اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
سه شنبه 22 مهر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
توضیحات وزیر صمت درباره واردات خودروهای کارکرده
تاريخ:اول آبان 1402 ساعت 09:21
|
کد : 284174
|
مشاهده: 998
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت دلایل تاخیر در ابلاغ آییننامه خودروهای کارکرده را تشریح کرد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت دلایل تاخیر در ابلاغ آییننامه خودروهای کارکرده را تشریح کرد.
عباس علیآبادی پس از حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران درباره آییننامه واردات خودروهای دست دوم خارجی عنوان کرد: خوشبختانه آییننامه واردات خودروهای دست دوم خارجی در جلسه هفته قبل به تصویب هیات وزیران رسید و بهزودی ابلاغ میشود. «دفتر دولت به زودی این آییننامه را ابلاغ کنند تا مردم نیز به خواسته خود برسند.»
وی درباره طولانی شدن پروسه ابلاغ آییننامه خودروهای خارجی دست دوم گفت: خودروهای دست دوم پدیده معمولی نیستند ممکن است قدیمی باشند و باید «استانداردها را پاس بکنند» تا مقرراتی بر آنها حاکم شود. بنابراین بحث و صحبت درباره این خودروها در نشستهای تخصصی طبیعی و بدیهی است.
وزیر صمت ادامه داد: از آنجایی که به مردم این امکان را میدهیم که شخصاً برای وادارات این خودروها اقدام کنند باید نگران «ارز» هم باشیم تا جامعه از نوسان نرخ آسیب نبیند. به همین دلیل مباحث طولانی در کارگروهها و کمیسیونها انجام شد و دولت مصوب کرد یک کمیته ناظر به این مساله نظارت کند تا توده مردم از این موضوع زیان نبینند.
علی آبادی در پاسخ به سوالی درباره بحث احتکار خودرو از سوی خودروسازان گفت: در جریان این موضوع نیستم و نمیدانم که تعزیرات حکومتی چه چیزی را تایید کرده است اما اگر احتکاری را تایید کرده باشد قاعدتاً باید با آن برخورد قضایی کند.
وزیر صمت افزود: اما آن چیزی که مسلم است این است که ما روزانه عدد قابل توجهی خودرو تولید میکنیم. یعنی فقط دو خودروساز بزرگ روزانه حدود ۴۳۰۰ خودرو تولید میکنند لذا تولید یک هفته این خودروسازان عدد بزرگی میشود.
وی ادامه داد: آنها بعضا با مشکلات تاییدیههای استاندارد مواجه میشوند و ممکن است کسریهایی داشته باشند. به نظرم من در حال حاضر احتکاری در کار نیست و خودروها تحویل مردم میشوند.
وزیر صمت در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن بحثی درباره عدم موافقت وزارت صمت با قیمتگذاری خودرو از سوی شورای رقابت گفت: قیمتگذاری و نظارت بر بازار دو موضوع هستند. معتقد هستیم که اقتصاد کارکردهای خود را دارد.
علیآبادی افزود: افراد اقتصادی نظرات متفاوتی دارند. شخصاً معتقد هستم که باید میزان دخالت دولت در بازار را کاهش دهیم و بیشتر به سمت حکمرانی و حاکمیت و اعمال نظارت برویم. این سیاستی است که در وزارت صمت دنبال میکنم و برای اینکه انحصارات شکسته شود زمان زیادی طول خواهد کشید اما در آن صورت نیازی به قیمتگذاری دستوری وجود ندارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری فردای جلسه هیات عالی نظارت در مورد صلاحیت صلاحورزی گفت: هیات عالی نظارت باید در این زمینه تصمیمگیری کند.
وزیر صمت در پاسخ به سوالی درباره برنامهها و اقدامات وزارت صمت برای تطبیق استانداردها در اجناس و تولیدات داخلی گفت: استاندارد در هر گوشه دنیا تعریف خود را دارد ما نیز استانداردهای ملی داریم. اتفاقاً ممکن است درزمینه استاندارد با سایر کشورها موضوعات مشترک داشته باشیم اما استاندارد تابع شرایط هر محل و منطقه و سیاستهایی است که در آنجا دنبال میشود بنابراین تلاش میکنیم که تولیدات خود را در سطح استاندارد و در خور شان مردم ارتقا دهیم.
علی آبادی در زمینه استاندارد محصولات صادراتی هم عنوان کرد: محصولات خود را هر جا صادر کنیم استاندارد کشور مبدا را باید در نظر بگیریم به عنوان مثال اگر کالایی بخواهد به روسیه صادر شود باید روسیه و گمرک این کشور استانداردهای خود را در زمینه اعمال کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اگر ما این کار را انجام ندهیم نمیتوانیم در آن بازارها حضور داشته باشیم لذا با در نظر گرفتن این موضوع تلاش میکنیم که کیفیت محصولاتمان را ارتقا دهیم. ضمن اینکه کیفیت و استاندارد دو مفهوم متفاوت هستند ما باید همان باشیم که ادعا میکنیم و اگر میگوییم کیفیت فلان کالا این است کیفیت باید همان باشد.
علیآبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر شیوه نظارت بر کالاها و عدم دریافت مجوز افزایش قیمت از سوی تولیدکنندگان برخی کالاها بیان کرد: ما در بعضی کالاها قیمتگذاری نداریم و اصطلاحا میگوییم قیمتها به شکل پسینی کنترل میشوند و برخی کالاها نیز پیشینی کنترل میشوند.
وی گفت: معتقدم برای رشد تولید باید به سمت اقتصاد بازار برویم. قیمتها با رقابت تعیین میشود بنابراین تلاش میکنیم که انحصار را برداریم تا این رقابت به نحو مناسبی شکل بگیرد.
وزیر صمت در پاسخ به سوال دیگری درباره پیامکهای ارسالی سامانه یکپارچه خودرو مبنی بر واریز مبالغی برای ثبتنام کنندگان خودرو ظرف مدت ۳ روز گفت: ما برای این قضیه مقررات داریم. طبق مقررات، متقاضیان خودرو موظف به پرداخت هستند. و گرنه همه در صف میایستند بدون اینکه تعهدی برای دریافت خودرو داشته باشند.
علیآبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر حذف برخی از ثبتنام کنندگان خودرو در سامانه یکپارچه به دلیل عدم پرداخت به موقع مبالغ تعیین شده گفت: پیامکها را برای من بفرستید تا بررسی کنم. اگر احیانا مورد مشخصی خلاف قانون بود برای من بفرستید تا شخصا رسیدگی کنم.
وی گفت: پاسخگویی مستقیم مسئولان دولت ابتکار بسیار ارزندهای است که توسط دولت سیزدهم دنبال میشود. اگرچه زمان بیشتری لازم است تا بتوانیم به طور مناسب با شناسایی نیازها و مشکلات مردم پاسخگوی آن باشیم بدهیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز به همراه معاونان وزارت صمت در زمینه خودرو، شهرکهای صنعتی، مشکلات معدن و... سوالاتی مطرح شد که به آن پاسخ دادیم. برخی از موارد را هم قرار شد بررسی و رسیدگی کنیم.
http://sanatnews.ir/News//284174
برچسب ها :
واردات
,
خودروهای کارکرده
,
وزیر
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
افزایش ترددها از مرز ارمنستان
وزرای ورزش و میراث فرهنگی وارد بوموسی شدند
آمادگی ایران برای انتقال تجربههای دولت الکترونیک و هوش مصنوعی به ونزوئلا
اتوبوسرانی چگونه بر شرکتهای بخش خصوصی نظارت میکند؟
به خاطر مشکلات اقتصادی شرایط صنعت بیمه مطلوب نیست
برهانی در آستانه نشستن روی نیمکت نفت مسجدسلیمان
آخرين اخبار
نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه آغاز شد
هشدار لندن به سیاستمداران انگلیسی
خواهر و برادران یانیس در میلواکی
سرمایهگذاری ۱۰ میلیارد دلاری گوگل در هند
رژه نظامی عراق در مرز با سوریه
بیشتر حوادث مدارس از آبدارخانهها آغاز میشود
تاکید بر بازسازی نظام سلامت غزه
برگزاری مانور سونامی ۲۰۲۵ اقیانوس هند
آیا سفر در زمان واقعاً ممکن است؟
اتباع غیرمجاز هم میتوانند دیه دریافت کنند
احتمال بازگشت خاموشیها قوت گرفت
شیوه پرداخت کالابرگ از آبان تغییر میکند
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز