وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
|
پاکنژاد: صادرات نفت مانند سابق با کیفیت و کمیت قبل ادامه دارد
|
اسکان موقت جنگزدگان توسط شهرداری
|
عملکرد قابل قبول فروشگاههای زنجیرهای در ۱۰ روز اخیر
|
نقش کلیدی فروشگاههای زنجیرهای در تثبیت بازار و پیروزی دیپلماتیک ایران
|
وزیر صمت: تعادل به بازار کالاهای اساسی بازگشته است
|
آمادگی کامل صنایع برای پشتیبانی از مردم و نیروهای مسلح
|
وقفهای در زمینه جابه جایی کالا و مسافر وجود ندارد
|
تسریع در ترخیص کالاها و تأمین ارز واردات با هماهنگی دستگاهها
|
وزیر نفت: سوخترسانی پایدار است؛ جای نگرانی برای مردم وجود ندارد
|
پنج شنبه 19 تير 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
آزادراه اصفهان- شیراز، نخستین تجربه روسازی بتنی در آزادراههای کشور
تاريخ:شانزدهم مهر 1402 ساعت 12:44
|
کد : 283567
|
مشاهده: 592
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراهها در آستانه بهره برداری از آزادراه اصفهان- شیراز گفت: بهمنظور کاهش هزینههای اجرایی و افزایش دوام رویهها طبق متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر در مسیرهای آزادراهی، روسازی بخشی از آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۵۰ کیلومتر به صورت بتنی درزدار اجرا شده است.
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراهها در آستانه بهره برداری از آزادراه اصفهان- شیراز گفت: بهمنظور کاهش هزینههای اجرایی و افزایش دوام رویهها طبق متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر در مسیرهای آزادراهی، روسازی بخشی از آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۵۰ کیلومتر به صورت بتنی درزدار اجرا شده است.
«محمود ملازینل» از اجرای روسازی بتنی در بخشی از آزادراه شیراز- اصفهان خبر داد و افزود: یکی از مهمترین ویژگیهای این روش روسازی افزایش ۲ برابری عمر رویهها نسبت به روسازی آسفالتی است که موجب کاهش هزینههای نگهداری و در نتیجه حفظ راههای کشور به عنوان سرمایههای ملی میشود.
وی ادامهداد: از دیگر ویژگیهای روسازی بتنی میتوان به عدم تغییر شکل دائمی نظیر شیار افتادگی، جمع و فتیله نشدن رویه زمان ترمز گرفتن خودروها و عبور از سرازیری ها و سربالاییها، نرم و روان نشدن رویه در هوای بسیار گرم، مقاومت خزش بسیار بالا و قابلیت رویت مناسبتر در هنگام شب اشاره کرد.
ملازینل، اجرای روسازی بتنی در آزادراه شیراز- اصفهان را نخستین تجربه در پروژه های آزادراهی اعلام کرد و گفت: به منظور بررسی ویژگی های مختلف این نوع روسازی در پروژه های آزادراهی، ۵۰ کیلومتر از مسیر روسازی بتنی انجام شد و بعد از آن نیز در بخش هایی از آزادراه تهران- شمال این تجربه مورد استفاده قرار گرفت.
سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراهها، اجرای روسازی بتنی در مسیرهای آزادراهی را با در نظر گرفتن متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر مناسبتر برشمرد و ادامهداد: بیشترین حجم روسازی بتنی در مسیرهای آزادراهی در این آزادراه انجام شده است که به صورت روسازی بتنی درزدار غیرمسلح با ضخامت ۲۹ سانتی متر به همراه اساس تثبیت به ضخامت ۲۰ سانتی متر اجرا شده است.
آزادراه اصفهان به شیراز که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژههای آزادراهی کشور یاد میشود، امروز با اهتمام ویژه دولتمردان در دولت سیزدهم در چند قدمی افتتاح و بهره برداری قرار گرفته است.
مسیر فعلی شیراز به سمت اصفهان ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز حدود ۶ ساعت به طول میانجامد که با افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان، طول مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاهتر شده و نزدیک به ۲ ساعت از زمان سفر نیز کاسته میشود.
http://sanatnews.ir/News//283567
برچسب ها :
راه و شهرسازی
,
آزادراه
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
تشخیص علائم اولیه پوکی استخوان
هسته زردآلو را نخورید!
تزریق فوری نقدینگی برای نیروگاهها در راه است
واکنش آلونسو به شکست تحقیرآمیز رئال مادرید
مظلومترین رئیسجمهور ایران خسته نباشید
کارگردان «دلشکسته»
مذاکره باشگاه استقلال با دروازه بان خارجی؛ جدایی حسینی قطعی شده است؟
توصیه کریم باقری باعث تمدید قرارداد هافبک مازاد پرسپولیس شد
واکنش تاجرنیا به جدایی حسینی از استقلال و ماجرای یک قرارداد جنجالی
گرانی بلیت قطار در روزهای شلوغ بدسلیقگی شرکت راهآهن بود
نقش هوش مصنوعی در مرور و راستیآزمایی مطالعات
راه اندازی پروازهای مستقیم از مسکو به کره
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز