عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
|
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
|
اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
چهارشنبه 30 مهر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
نامه شورای رقابت مبنای کارشناسی ندارد
تاريخ:نوزدهم بهمن 1401 ساعت 15:20
|
کد : 273758
|
مشاهده: 1203
به گزارش صنعت نیوز، مهدی خطیبی گفت: قیمت گذاری دستوری سبب زیان سهامداران خودرویی شده و براساس ماده ۹۰ سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت محترم موظف به جبران زیان تولیدکننده است و درخواست ما از مسوولان لغو قیمت گذاری دستوری است.
به گزارش صنعت نیوز، مهدی خطیبی گفت: قیمت گذاری دستوری سبب زیان سهامداران خودرویی شده و براساس ماده ۹۰ سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت محترم موظف به جبران زیان تولیدکننده است و درخواست ما از مسوولان لغو قیمت گذاری دستوری است.
مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه بازدید از خطوط این شرکت، ضمن انتقاد از انحصاری خواندن صنعت خودرو گفت: کلیدواژه انحصاری صرفا برای ورود به قیمت گذاری خودروسازی به کار می رود در صورتی که با توجه به این که ۳۸ درصد از سهم ریالی بازار در اختیار خودروسازان بخش خصوصی است، انحصاری نامیدن این صنعت دقیق و درست نیست و باید در این موضوع بازنگری شود.
وی با بیان این که در صورتی که بنا بر دلایلی شرایط پرداخت ضرر و زیان از سوی دولت فراهم نباشد، پیشنهاد ما عرضه خودرو از طریق بورس کالا است، گفت: عرضه در بورس کالا با قیمتی کم تر از بازار صورت می گیرد و بررسی ها نشان می دهد،۸۰ درصد کسانی که در بورس برای خرید خودرو اقدام می کنند مشتریان واقعی هستند.
خطیبی تصریح کرد: اعتقاد داریم باید راه بورس ادامه پیدا کند و دلیل ندارد ایران خودرو به عنوان افتخار ملی و با زحمت کارکنان و فراهم کردن تجهیزات و امکانات تولیدی و سرمایه گذاری های صورت گرفته، محصولات خود را با قیمت تکلیفی و زیان عرضه کند و بر همین اساس در راستای منافع سهام داران از تمام ظرفیت های قانونی برای عرضه خودرو در بورس استفاده خواهیم کرد و درخواست داریم مسوولان در این مسیر همراه ما باشند.
وی در خصوص تحمیل هزینه های مرتبط با قرعه کشی خودرو به خودروسازان گفت: هرچند طریق قرعه کشی خودرو مسیری مطلوب از نظر دولت شناسایی شده و ما هم تابع این تصمیم بوده ایم، اما این روش سبب زیان ده ها هزار میلیارد تومانی به خودروسازان شده است و من به عنوان مدیرعامل ایران خودرو موظف به پیگیری مصوبات مجمع عمومی سالانه شرکت برای دریافت خسارت از دولت هستم.
وی ادامه عرضه در بورس کالا را سبب ایجاد رونق در بازار سرمایه دانست و گفت: این اقدام تاثیر مثبتی بر کاهش زیان خودرو سازان، سودآوری، افزایش ارزش سهام خودرو سازان و شرکت های زیر مجموعه آنان و قطعه سازان خواهد داشت و عرضه در بورس را به عنوان یک راه حل منطقی و اقتصادی و خیر مطلق برای صنعت خودرو کشور می دانیم و آن را پی گیری خواهیم کرد.
خطیبی با اشتباه و غیرکارشناسی خواندن تفکر افزایش قیمت بازار ناشی از عرضه خودرو در بورس کالا، تصریح کرد: نامه اخیر شورای رقابت باعث ابهام در جامعه شده و تعدادی عنوان کردند که عرضه خودرو در بورس باعث افزایش قیمت در بازار شده که این امر از نظر کارشناسی، فنی و تجربی مورد تایید و مستند نیست.
وی تاکید کرد: در روزهایی که نوسانات ارزی به وجود نیامده بود، عرضه هایما در بورس کالا سبب کاهش قیمت این محصول در بازار شد و در ادامه با افزایش عرضه پژو ۲۰۷ و سایر محصولات ایران خودرو شاهد کاهش معنا دار قیمت محصولات در بازار بودیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه با بیان این که مشتریان به شناخت کاملی از خرید خودرو در بورس رسیده اند، گفت: مشتریان واقعی با مطالعه دقیق برای خرید خودرو در بورس اقدام می کنند، تا خودرو بدون واسطه و مستقیم از تولیدکننده به دست شان برسد، تصمیم ما در این خصوص پی گیری عرضه در بورس است.
خطیبی از افزایش عرضه به بازار با اجرای طرح بزرگ پیش فروش محصولات خبر داد و گفت: ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو را پیش فروش کرده ایم که از طریق قرعه کشی مشتریان نهایی را مشخص خواهیم کرد و عرضه این تعداد نیاز بخش زیادی از مشتریان را پوشش خواهد داد.
مسیر هموار سودآوری ایران خودرو با رشد ۴۰ درصدی مولفه های اقتصادی
http://sanatnews.ir/News/1/273758
برچسب ها :
ایران خودرو
,
شورای رقابت
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
وزرای ورزش و میراث فرهنگی وارد بوموسی شدند
آمادگی ایران برای انتقال تجربههای دولت الکترونیک و هوش مصنوعی به ونزوئلا
اتوبوسرانی چگونه بر شرکتهای بخش خصوصی نظارت میکند؟
به خاطر مشکلات اقتصادی شرایط صنعت بیمه مطلوب نیست
برهانی در آستانه نشستن روی نیمکت نفت مسجدسلیمان
افتتاح یک یاور شهر و سه همراه سرا در تهران تا پایان سال
صالحی امیری به ابوموسی رفت
آخرين اخبار
قابل توجه داوطلبان آزمون استخدامی بانک مرکزی
آرتتا: این پیروزی آسان به دست نیامد
جمعآوری روزی ۳۰ سگ ولگرد در تهران
عصبانیت ترامپ از نفر سوم شدن
در خون صابر کاظمی ماده ممنوعه نبود
فیلم جدید همایون غنیزاده در جشنواره تالین
درجهبندی ۹ غار در چهار استان کشور
تلاش ترکیه برای خرید جتهای جنگنده
علت آلودگی آب معدنی ایرانی در عمان
مصدومان زلزله اردکان به ۸ نفر رسید
لغو ناگهانی دیدار ترامپ و پوتین
پرواز اضطراری جنگندههای اف-۳۵ نروژ
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز