جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 آبان 1396     
تامین منافع ملی با افزایش سهم ریل در حمل کالا به بنادر

به گزارش صنعت نیوز ، محمد راستاد در سی‌و‌یکمین اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله در کرمانشاه و تمامی هموطنان ایرانی، از آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی برای کمک به زلزله زدگان خبر داد و گفت: با توجه به آنکه نیازهایی برای زلزله‌زدگان اعلام شده ان‌شاء‌الله بر اساس نیازهایی که اعلام شده ادارات کل بنادر و دریانوردی استان‌ها کمک‌های خود را آماده کنند و در عین‌حال در ستاد نیز سازمان بنادر و دریانوردی در اسرع وقت از طرف جامعه دریایی و بندری کشور، کمک‌ها را به سمت مناطق زلزله‌زده هدایت می‌کند.
معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: یک هدف مهم و راهبردی در سازمان بنادر و دریانوردی برای ما این است که سهم حمل و نقل ریلی را از بنادر و به بنادر افزایش دهیم. این یک هدف راهبردی در راستای منافع سازمانی نیست بلکه منافع ملی ایجاب می‌کند که این کار را به سرانجام برسانیم.
مدیر عامل سازمان بنادر‌و‌دریانوردی با اشاره به اینکه در سال های گذشته موارد بسیار متعددی از سوی مسئولان برای افزایش سهم ریل در حمل کالا به بندر و از بندر ارائه شده است، تعریف پروژه را برای محقق شدن این مهم ضروری دانست و گفت: هدف راهبردی منسجم؛ افزایش سهم ریل در حمل کالا به بندر و از بندر، نباید با
آمار عملیاتی از هدف اصلی منحرف شود.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه وقتی می‌گوییم در 6 ماه نخست سال 26 درصد سهم حمل و نقل ریلی از بندر افزایش پیدا کرده است وقتی این آمار را با افزایش میزان تخلیه و بارگیری در بندر مقایسه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که سهم ،کمتر هم شده
است.
راستاد تصریح کرد : آمارهای عملیاتی نباید مانعی برای پیشرفت همه جانبه شود. پیشرفت غایی مشخص و این است که باید سهم ریل از کل کالا و باری که حمل می‌شود ، افزایش پیدا کند و باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : قاعدتا رفتن در چنین مسیری مستلزم داشتن برنامه‌های عملیاتی کوتاه مدت و بلندمدت است و سازمان بنادر و دریانوردی برای نخستین بار دارد ساختار تشکیلاتی خاصی را برای حمل و نقل ریلی در سازمان بنادر نهادینه و عملیاتی می‌کند تا با این رویکرد، سهم ریل در حمل کالا از بنادر و به بنادر، افزایش یابد.
مدیر عامل سازمان بنادر‌ و‌ دریانوردی با اشاره به اینکه حمل مستقیم کالا از بندر شهید رجایی که بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور است به صورت کاملا مستقیم با ریل، امکانپذیر نیست، گفت: حمل مستقیم کالا از بندر به صورت مستقیم با ریل در بنادر کوچک کشور قابل انجام است اما برای هدف اصلی ما که بندر شهید رجایی است قابل انجام نیست.
راستاد ادامه داد: در مورد ضرورت داشتن بخش ارزیابی ریلی در گمرگ نیز سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی کامل دارد تا در صورتی که این مهم سبب تحول حمل و نقل ریلی در بندر شود مکاتبات و رایزنی های لازم را با گمرک انجام دهد.
بدین ترتیب می توانیم بخش ارزیابی حمل کالای ریلی را در گمرک داشته باشیم.
وی تصریح کرد : باید ترمینال اپراتورها در این حوزه ورود و تلاش کنند حمل کالا را از جاده به سمت حمل و نقل ریلی هدایت کنند.
راستاد همچنین گفت: در برخی از موارد که گفته می‌شود، منافع ایجاب می‌کند کالا از طریق جاده حمل شود، فکر می‌کنم ماندنش منافاتی ندارد که کالا از طریق کامیون از بندر به ریل منتقل شود. بنابراین امیدواریم به افزایش سهم ریل در حمل کالا از بندر نزدیک شویم و به این ترتیب به استانداردهای جهانی برسیم.
وی اظهار امیدواری کرد در عالم واقعیت شاهد افزایش سهم ریل در حمل کالا به بنادر و از بنادر کشور و ضرورت کاهش حمل و نقل کالا روی جاده باشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: