جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 خرداد 1398     
بازسازی اتوبوس های فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی كشور

به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: سهم ایران خودرو دیزل در بازار خودروهای تجاری و سنگین از سه و نیم درصد در سال 96 به حدود 16 درصد در سال 97 و بیش از پنج برابر افزایش یافته است. این افزایش در بازه زمانی 12 ماه محقق شده است.

 

مهدی یونسیان با بیان این كه تولید سال 97 نسبت به 96 بیش از 70 درصد رشد داشته گفت: ظرفیت سالانه ایران خودرو دیزل 30 تا 35 هزار دستگاه است كه در حال حاضر به دلیل برخی مشكلات بهره برداری از تمام این ظرفیت امكانپذیر نیست.

 

وی برنامه تولید امسال ایران خودرو دیزل را تولید 4 هزار دستگاه خودرو اعلام كرد و گفت: انواع كامیون، كشنده، كامیون سبك، پیكاپ، ون، مینی بوس و اتوبوس در سبد تولیدات این شركت قرار دارند.

 

یونسیان تصریح كرد: ایران خودرو دیزل تنها شركت ایرانی است كه توان تولید انوع محصولات تجاری و سنگین و نیمه سنگین باری و مسافری را به صورت هم زمان دارد.

 

وی بازسازی اتوبوس های فرسوده را از برنامه های مهم این شركت عنوان كرد و گفت: با توجه به نبود بودجه كافی برای نوسازی و خرید اتوبوس از سوی شركت اتوبوسرانی، ایران خودرو دیزل بازسازی اتوبوس های فعلی ناوگان اتوبوسرانی را در دستور كار قرار داده است.

 

مدیرعامل ایران خودرو دیزل صرفه اقتصادی و صرفه جویی در منابع مالی را از مزایای این اقدام دانست و گفت: بازسازی اتوبوس و تبدیل آن از شرایط فرسودگی و آلایندگی بالا به خودروی دارای استاندارد آلایندگی یورو 3 و 4 بودجه ای كم تر از یك سوم خرید اتوبوس نو نیاز دارد كه ایران خودرو دیزل با توجه به محدودیت منابع مالی و مشكلات نقدینگی این روش را در دستور كار قرار داده است.

 

یونسیان ادامه داد:‌ درحال حاضر همكاری هایی را با شهرداری های برخی شهرها برای اجرای این پروژه آغاز كرده ایم.

 

وی با تاكید بر این كه توان خرید و نوسازی مینی بوس و اتوبوس در شركت های خصوصی وجود ندارد توان نوسازی در این بخش توسط ایران خودرو دیزل را سالانه دوهزار دستگاه عنوان كرد و گفت: اتوبوس شهری در اقتصاد ایران و ساختار حمل و نقل ایران به گونه ای است كه نوسازی آن نیازمند حمایت مستقیم دولت و اختصاص بودجه و تسهیلات مناسب است.

 

یونسیان واردات اتوبوس كاركرده را اقدامی غیرتخصصی و عجولانه خواند و گفت: هر اتوبوس وارداتی دست دوم نیازمند شبكه خدماتی، ابزار مخصوص، آموزش نیروی انسانی و قطعات یدكی است كه نیازمند سرمایه گذاری سنگین و قابل توجهی است.

 

وی اضافه كرد: بازسازی اتوبوس های فرسوده علاوه بر هزینه بسیار كم تر از واردات دست دوم، شبكه خدماتی مناسبی نیز در اختیار مصرف كنندگان قرار می دهد.

 

یونسیان خاطرنشان كرد: اتوبوس های بازسازی شده تا 12 ماه از مزایای گارانتی نیز بهره مند می شوند.