اجرای زیرگذرهای راه آهن سراسری در قرچک سرعت میگیرد
به گزارش صنعت نیوز، معاون عمرانی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: با تلاش دولت سیزدهم و پیگیری مسئولان، اجرای ۲ زیرگذر محمدآباد و داودآباد قرچک با راه آهن سراسری سرعت بیشتری میگیرد تا این طرح مهم هر چه سریعتر تکمیل شود.
تاريخ :
بيست و پنجم تير 1402 ساعت 09:19
|
|
کد : 280345
|
به گزارش صنعت نیوز، معاون عمرانی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: با تلاش دولت سیزدهم و پیگیری مسئولان، اجرای ۲ زیرگذر محمدآباد و داودآباد قرچک با راه آهن سراسری سرعت بیشتری میگیرد تا این طرح مهم هر چه سریعتر تکمیل شود. الله بخش حبیبی روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه های زیرگذرهای محمدآباد و داودآباد که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: اجرای خط چهارم قطار حومهای تهران – قرچک – ورامین منوط به رفع معارضینی در طول مسیر است که اجرای ۲ زیرگذر محمدآباد و داودآباد قرچک، از جمله مهمترین این معارضین است که با تلاش دولت سیزدهم و اختصاص اعتبارات مورد نیاز، اجرای این دو طرح با سرعت بیشتری همراه شده است. وی اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، روند اجرای این طرح با هماهنگی دستگاه های مختلف اجرایی، سرعت بیشتری گرفته تا با تکمیل این ۲ زیرگذر، علاوه بر سهولت دسترسی روستانشینان جنوب راه آهن به کمربندی شمالی، زمینه تکمیل خط چهارم قطار حومه ای فراهم شود. این مسئول خاطرنشان کرد: با هماهنگیهای به عمل آمده بین دستگاه های مختلف مقرر شد تا به منظور رفع معارضین اجرای این ۲ طرح، ایستگاه سوزنبانی، درختان، تیرهای برق، لولههای گاز و کابلهای مخابرات واقع شده در طول مسیر اجرای زیرگذر در کمترین زمان توسط ادارات مربوطه جابجا شود. حبیبی افزود: یکی از مشکلات مردم به ویژه در فصل گرم سال، ایجاد امکانات مورد نیاز در توقفگاههای قرچک و باقرآباد است که مقرر شد تا با هماهنگی اداره کل راه آهن استان تهران و اداره برق شهرستان قرچک، روشنایی و سایبان این دو توقفگاه در کمترین زمان تأمین شود. طرح قطار حومهای تهران - ورامین - گرمسار که از مصوبات دولت نهم است که پس از چندین بار جابجا شدن مجری طرح از شرکت مترو و راهآهن جمهوری اسلامی، طی سالهای گذشته به عنوان قطار حومهای و با اجرای خط سوم و تردد روزانه چندین رام قطار از تهران تا گرمسار افتتاح شد. اجرای خط چهارم قطار حومهای تهران - ورامین - گرمسار با چندین معارض مواجه است که مهمترین آنها، تقاطع راهآهن با ورودی روستاهای محمدآباد و داودآباد شهرستان قرچک است که سالها به دلیل عدم تأمین خواسته مدیریت شهری قرچک، اجرای پروژههای روگذر و زیرگذر، با مشکل مواجه شده بود. با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با برگزاری جلسات متعدد بین مسئولان شهرستان قرچک و راهآهن جمهوری اسلامی، موضوع احداث زیرگذر داودآباد و روگذر محمدآباد مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب مسئولان شهری قرچک قرار گرفت. قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوبشرق تهران واقع شده است.
|