جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 مهر 1399     
رشد چشمگیر سود‌های عملیاتی خطوط کشتیرانی برتر

 به گزارش صنعت نیوز،سود‌های عملیاتی خطوط کشتیرانی برتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بر روی شیب تند صعودی حرکت کردند.

آلفالاینر نوشت: قیمت‌های بانکرینگ پایین و نرخ‌های کرایۀ حمل بالا سبب شد میانگین سود‌های عملیاتی برای خطوط کانتینری از ۲.۶ درصد به ۸.۵ درصد در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ افزایش پیدا کند. درکل تمامی ۱۰ خط کشتیرانی برتر، سود‌های عملیاتی مثبت را در مدت زمان مذکور کسب کردند، اما در این میان، سه خط کشتیرانی کانتینری اِورگرین/ ون‌های تایوان وهاپاگ لوید آلمان موفق شدند رشد دو رقمی سود عملیاتی را به نمایش گذارند.
 
شایان ذکراست: نرخ‌های کرایۀ حمل فوری در مسیر ترانس پاسیفیک پیش از فرا رسیدن تعطیلات هفته طلایی چین، بسیار بالا گزارش شد.
 
در آخرین روز سپتامبر، براساس شاخص نرخ کرایۀ حمل شانگ‌های SCFI، میانگین نرخ کرایۀ حمل بین مسیر تجاری شانگهای- لس‌آنجلس بر روی ۳۸۶۳ دلار برای هر feu قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته آن، رشد هفت دلاری را به همراه داشت. هم‌چنین نرخ‌های کرایه حمل بین شانگ‌های و نیویورک به ۴۶۲۲ دلار برای هر feu رسید.
 
این گزارش ادامه داد: در طی دو هفته، ظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینربر بیکار و غیرفعال از ۵۲۰ هزار و ۸۳۱ TEU به ۱۲۳ هزار و ۴۶۲ TEU کاهش پیدا کرد. رقمی که سهم ۲.۲ درصد از کل ظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینربر را به خود اختصاص می‌دهد.
 
نکتۀ قابل توجه دیگر اینکه، طی روز‌های گذشته، بازار چارتری برای کشتی‌های کانتینری با ظرفیت بیش از سه هزار TEU بسیار پررونق و فعال نمایان شد، هم‌چنین وضعیت بازار برای کشتی‌های با سایز متوسط (TEU ۱۵۰۰- ۲۹۰۰) و کشتی‌های سایز کوچک (در حدود ۱۰۰۰ TEU) نیز امیدوارکننده و رضایت‌بخش مشاهده می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: