تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
|
پاکنژاد: صادرات نفت مانند سابق با کیفیت و کمیت قبل ادامه دارد
|
اسکان موقت جنگزدگان توسط شهرداری
|
عملکرد قابل قبول فروشگاههای زنجیرهای در ۱۰ روز اخیر
|
نقش کلیدی فروشگاههای زنجیرهای در تثبیت بازار و پیروزی دیپلماتیک ایران
|
وزیر صمت: تعادل به بازار کالاهای اساسی بازگشته است
|
جمعه 10 مرداد 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
آمریکا زیردریایی کاملا بیصدا میسازد
تاريخ:بيست و چهارم تير 1402 ساعت 13:10
|
کد : 280311
|
مشاهده: 291
آژانس پروژههای تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده(دارپا-DARPA) با برنامه پمپهای مغناطیسی هیدرودینامیکی زیر دریا که به اختصار PUMP نامیده میشود، در حال توسعه یک سیستم پیشران زیردریایی خاموش و بیصدا است.
به گزارش ایسنا و به نقل از آیای، آژانس پروژههای تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده(دارپا) قصد دارد یک سیستم پیشران زیردریایی «بیصدا» را توسعه دهد. این پیشران جدید که ظاهراً از فیلم «شکار اکتبر سرخ» در دهه ۱۹۹۰ الهام گرفته شده است، هیچ بخش متحرکی ندارد و نیروی رانش را با استفاده از آهنرباهای الکتریکی و آب ارائه میکند.
بر اساس مفهومی به نام مگنتوهیدرودینامیک(MHD)، این سیستم نسبتا ساده است، اما میتواند برای زیردریاییهای آینده انقلابی باشد.
حرکت بیصدا
مفهوم مگنتوهیدرودینامیک برای اولین بار در دهه ۱۹۵۰ پیشنهاد شد و چندین دهه است که مورد توجه مهندسان نیروی دریایی قرار گرفته است. همین مفهوم، الهام بخش یک زیردریایی خیالی در فیلمی به نام «شکار اکتبر سرخ» است.
در یک موتور مگنتوهیدرودینامیک، یک سیال توسط یک میدان الکترومغناطیسی باردار میشود و شتاب میگیرد تا نیروی رانش ایجاد کند.
این دستگاه فاقد قطعات متحرک است و به همین دلیل بیصدا عمل میکند. بنابراین، زیردریاییها تا حد زیادی از یک سیسم پیشران مخفی بهره میبرند که به آنها اجازه میدهد از شکارچیان پنهان بمانند و با حذف تداخل صوتی از دادههای سونار، نظارت و جمعآوری اطلاعات را بهبود ببخشند.
دلیل عدم استفاده از این فناوری در زیردریاییها برای بیش از ۶۰ سال گذشته به جز در چند قایق آزمایشی، دو مورد است.
اول اینکه سیمپیچهای الکترومغناطیسی مورد استفاده در آن باید بسیار قدرتمند باشند و ساخت سیمپیچهایی که برای نصب در زیردریایی به اندازه کافی سبک و کارآمد باشند، چالش برانگیز است.
دوم اینکه الکترودها باید سایش زیادی را به دلیل خوردگی، هیدرولیز و فرسایش ناشی از تعامل بین میدانهای مغناطیسی، جریان الکتریکی و آب شور تحمل کنند.
در سالهای اخیر، پیشرفتهای چشمگیری در توسعه آهنرباها صورت گرفته است. با این حال، هنوز جای پیشرفت در یافتن مواد مناسب برای ایجاد چنین الکترودی وجود دارد.
دارپا برای رسیدگی به این مشکل، یک برنامه ۴۲ ماهه به نام «اصول پمپهای مغناطیسی هیدرودینامیکی زیر دریا»(PUMP) راهاندازی کرده است که از چندین رویکرد برای توسعه یک دستگاه MHD نظامی کاربردی استفاده میکند.
سوزان سویتنبانک، مدیر برنامه PUMP در دفتر علوم دفاعی دارپا گفت: بهترین کارایی که تا به امروز در یک پیشران مگنتوهیدرودینامیک نشان داده شده است، در سال ۱۹۹۲ در یک کشتی ۳۰ متری موسوم به Yamato-۱ بود که با استفاده از قدرت میدان مغناطیسی معادل تقریباً ۴ تسلا، به سرعت ۶.۶ گره دریایی با بازدهی حدود ۳۰ درصدی دست یافت.
وی افزود: در چند سال گذشته، صنعت همجوشی تجاری پیشرفتهایی در آهنرباهای اکسید مس باریم خاکی کمیاب(REBCO) داشته است که میدانهای مغناطیسی در مقیاس بزرگ تا ۲۰ تسلا را نشان داده است، پیشرفتی که به طور بالقوه میتواند ۹۰ درصد بازدهی را در یک دستگاه مگنتوهیدرودینامیکی ایجاد کند که ارزش پیگیری دارد.
وی ادامه داد: اکنون که مرزها در تولید میدان مغناطیسی نیرومند درنوردیده شده است، برنامه PUMP قصد دارد برای حل چالش مواد الکترود به یک پیشرفت بزرگ دست یابد.
مشکل اینجاست که حبابهای گاز روی سطوح الکترودها تشکیل میشوند که کارایی آنها را کاهش میدهد و فرو رفتن در آنها به آنها آسیب میرسانند.
مدلهای کامپیوتری میتوانند نیروهای هیدرودینامیک، الکتروشیمی و مغناطیس را برای کاهش آسیب و افزایش کارایی تنظیم کنند.
سویتنبانک میگوید: ما امیدواریم از بینشهایی در مورد پوششهای مواد جدید از صنایع سلول سوختی و باتری استفاده کنیم، زیرا آنها با همان مشکل تولید حباب سر و کار دارند.
وی در پایان گفت: ما به دنبال تخصص در همه زمینهها هستیم تا تیمهایی را تشکیل دهیم تا در نهایت به ما کمک کنند تا یک موتور مگنتوهیدرودینامیک در مقیاس نظامی بسازیم.
http://sanatnews.ir/News//280311
برچسب ها :
زیردریایی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
«خوشامدگویی» صندوق نوآوری به دانشبنیانهای جدید
آخرين اخبار
آتش سوزی در انبار ضایعات شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه/ آتش مهار شد
بیانیه اتهامآمیز چند کشور اروپایی علیه ایران
افتتاح ۵ پروژه راهسازی اربعینی در مسیر «طریقالحسین» خوزستان
احضار مهروز ساعی و نایبرییس فدراسیون تکواندو به وزارت ورزش
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
تکمیل حلقههای زنجیره دولت الکترونیک
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
پروژه رها شده استان کرمان بالاخره بعد از ۱۸ سال به اتمام رسید
بازار سرمایه نیازمند ادامه حمایتها
استخوان بندی توسعه در کشور روی خطوط ریلی است
قطارها در ۵۰ سال آینده چه ظاهری پیدا میکنند؟
آغاز دور تازهای از همکاریهای دمشق - مسکو
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز