عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
|
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
|
اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
يک شنبه 4 آبان 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
فرانسه برای مقابله با گرمایش، سفرهای کوتاه هوایی را ممنوع کرد
تاريخ:سوم خرداد 1402 ساعت 10:15
|
کد : 277371
|
مشاهده: 510
فرانسه در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای کربنی، پروازهای کوتاه در مسیرهای داخلی که سفر با قطار در این مسیرها ممکن است را ممنوع کرده است.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، این قانون دو سال پس از آن به اجرا گذاشته میشود که مجلس به طرحی رای داد که پرواز در مسیرهایی که امکان سفر میان آنها با قطار در کمتر از دو ساعت و نیم وجود دارد را ممنوع میکند.
این ممنوعیت شامل تقریبا همه پروازها میان پاریس و شهرهایی از جمله «نانت»، «لیون» و «بوردو» میشود هرچند منتقدان این اقدام را «ممنوعیت نمادین» توصیف میکنند.
لورن دانسیل، سرپرست گروه صنایع خطوط هوایی برای اروپا در این باره به خبرگزاری فرانسه گفته است که ممنوعیت این سفرها، تاثیری حداقلی بر تولید دی اکسیدکربن خواهد داشت.
او افزود که مقامات دولت باید در عوض از راههای واقعی و قابل توجه برای حل این مشکل حمایت کنند.
دولت فرانسه میگوید که با درخواستهایی برای اعمال مقرراتی حتی شدیدتر روبرو بوده است.
برای مثال «کنوانسیون شهروندان فرانسه در زمینه تغییر اقلیم» که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۹ آن را تاسیس کرد و ۱۵۰ عضو از میان عموم مردم دارد پیشنهاد کرده بود که پرواز در مسیرهایی که امکان سفر میان آنها در کمتر از ۴ ساعت با قطار وجود دارد، لغو شود.
اما بعد از اعتراض بعضی مناطق و همچنین خطوط ارفرانس- کیالام، این مدت زمان به دو ساعت و نیم کاهش یافت.
گروه مصرفکنندگان فرانسوی «یو اف سی-کو شوازی» پیشتر از قانونگذاران خواسته بود همان پیشنهاد اولیه یعنی محدودیت چهار ساعتی را حفظ کنند.
این گروه گفته است: میزان دی اکسیدکربنی که یک هواپیما به طور متوسط برای هر مسافر منتشر میکند ۷۷ برابر قطار در همان مسیر است، با این حال قطار ارزانتر است و زمان هدر رفته هم به ۴۰ دقیقه محدود میشود.
این گروه همچنین از شبکه راهآهن سراسری فرانسه خواست با اعمال تدابیری مانع گرانی سفر با قطار یا افت کیفیت سفر از طریق راهآهن شود.
http://sanatnews.ir/News//277371
برچسب ها :
فرانسه
,
گرمایش
,
ممنوع
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
آمادگی ایران برای انتقال تجربههای دولت الکترونیک و هوش مصنوعی به ونزوئلا
به خاطر مشکلات اقتصادی شرایط صنعت بیمه مطلوب نیست
افتتاح یک یاور شهر و سه همراه سرا در تهران تا پایان سال
برگزاری نشست تخصصی معرفی اتاق تمیز میکرو نانوفب و اختتامیه رویداد ملی طراحی تراشه
رگبار باران از فردا بعداز ظهر در تهران
شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو
یک هیئت اوکراینی امروز وارد دمشق میشود
سکوت در برابر کودکان قربانی در غزه جایز نیست
آخرين اخبار
مواد غذایی منجمد که به کنترل قند خون کمک میکنند
جولان گوشیهای قاچاق آیفون ۱۷ در بازار
به انسان اعتماد کنیم یا هوش مصنوعی؟
جواد مولانیا با «مکبث» به صحنه میآید
هشدار طوفان و سیل در جامائیکا و هائیتی
راهکار کاهش قیمت گوشت در بازار چیست؟
پیام پزشکیان در پی درگذشت مادر ۳ شهید
مقایسه ابراهیم قیصری با فردوسی
تلسکوپ «4MOST» اولین نور را دریافت کرد
ترافیک میدان آزادی کاهش مییابد
حزبالله: سلاح خود را تحویل نمیدهیم
چاپلوسی هوش مصنوعی تایید شد!
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز