خبری از نظر خانواده شهیدرئیسی برای موزه شدن خانه‌شان ندارم
به گزارش صنعت نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که تراموا یا اتوبوس‌های سه کابین بارگیری شده و به سمت تهران حرکت کرده است از ورود تراموا به پایتخت خبر داد.
تاريخ : بيست و دوم مهر 1403 ساعت 10:36   کد : 300859
به گزارش صنعت نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که تراموا یا اتوبوس‌های سه کابین بارگیری شده و به سمت تهران حرکت کرده است از ورود تراموا به پایتخت خبر داد.
مهدی چمران پیش از آغاز دویست و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورا گفت: در جلسه امروز از دو نفر تهران پژوه به مناسبت روز و هفته تهران تقدیر به عمل خواهد آمد و در ادامه در بررسی دستور جلسه شورا موضوع کیوسک‌های شهر تهران مطرح خواهد شد.
وی ادامه داد: البته مصوبه‌ای در خصوص کیوسک‌ها در دوره‌های قبلی شورا داشتیم، اما نیازمند اصلاحاتی بود به شکلی که به هیچ عنوان کیوسکی در تهران اضافه نشود، چرا که خیابان‌های ما دیگر ظرفیت این موضوع را ندارد. همچنین سالانه باید دو درصد از تعداد این کیوسک‌ها کاسته شود که اعتبار لازم برای این کار نیز دیده خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: در ادامه جلسه امروز شورای شهر ساماندهی سیستم اداری کمیسیون ماده پنج مورد بررسی قرار می‌گیرد به شکلی که خود کمیسیون دارای سامانه شود تا کار به صورت دستی نباشد همانند آنچه که در کمیسیون ماده ۱۰۰ انجام می‌شود و همچنین اداره داخلی کمیسیون ماده پنج دارای آیین‌نامه شود. این آیین‌نامه در دست تهیه است تا به شورای عالی شهرسازی برای تایید ارسال شود، چرا که کمیسیون ماده پنج ذیل شورای عالی شهرسازی و معماری است.
وی گفت: در ادامه جلسه شورای شهر تهران نیز دو حسابرسی در صحن شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
چمران در خصوص ورود تراموا به شهر تهران نیز اظهار کرد: ترامواها بارگیری شده و در مسیر ارسال به تهران است؛ البته این‌ها اتوبوس‌های سه کابینه برقی هستند که در تزیینات و صندلی‌های آن شبیه به ترامواها هستند و موضوع خاصی در این خصوص وجود ندارد. این اتوبوس‌ها خریداری نشده است و موافق خرید آن هم نیستیم. به تهران بیایند اگر خوب بود ورود آنها را پیگیری می‌کنیم وگرنه آنها را پس خواهیم داد.
وی درباره شاتل تاکسی نیز گفت: هنوز آن طور که باید راه نیفتاده است باید کمیته و کارگروهی برای این موضوع تشکیل دهیم که برای آن برنامه ریزی کنند و این موضوع با برنامه ریزی به ثمر برسد. البته ون نمی‌تواند تاکسی باشد مگر در جاهایی همانند فرودگاه که افراد بیشتر باشند و بتوان از آن استفاده کرد.
چمران افزود: در لبنان و سوریه هم که اعلام می‌شود از ون استفاده می‌شود، در سوریه پراید ما را برای تاکسی بردند که در واقع بهترین تاکسی آنها شد چون کوچک بود و تعداد مسافر کمتری نسبت به ون از آن می‌توانست استفاده کند. هنگامی که تعداد مسافرین زیاد می‌شود هماهنگی سخت خواهد شد و سامانه‌ای را تنظیم کردند که باز هم این کار دشوار به نظر می‌رسد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرح ترافیک جدید گفت: هنوز چیزی به شورا ارسال نشده و فکر می‌کنم در حال تنظیم طرح ترافیک جدید هستند.
چمران در پاسخ به سوالی در خصوص تبدیل خانه شهید رئیسی به موزه نیز اظهار کرد: خبر موافقت خانواده ایشان را ندارم و در حقیقت این سوالی است که در ذهن من وجود دارد که آیا موافق این کار هستند یا خیر؟، لذا هنوز خبر خاصی در این مورد اعلام نشده است.