ماجرای ترک سیگار سوژه یک مستند جدید شد
تاريخ : بيست و هفتم شهريور 1403 ساعت 11:11   کد : 300491
ماجرای ترک سیگار و پیچیدگی‌هایش موضوع مستند «می‌کشد مرا» به کارگردانی هادی معصوم دوست است.
به گزارش ایسنا، هادی معصوم دوست کارگردان مستند «می‌کشد مرا» درباره این اثر توضیح داد: این مستند درباره پروسه ترک سیگار است و قرار است در این اثر پیچیدگی های ترک سیگار را روایت کنیم.
وی افزود: بخشی از این پروسه روانی است و پیوندی بین فرد و سیگار ایجاد می شود. این واقعیت وجود دارد که بخشی از پروسه جسمانی و بخشی روانشناسی است و ما سعی داریم در این مستند نگاه متفاوتی داشته باشیم. فرد گمان می‌کند که سیگار می‌تواند در بخش‌های مختلف آن‌ها را همراهی کرده و به نوعی حفره‌هایی که برایشان پیش می‌آید را پر کند. شخصیت ما در این مستند در پروسه ترک سیگار با همین حفره‌ها مواجه می شود و تحقیقی ارائه می دهد.
این مستندساز درباره روند کنونی این مستند بیان کرد: در حال حاضر در مرحله پیش تولید هستیم و به امید خدا طی سه چهار هفته دیگر فیلمبرداری را آغاز خواهیم کرد. برای این مستند ۱۵ جلسه فیلمبرداری در نظر گرفته ایم که ممکن است با توجه به شرایط، به صورت پشت سر هم نباشد.
معصوم دوست درباره همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی معتقد است: مرکز گسترش یکی از مهم ترین جاهایی است که در سال های گذشته همیشه مستندسازان در ارتباط مستقیم با آن ها بوده‌اند و اگر کسی طرحی داشته باشد مستقیم به سراغ مرکز می رود. مرکز گسترش چنین اهمیت ویژه و پتانسیلی را دارد. از طرف دیگر مرکز باید بیش از پیش نسبت به این جایگاه خود واقف باشد و برای اهالی سینمای مستند چانه زنی کند.
هادی معصوم دوست در پایان گفت: سینمای مستند دارای شأن و منزلتی است و یکی از جاهایی که برای تحقق شأن واقعی و حقیقی مستند و مستندسازان تلاش و چانه زنی می کند، مرکز گسترش است. علاوه بر مشارکت و همراهی و همکاری هایی که مرکز در بحث تولید دارد، باید چنین کارهای ویژه تری را هم پیش ببرد و این دقیقا توقعی است که مستندسازان از مرکز دارند. در سال های اخیر به واسطه تلاش‌های دوستان و مدیران مرکز این ارتباط و نزدیکی سینمای بدنه با آنجا بیشتر شده و به نوعی خانه ما بوده است.
«می کشد مرا» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.