کشتی‌های غربی و اسرائیلی ۵۰ درصد حق بیمه اضافی برای دریای سرخ پرداخت می‌کنند
به گزارش صنعت نیوز، شرکت‌های بیمه پوشش دهنده ریسک جنگ اکنون برای کشتیرانی در دریای سرخ، ۵۰ درصد بیشتر از کشتی‌های مرتبط با شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی دریافت می‌کنند و سایر ارائه‌دهندگان به دلیل تهدید مداوم حملات نیروهای مسلح یمن، از چنین تجارتی به‌کلی اجتناب می‌کنند.
تاريخ : نوزدهم بهمن 1402 ساعت 10:16   کد : 287218
به گزارش صنعت نیوز، شرکت‌های بیمه پوشش دهنده ریسک جنگ اکنون برای کشتیرانی در دریای سرخ، ۵۰ درصد بیشتر از کشتی‌های مرتبط با شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی دریافت می‌کنند و سایر ارائه‌دهندگان به دلیل تهدید مداوم حملات نیروهای مسلح یمن، از چنین تجارتی به‌کلی اجتناب می‌کنند.
نیروهای مسلح یمن اعلام کرده در همبستگی با مردم فلسطین در جنگ غزه، اقدام کرده است. بسیاری از شرکت‌ها با هزینه‌های بسیار بالاتر، مسیر کشتی‌ها را به سمت جنوب آفریقا تغییر داده‌اند، اما تعدادی دیگر، هنوز از طریق دریای سرخ و کانال سوئز سفر می‌کنند. حق بیمه ریسک جنگی که برای سفرهای دریای سرخ ذکر شده، اکنون معادل حدود یک درصد از ارزش یک کشتی است که در مقایسه با حدود ۰.۷ درصد قبلی بالاتر رفته و به منزله صدها هزار دلار هزینه اضافی برای یک سفر هفت روزه است.
مارکوس بیکر، مدیر جهانی دریانوردی و محموله شرکت مارش، به پایگاه خبری بیزینس اینشورنس گفت: کشتی‌هایی که تاکنون مشکل داشته‌اند، تقریبا همه آنها با شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی مرتبط بودند. برای پوشش بیمه ای که منافع آمریکا انگلیس و رژیم صهیونیستی را در بر می گیرد، «زبان انحصاری» معرفی شده است.
نیروهای مسلح یمن با وجود حملات متقابل متعدد توسط نیروی دریایی آمریکا و انگلیس، به حملات خود به کشتی‌های تجاری مرتبط با این کشورها ادامه داده اند. روز سه‌شنبه، پس از حمله آمریکا و انگلیس به ۳۶ هدف در یمن، دو کشتی که در حال سفر در آب‌های خاورمیانه بودند، هدف موشک‌های بالستیک یمنی‌ها، قرار گرفتند.
بر اساس گزارش اویل پرایس، کشتی‌ها، پیام‌هایی را به پروفایلهای عمومی ردیابی کشتی خود اضافه می‌کنند که نشان می‌دهد هیچ ارتباطی با شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی یا اسرائیلی ندارند.