جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 شهريور 1396     
شرکت های کشتیرانی جهان بزرگتر می شوند

به گزارش صنعت نیوز، شناورهای غول پیکر کانتینری که برای حمل و نقل اقلام مختلف از کفش کتانی گرفته تا موز و عروسک های باربی به اقصی نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرند بزرگ و بزرگ تر می شوند و شرکت هایی که آنها را نیز در اختیار دارند توسعه می یابند.

ادغام های بزرگ به ارزش 500 میلیارد دلار در صنعت کشتیرانی و در سطح جهان در جریان است و درست یک سال پس از آنکه مازاد ظرفیت بدترین بحران را در این صنعت ایجاد کرد- ورشکستگی شرکت کشتیرانی هانجین کرۀ جنوبی- نجات یافتگان از صرفه به مقیاس بزرگ ایجاد شده و افزایش تقاضا لذت می برند.

بر اساس این گزارش، بزرگترین خط کانتینری آسیا، شرکت هلدینگ کشتیرانی کاسکو چین، ماه گذشته اعلام کرد: بیش از شش میلیارد دلار به رقیب خود شرکت بین المللی OOIL هنگ کنگ- مالک بزرگترین شناور دنیا که طول آن بلندتر از ساختمان امپایر استیت است- می پردازد. در همین راستا، شرکت کشتیرانی مرسک مولر دانمارک درحال خرید یک فروند شناور از رقیب آلمانی خود است تا ناوگان خود از شناورهای مگاسایز شامل یک فروند شناور که قابلیت حمل تقریباً 180 میلیون آی پاد را دارد ارتقاء بخشد.

این شرکت های کشتیرانی با شناورهای سوپرسایز توانایی بیشتری در اداره کردن قیمت ها در مقایسه با تولیدکنندگان و خرده فروشانی چون Wal-Mart Stores Inc. و Target Inc. دارند.

آلفالاینر در گزارشی اعلام کرد: پنج خط بزرگ کانتینری تقریباً 60 درصد بازار را در دست گرفته اند. نرخ حمل و نقل روبه افزایش است و شاخص نرخ پیگیری بار نیز در مسیرهای اصلی از آسیا تقریباً 22 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

بر همین اساس، مدیر اجرایی شرکت تحقیقاتی حمل و نقل در سنگاپور موسوم به Crucial Perspective گفت: حمل و نقل کانتینری در صنعت کشتیرانی در حال حاضر جای مردان بزرگ با جیب های عمیق است. تمرکز بازار روبه رشد به خطوط کانتینری قدرت قیمت گذاری بالاتر و بهره مندی از معاملات بیشتر را می دهد.