرهگیری از توان و تخصص مهندسان داخلی و تجهیزات داخلی منطبق بر آخرین تکنولوژیهای روز جلوهای از دانش مهندسان کشور در صنعت ریلی است.
به گزارش صنعت نیوز، پروژه راهآهن همدان-سنندج با بهرهگیری از توان و تخصص مهندسان داخلی و تجهیزات داخلی منطبق بر آخرین تکنولوژیهای روز جلوهای از دانش مهندسان کشور در صنعت ریلی است.
راهآهن همدان- سنندج با ظرفیت جابهجایی یک میلیون تن بار و ارزش روز ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در آستانه بهرهبرداری قرار دارد.
این مسیر ریلی یک خطه با ۳ قطعه اجرایی بخشی از راهآهن تهران - همدان - سنندج است که مراکز استانهای همدان و کردستان را به هم مرتبط میسازد.
راهآهن همدان- سنندج ۱۵۱ کیلومتر طول دارد که با احتساب خطوط ایستگاهی به ۱۷۸ کیلومتر میرسد و ٤٨ کیلومتر آن در استان همدان و حدود ۱۰۳ کیلومتر آن نیز در استان کردستان واقع شده است.
خط ریلی همدان- سنندج از ایستگاه همدان آغاز شده و ضمن عبور از حوالی شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد، قروه و دهگلان به ایستگاه سنندج منتهی میشود و مقرر است در ادامه مسیر با عبور از شهر مریوان به مرز باشماق متصل شود.
جابهجایی کالا از مرز باشماق (کردستان عراق) و اتصال سنندج به شبکه ریلی سراسری از طریق همدان و تهران از جمله اهداف احداث این راهآهن است.
با اجرای این پروژه ریلی جابهجایی محصولات کشاورزی و تولیدات کارخانجات و صنایع موجود در منطقه تسهیل میشود و امکان توسعه در آینده و اتصال این پروژه به استانهای کرمانشاه، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز فراهم خواهد شد.
هم اکنون و در فاز اول ریلگذاری ۱۷ کیلومتر از خطوط ایستگاهی پروژه راهآهن همدان- سنندج انجام شده است.
عملیات روسازی آن از ابتدای سال ۱۳۹۹ آغاز شد و در ۴ سال ساخت خطوط اصلی و ایستگاهی عملیات تکمیل سیستم ارتباطات و فیبر نوری محور انجام شد.
استفاده از ۲۰ هزار تن ریل ملی و بومی سازی تجهیزات وراداتی با دانش مهندسان داخلی
عمدهترین تجهیزات روسازی شامل ریل، سوزن، تراورس، ادوات پابند و سیستم انتقال بر مبنای استانداردهای بینالمللی تامین شده است و تمام ادوات وارداتی نیز با بهره از توان و تخصص مهندسان داخلی منطبق بر آخرین تکنولوژیهای روز بومی سازی شده است.
همچنین در این پروژه ۲۰ هزار تن ریل تولید ملی به کار رفته و خودکفایی در این حوزه اقدام ارزشمندی در راستای کاهش ریسک واردات، کنترل هزینههای اجرایی و افزایش سرعت در اجرای عملیات محورهای ریلی است.
حداکثر سرعت طراحی این مسیر ریلی برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است که انتظار می رود سرعت عملیاتی قطار مسافری در شروع بهره برداری حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت باشد و پیشبینی میشود ظرف ۲ ماه آینده به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد.
این پروژه دارای ۷ ایستگاه با نامهای بهار، آقبلاغ، دوسر، قزوه، آونگان، دهگلان و سنندج است.
ایستگاه راهآهن سنندج در مجاورت شهر سنندج آخرین ایستگاه مسیر و از نوع درجه یک تشکیلاتی بوده که در زمینی به مساحت ۵۲.۲ هکتاری احداث شده است.
معماری ایستگاه نشات گرفته از مهربانی و مهمان پذیری مردم، زیبایی و ظرافت هنر کردی و اقلیم منطقه با فناوری روز دنیا و تولیدات مصالح و تجهیزات ایرانی طراحی و اجرا شده است.
امکان افزایش ظرفیت جابهجایی بار به ۹ میلیون تن در سال
راهآهن همدان- سنندج ظرفیت جابهجایی ۶۰۰ هزار نفر و یک میلیون تن بار در سال را دارد که با توجه به توسعه صنایع منطقهای در سنوات اخیر و افزایش جمعیت، این ارقام در بخش باری افزایش قابل ملاحظهای خواهد یافت.
در فاز دوم بهرهبرداری و تکمیل خطوط ایستگاهی و اتصال خطوط پیش بینی شده به مراکز بار در استان کردستان ظرفیت این محور به ۸ تا ۹ میلیون تن بار در سال ارتقا خواهد یافت.
این پروژه ریلی ۲۹ دستگاه پل بزرگ و ۴۱۱ دستگاه پل کوچک دارد.
راهآهن همدان- سنندج روز جمعه با حضور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهد شد.
http://sanatnews.ir/News//284432
برچسب ها :
شبکه ریلی
,
کردستان
,
راه و شهرسازی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
بذرپاش: سامانه رایگان خودنویس برای تنظیم قرارداد موجر و مستاجر راهاندازی شد
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
آخرين اخبار
ایثار و شهادت در تاریخ ثبت شده است
بازگشایی کامل جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال
صعود پرسپولیس در جام حذفی با طلسمشکنی مهاجم آنگولایی
عراقچی: تصویب قطعنامه علیه ایران با اقدامات متقابل مواجه میشود
علیپور: خوشحالیم پای ژوائو به گلزنی باز شد
گاریدو: بازیهای جام حذفی خطرناک هستند
صالحی امیری با نخستوزیر آذربایجان دیدار کرد
آغاز ریلگذاری راه آهن خاش - چابهار
وزیر راه: کریدور شمال - جنوب راهبردی ترین پروژه ریلی کشور است
وزیر راه و شهرسازی: اتمام پروژههای نیمه تمام اولویت دولت چهاردهم است
وزیر صمت: رونق تجارت مرزی و توسعه سیستان و بلوچستان با رفع موانع محقق میشود
۶۰ لیتر سهمیه بنزین آذر شارژ شد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز