انتقاد شديد قطبى از دايي
تاريخ : نوزدهم مرداد 1387 ساعت 09:34   کد : 4540

سرمربى تيم فوتبال پرسپوليس گفت: برنامه تيم ملى در استفاده از بازيكنان اصلى براى مسابقه با تيم هايى چون «فلسطين» را درك نمى كنم.

به گزارش آريا،  افشين قطبى با انتقاد از مربيان تيم ملى به خاطر دعوت از «مجتبى شيرى» براى حضور در مسابقات فوتبال غرب آسيا، اظهار كرد: من برنامه تيم ملى را درك نمى كنم؛ واقعا نمى دانم كه چرا تيم ملى ما براى بازى با تيم ضعيفى چون فلسطين، از نفرات اصلى خود استفاده مى كند؛ در همه جاى دنيا تيم هاى ملى كه براى حضور در جام جهانى خيز برمى دارند، سعى مى كنند تيم شان را بزرگتر كرده تا قدرت انتخاب آنها بالاتر رود اما اكنون دليل تصميمات مربيان تيم ملى در دعوت از بازيكنان اصلى را نمى فهمم.

وى افزود: ما بايد در اين گونه بازى ها از نفرات دوم استفاده كرده و به جوان ترها ميدان دهيم تا بزرگ تر شوند؛ بزرگ تر شدن تيم ها يكى از سياست هاى فيفا است و زمانى كه بازيكنان حقوق شان را از باشگاه ها مى گيرند، بايد بيشتر در اختيار آنها باشند. اكنون بازيكن مهمى چون مجتبى شيرى را از ما گرفته اند و يك روز قبل از بازى در هفته سوم، او را به ما پس مى دهند كه عملا نمى توانيم در 2 بازى ليگ از او استفاده كنيم. بدون شك در تقويم فيفا هم چنين مساله اى وجود ندارد و تيم هاى باشگاهى بزرگ دنيا كه بازيكنان بزرگ زيادى دارند هم، اجازه خروج بازيكن از باشگاه را در اين گونه موارد و مواقع نمى دهند.

قطبى تاكيد كرد: درست است كه وطن مهمتر از باشگاه هاست و من هم به اين مساله اعتقاد دارم اما بهتر است تيم ملى و تيم هاى باشگاهى هماهنگى بيشترى با يكديگر داشته باشند. اين مشكل تنها در ايران و كشورهاى آسيايى ديده مى شود و به هيچ وجه در اروپا و كشورهاى آمريكايى وجود ندارد.

سرمربى تيم فوتبال پرسپوليس همچنين درباره بازى هفته دوم تيمش مقابل تيم پاس همدان گفت: در نبود شيرى، خوشبختانه ما بازيكنان مختلفى داريم كه بتوانند جاى او را پر كنند؛ فكر مى كنم پژمان نورى و عليرضا محمد بازيكنانى هستند كه بتوانند با كيفيت مناسبى در جناح چپ خط دفاعى هم بازى كنند. ضمن اينكه از نظر زمانى هم بايد در هواى خنك ترى نسبت به ديدار هفته اول، بازى كنيم كه اين شرايط را بهتر مى كند.

قطبى همچنين درباره دليل حضور كمرنگ «احمدرضا عابدزاده» و پررنگ «كوزا» در تمرين دادن دروازه بان هاى پرسپوليس در تمرينات روز گذشته اين تيم، تصريح كرد: اين مساله را قبول ندارم؛ عابدزاده هم چنان در تمرينات فعال است اما ما دوست داريم تا تمرينات توسط افراد مختلف انجام شود؛ كوزا دستيار فنى من در پرسپوليس است كه در مواقعى براى كمك به من بازيكنان را تمرين مى دهد و زمانى هم او را براى كمك به عابدزاده مى فرستم.

وى ادامه داد: گاهى دروازه بانها را يكى از اين 2 نفر تمرين مى دهد، گاهى يكى ديگر و گاهى هم هر دوى آنها. من دوست دارم همه مربيان تيم با هم رشد كنند، از اين رو فضايى ايجاد مى كنم تا به يكديگر كمك كنند؛ ما همه همدل هستيم و مى خواهيم با كمك يكديگر در راه موفقيت پرسپوليس قدم برداريم. عابدزاده شخصيت بزرگى در فوتبال ما داشته و اكنون هم مربى دروازه بانهاى پرسپوليس است.

سرمربى تيم پرسپوليس در مورد اعتراضاتى كه در بازى مقابل سايپا نسبت به داور مسابقه داشت نيز گفت: من به 4 يا 5 تصميم داور در آن بازى معترض بودم. معتقدم اين كار مربى است كه در مواقعى كه احساس مى كند داور به اشتباه سوت زده، اعتراضش را همراه با احترام نشان دهد تا داور متوجه اين مساله شود. البته داور هم وظيفه اش را انجام داده و به تصميم خود سوت مى زند. شما شاهد بوديد كه به هيچ وجه پس از آن بازى نسبت به قضاوت داور، هيچ اعتراضى نكردم و تمامى مسائل تنها در حين مسابقه بود.

وى درباره نحوه بازى بازيكنان سابق پرسپوليس در تيم سايپا، مقابل تيمش، خاطرنشان كرد: اين مسائل مهم نيست؛ هميشه گفته بودم كه كعبى و آقايى از بازيكنان خوب پرسپوليس هستند و به قهرمانى فصل گذشته ما كمك كردند. آنها بازيكنانى در حد تيم ملى هستند و من به تصميم شان در خروج از پرسپوليس احترام مى گذارم. بهتر است ما نسبت به يكديگر با ادب و احترام برخورد كنيم و معتقدم باشيم هر زمان علم بيشترى داريم، مى توانيم بازى را ببريم.

قطبى در پايان تاكيد كرد: اميدوارم در فصل جديد و با حضور بازيكنان جديد كه به تيم پرسپوليس اضافه شدند، بتوانيم حضور موفقى در ليگ امسال داشته باشيم. البته مهمتر از حضور بازيكنان جديد، نحوه بازى ما در مسابقات است؛ من به سهم خودم از هيچ تلاشى در اين تيم دريغ نمى كنم و اگر موهايم هم در اين راه سفيد تر مى شود، بايد بگويم كه اين موهاى تجربه است.