جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 آذر 1395     
تعهد خاصی برای همکاری با قطعه سازان وجود ندارد

به گزارش صنعت نیوز، عضو هیات‌ مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازی کشور معتقد است که در همکاری های جدید باید درصد ارزش قطعات در تولید محصولات مشترک مشخص شود.

مهدی مطلب زاده  با انتقاد از نبود سیاستی مدون و دقیق در صنعت قطعه سازی کشور ، تصریح کرد : بخش مهمی از مشکلات امروز صنعت قطعه سازی ایران ناشی از نبود سیاست گذاری دقیق در این صنعت است .

وی تصریح کرد : مسلما در روند همکاری ها باید سیاست هایی تدوین شود که خودروساز خارجی تمامی شبکه تامین را با هدف انتقال دانش و تکنولوژی وارد نماید تا همکاری موثری در شبکه قطعه سازی ایران و شرکتهای خارجی شکل بگیرد و موجب توسعه و به روزرسانی این صنعت شود.

وی گفت : در صورتی که کل تکنولوژی قطعات خودرو همزمان با عقد قرارداد با شرکت های خارجی منتقل شود، قطعه سازان داخلی ضمن تامین نیاز داخل ، وارد بازارهای جهانی شده و صادرات قطعه نیز رونق خواهد یافت.

وی افزود : در صورتی که در جریان همکاری ها قطعات تولیدی در واحدهای قطعه سازی در چرخه تامین خودروسازان قرار نگیرد قطعه سازی ایران رو به فنا خواهد رفت.

به گفته وی در شرایط کنونی باید زمینه سرمایه گذاری در صنعت قطعه سازی ایران بیش از گذشته فراهم گردد.

وی افزود : پیش بینی می شود با گسترش سرمایه گذاری و ایجاد همکاری های مشترک شاهد شرایط بهتری به لحاظ تولید و عرضه تکنولوژی های جدید در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور باشیم.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور با تاکید بر اینکه پایه و اساس خودروسازی ، صنعت قطعه سازی است، تصریح کرد : باید نگاه موجود به صنعت قطعه سازی کشور تغییر کند.

مطلب زاده تاکید کرد : متاسفانه همجنان شرایط کنونی حاکی از تضعیف صنعت قطعه سازی است به طوری با انتخاب گزینشی برخی از واحدهای خاص قطعه سازی بخش زیادی از فعالان این صنعت به تدریج در حال حذف از میدان رقابت و فعالیت هستند.

 وی گفت : در همکارهای جدید خودرویی تعهد خاصی برای حضور قطعه سازان داخلی وجود ندارد این در حالی است که همواره  تاکید می شود که منافع خودروساز و قطعه‌ ساز بهم گره خورده است.