توسعه صنایع معدنی از ارکان اصلی پیشرفت اقتصاد ملی است
|
صنعت فولاد به اهداف افق ۱۴۰۴ دست یافته است
|
بخش اعظم مینروبی مسیر راهآهن شلمچه - بصره انجام شده است
|
وزیر صمت: سهام خودروسازان واگذار میشود
|
هشدار وزیر صمت درباره قاچاق سوخت معادن
|
پروژههای عمرانی از دل تحریم و تنگناها سر بلند کردند
|
وزیر صمت: ارزآوری کشور با مقررات فعلی لطمه میخورد
|
شبکههای غیررسمی مالی، صادرات را تا ۱۵ درصد گرانتر کردهاند
|
قرارداد ۲۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی برای شهرکهای صنعتی منعقد شد
|
نمیتوانیم خود را منفک از زنجیره ارزش جهانی بدانیم
|
انتقاد تند وزیر صمت به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده
|
آمادگی وزارت صمت برای افتتاح طرحهای فناورانه در کرمانشاه
|
ممنوعیت واردات کالاهای خارجی مشابه ساخت داخل ادامه دارد
|
يک شنبه 18 خرداد 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
طرح دعوی جدید ۲ میلیارد دلاری از مالک کشتی مسدود کنندۀ کانال سوئز در دادگاه
تاريخ:چهارم مهر 1401 ساعت 11:32
|
کد : 270139
|
مشاهده: 1660
به گزارش صنعت نیوز، گروهی از صاحبان کالا و بیمهگران آنها از مالک کشتی Ever Given به علت اینکه انسداد کشتی باعث فاسد شدن مواد غذایی و دیر رسیدن محمولههای شد در دادگاه انگلیس طرح دعوی کردند که پروندۀ آنها در حال حاضر مفتوح است.
به گزارش صنعت نیوز،
گروهی از صاحبان کالا و بیمهگران آنها از مالک کشتی Ever Given به علت اینکه انسداد کشتی باعث فاسد شدن مواد غذایی و دیر رسیدن محمولههای شد در دادگاه انگلیس طرح دعوی کردند که پروندۀ آنها در حال حاضر مفتوح است.
طرح دعوی جدید ۲ میلیارد دلاری از مالک کشتی مسدود کنندۀ کانال سوئز در دادگاه
"سام چمبرز" تحلیلگر ارشد دریایی طی مقالهای نوشت انسداد ۶ روزه کانال سوئز توسط کشتی Ever Given به ظرفیت ۲۰۳۸۸ teu باعث ضرر و زیان بسیاری از مالکان کشتیهایی شدند که در این مدت در کانال سوئز توقف کردند این حادثه حدود ۱۰ میلیارد دلار به تجارت دریایی و یک میلیارد دلار به کانال سوئز خسارت زد.
در این میان ادارۀ کانال سوئز بابت بسته شدن این کانال در مارس ۲۰۲۱ به مدت ۶ روز تقاضای ۹۰۰ میلیون دلار خسارت کرد، اما در نهایت به دریافت ۵۵۰ میلیون دلار قانع شد.
در ادامه این مقاله آمده است، اما این بار قضیه با پرونده قبلی متفاوت است، زیرا وکلای گروهی از صاحبان محموله مانند Adriaanse Import & Export، JDM Food Group، Rewe-Zentral، TFC Holland و بیمههای AIG و Allianz پرونده جدیدی را در دادگاه لندن مفتوح کردهاند که در آن ادعا شده است در مدت ۶ روز برخی مواد غذایی که باید در اسرع وقت به مقصد میرسید با فاسد شدن و تأخیر مواجه شده و همچنین سایر محمولههای غیریخچالی آنان با چند ماه تأخیر به مقصد رسیده است. صاحبان محموله در دادگاه اعلام کردند Kisen Kaisha مالک کشتی Ever Given سهلانگاری کرده و به وظایف خود به درستی عمل نکرده است.
اسناد ارائه شده توسط وکلا به دادگاه لندن ادعا میکند که فرماندۀ کشتی سرعت بالاتر از حد مجاز یعنی بیش از ۱۲ گره داشته به همین جهت کشتی کنترل خود را از دست داده و زمینگیر شده که همین کار باعث شد تجارت بین قارهای به مدت یک هفته مسدود شود و این حادثه به عنوان پُرمخاطبترین رویداد در این قرن مطرح شود.
در این ارتباط باید گفت پیش از این اداره کانال سوئز هم فرمانده کشتی را مقصر دانسته بود "سام چمبرز" در ادامه مقاله تاکید کرده است.
"سیلوین گاودن"، مدیر ارشد بیمه اتکایی دریایی ا SCOR پس از گذشت ماهها به بررسی این موضوع پرداخته و در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ برآورد کرد که خسارتهای مربوط به صاحبان کالا به بیش از دو میلیارد دلار خواهد رسید.
" گاودن" معتقد است زمینگیر شدن این کشتی غول پیکر واقعیتهای پنهانی را از سیستم اقتصاد دریایی به دنیا نشان داده که باید در آینده به فکر مسیرهای جایگزین باشند.
به گفتۀ وی توفان شن، دید ضعیف، باد شدید و برخی از ارتباطات نادرست همگی دست به دست هم داده و این رویداد را رقم زدند درحالیکه فرمانده کشتی با تصمیم عاقلانه و بهتری میتوانست از بروز آن جلوگیری کند.
وی در ادامه یادآور شده است بیمه اتکایی SCOR به عنوان بزرگترین شرکتهای بیمه اتکایی جهان تخمین زده که در مجموع ۴۰۰ کشتی به مدت یک هفته در این کانال مسدود شدهاند و تعداد زیادی از کشتیها با اعلام خبر مسدود شدن کانال مسیر خود را تغییر داده و مسیر طولانی تری را مانند دماغه امید نیک انتخاب کردهاند.
به گفتۀ مدیرعامل شرکت بیمۀ اتکایی SCOR اگرچه هزینۀ عملیات نجات و مشکلاتی که برای کانال سوئز پیش آمده بود بین مالک کشتی و مسئولان اداره کانال حل و فصل شد، اما این بار مالکان و اجاره کنندگان کشتیهای مسدود شده به علت از دست دادن مواد فاسد شدنی و تأخیر ارسال کالا پرونده جدیدی را در دادگاه لندن مفتوح کردهاند که در صورت موافقت دادگاه خسارتهای وارده به این افراد میتواند به بیش از دو میلیارد دلار برسد.
موافقت بیمه اتکایی با پرداخت ۲ میلیارد دلار به کشتی حادثه دیده در کانال سوئز
http://sanatnews.ir/News//270139
برچسب ها :
طرج دعوی جدید
,
2 میلیارد دلاری
,
مالک کشتی
,
مسدود کننده کانال سوئز
,
دادگاه
,
اخبار صنعت نیوز
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
دانشبنیانها، همقدم زائران در راهپیمایی عظیم اربعین
هیچ مدرسهای در تهران در لیست ساختمانهای ناایمن بحرانی قرار ندارد
۹۶۰ هزار عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی هرمزگان ثبت شد
مغز در دوران بارداری سازماندهی مجدد میشود
توقیف 2 شناور حامل قاچاق در آبهای بوشهر
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
مدال آوران المپیک پاریس از سربازی معاف شدند
دومین نقش برجسته قدیمی ایران در فارس ساماندهی میشود
ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
آخرين اخبار
مبلغ حق سرانه «درمان» حرَف و مشاغل آزاد و مستمریبگیران
انتقاد انجمن فولاد از محدودیتهای انرژی
شهریور ۱۴۰۴، اجرای رسمی طرح سکوی ملی هوش مصنوعی
امروز؛ آخرین روز انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۴
بازگشت فرش ایرانی به کتابخانه سازمان ملل در ژنو
والیبال جام ملتهای آسیا؛ نیوزلند دومین قربانی دختران ایران
معرفی ۲۷۰ پروانه اکتشاف برای جذب سرمایه گذاری در معدن
قرارداد احداث ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی برای شهرکهای صنعتی
تاکید وزیر صمت بر نقش صنعت نمایشگاهی در هدایت سرمایهها به سمت تولید
ایرانخودرو: در صورت تعلل، قیمتهای جدید اعلام میکنیم
ماهیت بازارسرمایه برای تامین سرمایه بلند مدت است
برنامه دیدارهای جهانی تیم ملی فوتسال ناشنوایان اعلام شد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز