برندسازی شهرهای کشور در حوزه گردشگری نیاز به تلاش بیشتری دارد
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی با بیان اینکه برای برندسازی شهرهای کشور در حوزه گردشگردی باید تلاش بیشتر کرد گفت: اهتمام و اتحاد رمز موفقیت در این بخش است.
تاريخ :
سيزدهم آبان 1402 ساعت 10:10
|
|
کد : 284543
|
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی با بیان اینکه برای برندسازی شهرهای کشور در حوزه گردشگردی باید تلاش بیشتر کرد گفت: اهتمام و اتحاد رمز موفقیت در این بخش است. " سید مصطفی فاطمی" در نشست تشکلهای گردشگری یزد با اشاره ثبت جهانی این شهر به واسطه تلاشهای فعالان گردشگری و صنایع دستی افزود: فعالان حوزههای مختلف گردشگردی باید هماهنگ و در چارچوب قوانین کشور خصوصا قوانین میراث فرهنگی باشند. وی با بیان اینکه باید نسبت به هدایت جریان تورهای گردشگری کشور آگاه باشیم، گفت: باید گروهی و هماهنگ با هم عمل کنیم چرا که همه ما برای رسیدن به مقصد نهایی به انسجام به وحدت نیاز داریم. وی ادامه داد: البته امروز اتاق فکر ما نیز به استراتژی بهتری نیاز دارد و باید برای حل مشکلاتمان بررسیهای دقیق تری داشته باشیم و بدانیم سایر کشورهای دنیا برای برون رفت از بحرانها چه میکنند. این مسئول با اشاره به اینکه ما باید در خصوص برندسازی شهرهایمان برای شرکت در نمایشگاههای بین المللی، رویدادهای بزرگ و اقدامات متعدد شرکت فعال داشته باشیم گفت: مثلث طلایی گردشگری حرکتی بود که توانستیم به واسطه آن برند مورد نظرمان را ایجاد کنیم اما امروز این برند ضعیف شده و باید مجدد برای آن برنامهریزی کنیم. فاطمی با اشاره به اینکه باید وحدت و اتحاد در کار تیمی را مورد نظر داشته باشیم، افزود: اهتمام و اتحاد رمز موفقیت ما در حوزه گردشگری است و نباید نسبت به این مهم غفلت کنیم. یزد در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونهای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است. این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.
|