وزیر راه و شهرسازی: اتمام پروژههای نیمه تمام اولویت دولت چهاردهم است
|
وزیر صمت: رونق تجارت مرزی و توسعه سیستان و بلوچستان با رفع موانع محقق میشود
|
اتصال شبکه برق ایران و روسیه یک قدرت بزرگ الکتریکی را در منطقه ایجاد میکند
|
نیروگاهها و صنایع به سمت سوخت مایع بروند
|
وزیر صمت: در اولین فرصت به کردستان سفر میکنم
|
جزئیات حادثه تصادف خودروی حامل وزیر صنعت
|
وزیر نفت: هزینه بنزین سوپر متناسب با هزینه واردات خواهد بود
|
وزیر نفت خبر داد: مدیریت سوخت منازل و مراکز صنعتی برای زمستان
|
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منصوب شد
|
تحویل واحدهای مسکونی به خانوادههای جانباختگان معدن طبس
|
تلاش برای کاهش تفاوت نرخ ارز نیمایی و آزاد
|
وزیر راه: اجرای پروژههای عمرانی باید «اقتصاد پایه» باشد
|
اجلاس وزرای کشورهای عضو «تراسیکا» به میزبانی تهران برگزار میشود
|
شنبه 3 آذر 1403
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
تکمیل و بهره برداری کامل از آزاد راه شیراز - اصفهان به اما و اگر خورد
تاريخ:سوم تير 1402 ساعت 13:40
|
کد : 279058
|
مشاهده: 673
به گزارش صنعت نیوز، تکمیل فاز نخست آزادراه شیراز – اصفهان که شامل قطعات یک تا ۶ است، نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. در صورت تامین این اعتبار تابستان امسال این طرح به بهره برداری می رسد.استفاده ناقص از این طرح و گذر مهم هنوز افتتاح نشده قریب به ۱۸قربانی و حدود ۸۰ مصدوم داشته و به بلای جان مسافران تبدیل شده است.
به گزارش صنعت نیوز، تکمیل فاز نخست آزادراه شیراز – اصفهان که شامل قطعات یک تا ۶ است، نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. در صورت تامین این اعتبار تابستان امسال این طرح به بهره برداری می رسد.استفاده ناقص از این طرح و گذر مهم هنوز افتتاح نشده قریب به ۱۸قربانی و حدود ۸۰ مصدوم داشته و به بلای جان مسافران تبدیل شده است.
سردار رضا طلایی نیک،معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع روز شنبه در حاشیه بازدید از از آزادراه شیراز – اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: تامین این ۸۰۰ میلیارد تومان بر عهده وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران صدرا است که منابع آن را پیش بینی کردهاند اما هنوز به مرحله پرداخت نرسیده است.
وی ادامه داد: تامین مالی ۴۰ درصد پروژه آزادراه شیراز – اصفهان بر عهده وزارت دفاع، ۵۰ درصد وزارت راه و شهرسازی و ۱۰ درصد شرکت عمران صدرا است که در مجموع تاکنون حدود پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.
او اظهار کرد: وزارت دفاع تاکنون عمده سهم خود را تامین کرده و امیداریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی این ۶ قطعه تابستان امسال به بهره برداری اولیه و مناسب برسد.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع، با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی قطعه هفت آزادراه شیراز – اصفهان گفت: این قطعه نیز شامل فاز دوم بهره برداری خواهد بود و در فاز سوم هم اگر مصوبه هیات وزیران ابلاغ شود وزارت دفاع آنجا نیز ۳۰ درصد سهم مشارکت خواهد داشت.
طلایی نیک افزود: سهم وزارت راه و شهرسازی نیز در قطعات هفت و هشت ۷۰ درصد خواهد بود که منتظر هستیم که موافقت نامه انجام شود که بتوانیم در قطعه هشت هم عملیات را به سمت بوشهر آغاز کنیم.
او اظهار کرد: با توجه به اهمیت این پرژوه بزرگ ملی که به طور خاص مردم فارس و شیراز از آن استفاده می کنند و به طور عمومی یک بهره برداری ملی انجام می شود و یک کریدور بسیار با اهمیت است، امیدواریم سایر اقدامات باقیمانده نیز با کمک دستگاه های اجرایی استانی و ملی به انجام برسد.
وی ادامه داد: تمام تلاش ها بر این است که تا قبل از پایان تابستان امسال یک بهره برداری اولیه از آزادراه داشته باشیم اما اقدامات تکمیلی از جمله تکمیل مجتمع های بین راهی و خدمات رفاهی و همچنین بازسازی مسیرهای متصل به آزادراه و جاده ای فرعی در نیمه دوم سال انجام می شود.
خط قرمز ما در افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان، سلامت مردم است
استاندار فارس هم با اشاره به تاخیرهای ایجاد شده در افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان گفت: علت این تاخیرها این است که خط قرمز ما در افتتاح این پروژه سلامت و ایمنی مردم و بهره برداران از این پروژه است.
محمد هادی ایمانیه افزود: در بحث تامین اعتبار از ابتدای امسال تاکنون حدود یک هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده که یک کار بی نظیر بود و امیدواریم باقمیمانده اعتبار مورد نیاز هم با توجه به قول مساعد معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع تامین شود.
او ادامه داد: هفته گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان از کمیته مولد سازی اعتبار گرفته ایم که میتواند قسمت عمده از نیاز ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل ۶ قطعه نخست آزادراه را تامین کند.
وی، در خصوص زمان بهره برداری از آزادراه نیز گفت: همه کوشش ما این است که همزمان با سفر دولت به استان این پروژه به بهره برداری برسد.
عملیات اجرایی آزادراه شیراز–اصفهان که از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های آزادراهی کشور و یکی از مهمترین طرح های ملی یاد میشود در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.
http://sanatnews.ir/News//279058
برچسب ها :
بهره برداری
,
شیراز
,
اصفهان
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
بذرپاش: سامانه رایگان خودنویس برای تنظیم قرارداد موجر و مستاجر راهاندازی شد
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
آخرين اخبار
ایثار و شهادت در تاریخ ثبت شده است
بازگشایی کامل جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال
صعود پرسپولیس در جام حذفی با طلسمشکنی مهاجم آنگولایی
عراقچی: تصویب قطعنامه علیه ایران با اقدامات متقابل مواجه میشود
علیپور: خوشحالیم پای ژوائو به گلزنی باز شد
گاریدو: بازیهای جام حذفی خطرناک هستند
صالحی امیری با نخستوزیر آذربایجان دیدار کرد
آغاز ریلگذاری راه آهن خاش - چابهار
وزیر راه: کریدور شمال - جنوب راهبردی ترین پروژه ریلی کشور است
وزیر راه و شهرسازی: اتمام پروژههای نیمه تمام اولویت دولت چهاردهم است
وزیر صمت: رونق تجارت مرزی و توسعه سیستان و بلوچستان با رفع موانع محقق میشود
۶۰ لیتر سهمیه بنزین آذر شارژ شد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز