برگزاری تورهای محلی رایگان گردشگری در پایتخت
به گزارش صنعت نیوز، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: تهران دارای بالغ بر ۲۰۰۰ مکان تاریخی و گردشگری است که لازم است با اقدامات رسانه ای، اجتماعی و فرهنگی این اماکن به مردم تهران و کشور معرفی شوند.
تاريخ : شانزدهم مهر 1403 ساعت 11:47   کد : 300775
به گزارش صنعت نیوز، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: تهران دارای بالغ بر ۲۰۰۰ مکان تاریخی و گردشگری است که لازم است با اقدامات رسانه ای، اجتماعی و فرهنگی این اماکن به مردم تهران و کشور معرفی شوند.
امیر قاسمی در نشست هم اندیشی دبیران گردشگری مناطق ۲۲ گانه تهران با معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران که با حضور شهردار منطقه ۱۲ در عمارت کاظمی برگزار شد به ویژگی های پایتخت و جاذبه های گردشگری آن اشاره کرد و افزود: تهران شهری است که همه کشور را در خود جای داده است و به این دلیل باید برای همه اقشار ساکن آن برنامه داشته باشیم.
وی افزود: برای معرفی جاذبه های گردشگری تهران برای هر محله بالغ بر ۱۰ تور گردشگری طراحی شده است تا اهالی هر محله بتوانند از جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده پایتخت بازدید و با آن آشنا شوند تا از این طریق با هویت تاریخی و فرهنگی تهران بیش از پیش آشنا شوند.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: تورهای محلی رایگان است و شهروندان علاقه مند به شرکت در آن می توانند با مراجعه به سامانه جامع گردشگری شهرتهران در این تورها ثبت نام کنند و اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه، اعضای فعال در مساجد طرح آرمان، اهالی فعال در پاتوق های محلی و اهالی هر محله از جامعه هدف اجرای تورهای گردشگری محلی هستند.
وی با بیان اینکه تلاش داریم در قالب توسعه فعالیت های گردشگری، محورها و اماکن گردشگری ناشناخته و مغفول مانده پایتخت را به شهروندان تهرانی و غیر تهرانی معرفی کنیم، اضافه کرد: نیازمند استمرار در اجرای برنامه های گردشگری هستیم. در این راستا در تلاش هستیم با طراحی وبینارهای مختلف موضوع توسعه گردشگری مجازی را دنبال کنیم. در این روش گردشگری مجازی با مخاطب جهانی هدف گرفته شده است تا مخاطب بیشتری با تهران و جاذبه های آن آشنا شوند.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه تهران آثار ناملموس بسیاری دارد و برای ماندگاری آن نیازمند ثبت این آثار هستیم، اظهار کرد: یکی از کارهای مهم ما ثبت میراث نا ملموس تهران است. تلاش داریم این آثار را شناسایی و ثبت کنیم و اکنون ۱۸ میراث ناملموس تهران را در منطقه ۵ ثبت کرده ایم و این روند همچنان ادامه دارد.
بنا براعلام روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وی با اشاره به اینکه گردشگری موضوعی میان بخشی است، از اجرای برنامه ها و طرح های جدید گردشگری در پایتخت خبر داد و افزود: اجرای برنامه های گردشگری با موضوع و رویکرد عاشورایی، زنگ گردشگری و برنامه های متناسب با آن، برگزاری جشنواره ایده های نوین گردشگری برای جذب ایده های خلاق گردشگری از سوی مردم، شعر گردشگری، موشن گرافی گردشگری مسیرهای ۱۹ گانه گردشگری پایتخت و نیز برگزاری جشنواره جایزه تهران با هدف معرفی مفاخر گردشگری در کنار جشنواره اقوام دستور کار قرار گرفته است.