|
تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی از آموزش و پرورش
|
تاريخ :
پنجم آبان 1404 ساعت 12:59
|
|
کد : 402951
|
مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش از آغاز طراحی بانک اطلاعاتی جامع و ساختاریافته خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی با هدف ارتقاء بهرهبرداری از دادههای نظارتی و پاسخگویی دقیقتر به نهادهای مرتبط، در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، رضا روستایی مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در جلسه شورای اداری این اداره کل با اشاره به راهبردهای کلان در حوزه ارزیابی عملکرد و نظام پاسخگویی بر محورهای مهمی همچون ارتقاء سطح تعامل با اربابرجوع، تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی، و بهبود فرآیندهای نظارتی تأکید کرد.
روستایی با اشاره به اهمیت شفافیت و پاسخگویی در نظام اداری، خواستار همافزایی میان واحدهای مختلف بهمنظور تحقق اهداف سازمانی شد و گفت: بهرهگیری از ظرفیتهای فناوری اطلاعات در مسیر ارتقاء کیفیت خدمات ضروری است.
وی در ادامه از آغاز طراحی یک بانک اطلاعاتی جامع و ساختاریافته خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی با هدف ارتقاء بهرهبرداری از دادههای نظارتی و پاسخگویی دقیقتر به نهادهای مرتبط، در دستور کار قرار گرفته است.
روستایی با اشاره به خلأهای موجود در ثبت و تحلیل اطلاعات شکایات و بازرسیها، خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی جدید، بستری هوشمند برای ثبت دادههای مرتبط با شکایات مردمی، موضوعات بازرسی، گزارشهای سفر اعضای شورای معاونان و سایر اطلاعات نظارتی خواهد بود.
وی افزود: هدف اصلی این بانک، ایجاد زیرساختی برای تحلیلهای دقیق، پاسخگویی سریع و تصمیمگیریهای مبتنی بر داده است. این اقدام، گامی اساسی در جهت شفافیت، انسجام اطلاعاتی و کاهش دوبارهکاری در فرآیندهای نظارتی محسوب میشود.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با تأکید بر اهمیت پویایی اطلاعات، گفت: اطلاعات باید زنده باشند؛ نه این که در بایگانیها دفن شوند. این بانک اطلاعاتی، قلب تپنده نظام نظارتی آینده خواهد بود.
|