تولید نوشت افزار ایرانی با محتوای بومی
به گزارش صنعت نیوز، معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در کنار بحث تولید ملی یکی از موضوعات مورد پیگیری ما در صنعت نوشت افزار تولید محصولات با محتوای بومی و ایرانی - اسلامی است.
تاريخ :
سی و يکم شهريور 1403 ساعت 14:23
|
|
کد : 300534
|
به گزارش صنعت نیوز، معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در کنار بحث تولید ملی یکی از موضوعات مورد پیگیری ما در صنعت نوشت افزار تولید محصولات با محتوای بومی و ایرانی - اسلامی است. محمد مهدی برادران گفت: روند محتواسازی در تولیدات نوشت افزار روندی است که همزمان باید در انیمیشنها و محصولات مرتبط تصویری یا سینمایی از نماد یا نشانهای استفاده شود که تولیدکنندگان این نوع محصولات بتوانند آن را شخصیت پردازی کنند و با ارائه محصولات متناسب مورد توجه دانش آموزان قرار بگیرد. وی افزود:یکی از دلایلی که تولیدات ملی ما رشد نمیکرد این بود که افراد وقتی مشاهده میکردند، سریالهایی که حتی در صدا و سیما پخش میشود و غیر ایرانی هستند، نمادهای آنها در کتابهای درسی، دفاتر مشق و نوشت افزار استفاده میشد؛ توجه به محصولات غیر ایرانی را رقم میزد. به گفته برادران هم اکنون تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی پیمان و اتحادی راهبردی را با کانون پرورش فکری داشتهاند تا با ایجاد شخصیت پردازی و معرفی به تولیدکنندگان، محصولات مورد استفاده برای دانش آموزان به بازار عرضه شود. معاون صنایع عمومی وزارت صمت توضیح داد: در دو سال قبل مجموعه تولیدکنندگان صنایع با مجموعه کانون پرورش فکری تفاهم کردند که از نشان پسر دلفینی استفاده کنند و در سال گذشته نیز نشان بچه زرنگ مطرح شد. وی در گفتوگو با صداوسیما گفت: امسال نشانی که مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته و با کانون پرورش فکری تفاهم شده نشان ریحانه یا همان دختر کاپشن صورتی است که در مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی به شهادت رسید. برادران ادامه داد: امسال نماد دختر کاپشن صورتی در نوشت افزارهای متنوع محصولات مختلف مانند میز تحریر، دفاتر مشق، مداد رنگی، انواع مدادها و محصولات دیگر استفاده میشود که مورد اقبال دانش آموز ابتدایی ما به خصوص دختران ما قرار گرفته است.
|