وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
|
پاکنژاد: صادرات نفت مانند سابق با کیفیت و کمیت قبل ادامه دارد
|
اسکان موقت جنگزدگان توسط شهرداری
|
عملکرد قابل قبول فروشگاههای زنجیرهای در ۱۰ روز اخیر
|
نقش کلیدی فروشگاههای زنجیرهای در تثبیت بازار و پیروزی دیپلماتیک ایران
|
وزیر صمت: تعادل به بازار کالاهای اساسی بازگشته است
|
آمادگی کامل صنایع برای پشتیبانی از مردم و نیروهای مسلح
|
وقفهای در زمینه جابه جایی کالا و مسافر وجود ندارد
|
تسریع در ترخیص کالاها و تأمین ارز واردات با هماهنگی دستگاهها
|
وزیر نفت: سوخترسانی پایدار است؛ جای نگرانی برای مردم وجود ندارد
|
پنج شنبه 19 تير 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
اجرایی شدن استاندارد اجباری خدمات پس از فروش لوازم خانگی از سال آینده
تاريخ:بيست و چهارم دی 1401 ساعت 15:27
|
کد : 273079
|
مشاهده: 757
به گزارش صنعت نیوز، معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تدوین استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در دستور کار است و پیشبینی میشود از سال آینده این استانداردهای اجباری اجرایی شود.
به گزارش صنعت نیوز،
معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تدوین استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در دستور کار است و پیشبینی میشود از سال آینده این استانداردهای اجباری اجرایی شود.
یکصد و شانزدهمین نشست شورای عالی استاندارد که ۵ آذر ۱۴۰۱ با حضور رئیس جمهور و سایر اعضای این شورا برگزار شد، رئیس جمهور مصوبات این شورا را ابلاغ کرد.
براساس این مصوبه، استاندارد ملی برای کاهش آلایندههای منابع متحرک و خدمات پس از فروش لوازم خانگی اجباری شد.
معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه گفت: نخستین بار استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در سال ۹۲ تدوین شد، هرچند اجباری نبود.
آقای پرویز درویش افزود: آن زمان تعداد محدودی تولیدکنندگان مطرح در حوزه پکیج حرارتی، پروانه استاندارد تشویقی و داوطلبانه دریافت کردند که با عنوان "خدمات پس از فروش لوازم انرژیبر برقی و گازسوز" نامیده میشد.
وی اضافه کرد: شرایط خاص اقتصادی امروز، افزایش قیمت لوازم خانگی و بهویژه هزینههایی که خانوارها در این زمینه متقبل میشوند، سبب شد تا سازمان ملی استاندارد ایران خود را مکلف به ورود استاندارد خدمات پس از فروش و اجباری کردن آن بداند و واحدها نیز مکلف شود که این استاندارد را رعایت کنند.
درویش تاکید کرد: این موضوع مستلزم ورود شورای عالی استاندارد به ریاست رئیسجمهوری و سایر مسئولان بود که در نهایت به اتفاق آرا به تصویب رسید.
وی ادامهداد: همچنین مستلزم آن بود که یک بازنگری اساسی در استاندارد خدمات پس از فروش داشته باشیم که این مهم از سه ماه پیش آغاز شد و انتظار میرود از ابتدای سال آینده اجرایی شود.
معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در تشریح برخی ابعاد این استاندارد، گفت: بر این اساس، همه تولیدکنندگان لوازم خانگی بدون استثنا باید سامانه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را ایجاد و راهاندازی کنند.
وی افزود: همچنین شبکه تامین قطعات باید راه اندازی شود تا قطعات استاندارد در این شبکه قرار بگیرد.
درویش همچنین با اشاره به مطرح بودن موضوع زمان در دریافت خدمات، گفت: در این زمینه رسیدگی به درخواستهای مشتریان از لحظهای که مصرف کننده نیازمند خدمات است مورد تاکید قرار دارد و حتی در موارد خاص پیش بینی شده که در صورت نیاز به زمان بیشتر برای تعمیر، لوازم خانگی به صورت امانی در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد تا رضایت مشتریان حاصل شود.
وی افزود: بررسیهای ما نشان میدهد عمده شکایتها از تولیدات داخلی مربوط به خدمات پس از فروش آنهاست و در بعضی موارد به دلیل خدمات بدی که ارائه شده، استاندارد آن کالاها خدشهدار میشود.
این مقام مسئول سازمان ملی استاندارد اضافهکرد: ضمانتامه (تعویض قطعات و ارائه خدمات رایگان) و وارانتی (به معنای ضمانت و سرویس دهی)، از دیگر مسائلی بوده که در این استاندارد مورد تاکید قرار گرفته است و البته بسته به نوع لوازم خانگی مدت زمان آنها متفاوت خواهد بود.
وی گفت: جلسات مربوط به تدوین این استاندارد به صورت دو جلسه در هفته با حضور مسئولان و اعضای انجمن لوازمخانگی ادامه دارد و این استانداردها اکنون از ۸۰ صفحه نیز عبور کرده است.
درویش افزود: برای اجرایی شدن این استانداردها، باید دو نوبت در روزنامهها آگهی شود تا واحدها بتوانند خود را با شرایط جدید تطبیق داده و زمینه لازم را فراهم کنند و پیشبینی میشود از ابتدای سال آینده شاهد اجرایی شدن آن باشیم.
http://sanatnews.ir/News//273079
برچسب ها :
استاندارد اجباری
,
خدمات پس از فروش
,
لوازم خانگی
,
سال آینده
,
اخبار صنعت نیوز
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
دیدار زلنسکی و پاپ با محوریت مذاکرات صلح اوکراین
بازیکن سابق استقلال به پیکان پیوست
تصمیمگیری درباره تلهکابین علیآباد در چارچوب ضوابط یونسکو
بازگشایی سایتهای تاریخی و تفریحی با هماهنگی شورای تامین استانها
برنامه جامع شهرداری تهران برای جبران خسارات و تقویت تابآوری شهر
پرونده ۵ اثر منقول استان اردبیل برای ثبت در فهرست آثار ملی تهیه میشود
آغاز بهرهبرداری رسمی از سامانه انتقال آب دریا به اصفهان
آغاز پیشفروش بلیت قطارهای اربعین از هفته آینده
وزیر میراث فرهنگی وارد گلستان شد
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
اولمرت: توصیهنامه نتانیاهو برای ترامپ، خندهدار است
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز