گفتمانسازی برای تقویت پیشرانهای اقتصادی در کشور نیاز است
به گزارش صنعت نیوز، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: امروز جایگاه افرادی که در تولید ثروت در کشور نقشآفرینی میکنند به خوبی تبیین نشده است و در این زمینه نیازمند گفتمانسازی هستیم.
تاريخ :
بيست و هشتم تير 1402 ساعت 10:18
|
|
کد : 280486
|
به گزارش صنعت نیوز، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: امروز جایگاه افرادی که در تولید ثروت در کشور نقشآفرینی میکنند به خوبی تبیین نشده است و در این زمینه نیازمند گفتمانسازی هستیم. «حمیدرضا غزنوی» در خاتمه مراسم رونمایی از مستند اقتصادی- صنعتی «مرز باریک»، همچنین نماد و پوسترهای کارآفرینی در محل خانه هنرمندان ایران در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات اصلی اقتصاد کشور، نبود گفتمان پیشرانهای اقتصادی است؛ باید در استراتژیهای صنعتیمان تجدیدنظر کرده و زمینههای فرهنگی و اجتماعی این مهم را نیز فراهم کنیم. وی بیانداشت: امروز جایگاه افرادی که در تولید ثروت در کشور نقشآفرینی میکنند به خوبی تبیین نشده است و شاهدیم در برخی موارد افکار عمومی حتی علیه پیشرانهای اقتصادی است و میدان به آنها داده نمیشود؛ این در حالی است که در کشورهای پیشرفته صنعتی، از مقبولیت و محبوبیت بالایی برخوردارند. غزنوی تصریحکرد: همین مساله سبب میشود تا نتوانیم فضا را برای پیشقراول شدن پیشرانها در فعالیتهای اقتصادی کشور فراهم کنیم؛ بر همین اساس لازم است تا با کار رسانهای و فرهنگی به اصلاح ذهنیتها بپردازیم. وی خاطرنشانکرد: مجمع کارآفرینان ایرن در تلاش است تا با خلق آثار هنری، گفتمانی را در جامعه ایجاد کند تا ارزش واقعی ثروتآفرینان و کسانی که رفاه بیشتری در جامعه ایجاد میکنند، بیشتر شناسانده شود. دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: امروز بهترین کار خیر در کشور، اشتغالآفرینی و تولید ثروت است و بهویژه در موضوع ارزآوری، همین پیشرانهای اقتصادی هستند که نقش مهمی ایفا میکنند. وی با اشاره به رونمایی از نماد کارآفرینی با حضور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنی چند از کارآفرینان و هنرمندان، یادآور شد: این اثر هنری برگرفته از نماد «آرش کمانگیر» است که اسطوره و سرباز وطن بود و به اعتقاد ما، پیشرانها نیز از نظر اقتصادی اسطورهاند و از مرزهای اقتصادی کشور حفاظت میکنند. غزنوی، از برنامه ریزی برای توسعه این نماد در شهرهای مختلف کشور با همکاری وزارت کشور خبر داد و گفت: در تلاشیم برخی میادین شهرها به نام کارآفرینان و با این نماد مزین شود و معتقدیم این اثر هنری میتواند در گفتمانسازی موثر باشد. وی همچنین از برنامه ریزی برای رونمایی از ۱۰ مستند دیگر بهویژه مستند «ابرکارخانهداران ایران» در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: در این مستندها بهدنبال امیدآفرینی هستیم، چراکه ابرکارخانهدارانی داریم که توان صادرات کالای باکیفیت ایرانی به دهها کشور را دارند و لازم است هرچه بیشتر به جامعه معرفی شوند تا فعالیتهای آنان در مسیر ثروتآفرینی و اشتغالزایی تقویت شده و توسعه داده شود.
|