وال استریت ژورنال: توانمندی‌های حزب‌الله همچنان پابرجاست
تاريخ : هشتم مهر 1403 ساعت 11:25   کد : 300662
رسانه آمریکایی گزارش داد به‌رغم شهادت «سید حسن نصرالله» و بسیاری از فرماندهان ارشد، حزب‌الله همچنان هزاران نیرو باتجربه و زرادخانه گسترده‌ای دارد که می‌تواند توانمندی‌های خود را حفظ و خسارات چشمگیری را وارد کند.
به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای تایید کرد که «سید حسن نصرالله»، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است؛ جنایتی که از روز گذشته موجب رعب و وحشت برخی مقامات صهیونیستی شده زیرا از پاسخ حزب‌الله و قدرت تسلیحاتی آن واهمه دارند.
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به شهادت «سید حسن نصرالله» می‌نویسد: «به‌رغم کشتار بسیاری از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان و دبیرکل آن، این گروه همچنان هزاران نیروی کارکشته و تجهیزات گسترده‌ای دارد که می‌تواند خسارات چشمگیری را وارد کند.»
این رسانه آمریکایی در ادامه بر پایداری حزب‌الله به دلیل حضور هزاران نیرو و وجود تجهیزات گسترده تاکید کرد و به نقل از «کامل وزنه» تحلیلگر سیاسی مستقر در بیروت گزارش داد: «به‌رغم موانعی که از سوی اسرائیلی‌ها ایجاد شده، توانمندی‌های مقاومت همچنان پابرجاست. اگر دیوانگی اسرائیل متوقف نشود، ممکن است دست به اقدامات شوکه‌کننده‌ دیگری بزند.»
وال استریت ژورنال در قسمت دیگری از این گزارش با اشاره به توانمندی‌ها و قدرت حزب‌الله لبنان می‌نویسد: «حزب‌الله دارای زرادخانه وسیعی از موشک‌ها و راکت‌ها، از جمله موشک‌های بالستیک با هدایت دقیق است. بنابراین حزب‌الله می‌تواند خسارات و تلفات چشمگیری را وارد کند و اسرائیل را از اقداماتش بازدارد.»