رنجش کارکنان اداری آموزش و پرورش از عدم اجرای رتبه بندی
تاريخ : بيست و يکم فروردين 1402 ساعت 13:04   کد : 275113
به گزارش سرویس شهروندخبرنگار خبرگزاری صداوسیما، برخی از کارکنان اداری مانند معلمان مشمول بخشنامه ۲۳۰ هستند و در بخش اداری مشغول فعالیت هستند، اما برخی از کارکنان اداری دیگر سازمان آموزش و پرورش مانند معلمان مشمول این بخشنامه نشدند به همین دلیل تعدادی از کارمندان اداری از مزایای معلمی و آموزشی برخوردار هستند و عده‌ای برخوردار نیستند.
این موضوع موجب شد تا شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از مسئولان درخواست رسیدگی کنند.
متن پیام شهروند خبرنگار ما:
باسلام و عرض ادب و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
همانطور که استحضار دارید با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دولت محترم ، آیین نامه رتبه بندی معلمان در حال اجرا می باشد.
متاسفانه در مراحل اجرای رتبه بندی ،‌ حقوق ومزایای کادر ستادی که به صورت اداری- مالی استخدام شده و مشغول فعالیت می باشند نادیده گرفته شده که این امر باعث تبعیض و تضعیف انگیزه کاری در بین این نیروها گردیده است .
- تکلیف ما نیروهای با رسته اداری چیست که در نظام رتبه بندی هیچ جایگاهی نداریم ؟
- چرا در یک اتاق اداره با سنوات یکسان و یک ساعت کاری و با یک شرح وظیفه همکاران ما چون رسته اش آموزشی بوده ( اصطلاحا ۲۳۰) رتبه بندی به ایشان تعلق گرفته است ( و فاصله حقوق تقریبا ۵ میلیون تومانی با ما گرفته است ) ولی به ما تعلق نگرفته است زیرا رسته ام اداری است ؟!
می گویند شما کارمند دولت هستید، خوب پس چرا حقوق ما با بقیه دستگاه ها که کارمند دولت هستند اینقدر متفاوت است؟!
از طرف دیگر در قانون رتبه بندی آمده است که نیروهای با رسته اداری می‌توانند با تغییر رسته به آموزشی از مزایای رتبه بندی استفاده کنند ، حال می پرسیم خوب تغییر رسته برایمان انجام دهید ، می گویند نیرو برای جایگزین کردن شما نداریم ؛ خوب تکلیف ما چیست ؟!
فلذا از شما استدعا داریم جواب سوال هایمان را پیگیر بوده و نسبت به رفع تبعیض حاکم بر قوانین و مقررات حقوق و مزایای کارکنان اداری – مالی آموزش وپرورش پیگیری لازم را بعمل آورده و از طرق مختلف مانند:
۱_ الحاق یک بند به قانون رتبه بندی معلمان مبنی بر شمول و تعمیم آن به نیروهای اداری
۲- افزایش سایر فوق العاده ها و مزایای حقوقی وهمسان سازی حقوق
۳- تبدیل رسته استخدامی این نیروها به آموزشی جهت بهره مندی ایشان از مزایای رتبه بندی و غیره نسبت به رفع و جبران این قضیه اقدام نمایند.
کارکنان ستادی (رسته اداری- مالی) آموزش وپرورش کل کشور