شنبه 3 آذر 1403

تکمیل و بهره برداری کامل از آزاد راه شیراز - اصفهان به اما و اگر خورد

تکمیل و بهره برداری کامل از آزاد راه شیراز - اصفهان به اما و اگر خورد
  تاريخ:سوم تير 1402 ساعت 13:40   |     کد : 279058   |     مشاهده: 673
به گزارش صنعت نیوز، تکمیل فاز نخست آزادراه شیراز – اصفهان که شامل قطعات یک تا ۶ است، نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. در صورت تامین این اعتبار تابستان امسال این طرح به بهره برداری می رسد.استفاده ناقص از این طرح و گذر مهم هنوز افتتاح نشده قریب به ۱۸قربانی و حدود ۸۰ مصدوم داشته و به بلای جان مسافران تبدیل شده است.
به گزارش صنعت نیوز، تکمیل فاز نخست آزادراه شیراز – اصفهان که شامل قطعات یک تا ۶ است، نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. در صورت تامین این اعتبار تابستان امسال این طرح به بهره برداری می رسد.استفاده ناقص از این طرح و گذر مهم هنوز افتتاح نشده قریب به ۱۸قربانی و حدود ۸۰ مصدوم داشته و به بلای جان مسافران تبدیل شده است.
سردار رضا طلایی نیک،معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع روز شنبه در حاشیه بازدید از از آزادراه شیراز – اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: تامین این ۸۰۰ میلیارد تومان بر عهده وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران صدرا است که منابع آن را پیش بینی کرده‌اند اما هنوز به مرحله پرداخت نرسیده است.
وی ادامه داد: تامین مالی ۴۰ درصد پروژه آزادراه شیراز – اصفهان بر عهده وزارت دفاع، ۵۰ درصد وزارت راه و شهرسازی و ۱۰ درصد شرکت عمران صدرا است که در مجموع تاکنون حدود پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.
او اظهار کرد: وزارت دفاع تاکنون عمده سهم خود را تامین کرده و امیداریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی این ۶ قطعه تابستان امسال به بهره برداری اولیه و مناسب برسد.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع، با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی قطعه هفت آزادراه شیراز – اصفهان گفت: این قطعه نیز شامل فاز دوم بهره برداری خواهد بود و در فاز سوم هم اگر مصوبه هیات وزیران ابلاغ شود وزارت دفاع آنجا نیز ۳۰ درصد سهم مشارکت خواهد داشت.
طلایی نیک افزود: سهم وزارت راه و شهرسازی نیز در قطعات هفت و هشت ۷۰ درصد خواهد بود که منتظر هستیم که موافقت نامه انجام شود که بتوانیم در قطعه هشت هم عملیات را به سمت بوشهر آغاز کنیم.
او اظهار کرد: با توجه به اهمیت این پرژوه بزرگ ملی که به طور خاص مردم فارس و شیراز از آن استفاده می کنند و به طور عمومی یک بهره برداری ملی انجام می شود و یک کریدور بسیار با اهمیت است، امیدواریم سایر اقدامات باقیمانده نیز با کمک دستگاه های اجرایی استانی و ملی به انجام برسد.
وی ادامه داد: تمام تلاش ها بر این است که تا قبل از پایان تابستان امسال یک بهره برداری اولیه از آزادراه داشته باشیم اما اقدامات تکمیلی از جمله تکمیل مجتمع های بین راهی و خدمات رفاهی و همچنین بازسازی مسیرهای متصل به آزادراه و جاده ای فرعی در نیمه دوم سال انجام می شود.
خط قرمز ما در افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان، سلامت مردم است
استاندار فارس هم با اشاره به تاخیرهای ایجاد شده در افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان گفت: علت این تاخیرها این است که خط قرمز ما در افتتاح این پروژه سلامت و ایمنی مردم و بهره برداران از این پروژه است.
محمد هادی ایمانیه افزود: در بحث تامین اعتبار از ابتدای امسال تاکنون حدود یک هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده که یک کار بی نظیر بود و امیدواریم باقمیمانده اعتبار مورد نیاز هم با توجه به قول مساعد معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع تامین شود.
او ادامه داد: هفته گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان از کمیته مولد سازی اعتبار گرفته ایم که می‌تواند قسمت عمده از نیاز ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل ۶ قطعه نخست آزادراه را تامین کند.
وی، در خصوص زمان بهره برداری از آزادراه نیز گفت: همه کوشش ما این است که همزمان با سفر دولت به استان این پروژه به بهره برداری برسد.
عملیات اجرایی آزادراه شیراز–اصفهان که از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های آزادراهی کشور و یکی از مهمترین طرح های ملی یاد می‌شود در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

http://sanatnews.ir/News//279058
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است