کسب و کارها، ثروت واقعی کشور هستند
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صمت با بیان اینکه کار اصلی در اقتصاد را کسب و کار‌ها انجام می‌دهند، گفت: کسب و کارها، ثروت واقعی کشور هستند و اگر فعال باشند، چرخ اقتصاد به حرکت در می‌آید.
تاريخ : ششم فروردين 1402 ساعت 14:17   کد : 274794

به گزارش صنعت نیوز، وزیر صمت با بیان اینکه کار اصلی در اقتصاد را کسب و کار‌ها انجام می‌دهند، گفت: کسب و کارها، ثروت واقعی کشور هستند و اگر فعال باشند، چرخ اقتصاد به حرکت در می‌آید.

سیدرضا فاطمی‌امین در حاشیه بازدید از مجموعه صنعتی شیشه در شهرستان فریمان، در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اینکه «برای دستیابی به عدالت اقتصادی می‌بایست بخش خصوصی فعال شوند»، گفت: کار اصلی در اقتصاد را کسب و کار‌ها انجام می‌دهند و ما به‌عنوان دولت و حاکمیت وظیفه داریم هدف‌های ملی را ترسیم کنیم، قواعد را به‌نوعی شکل دهیم که تولید تسریع پیدا کند و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دوره جدید فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید ویژه‌ای برفعال‌سازی، کمک و حمایت از واحد‌های تولیدی و کسب و کار‌های مختلف در بخش‌های صنعت، معدن، تجارت و اصناف صورت گرفته که با قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: تاکید مقام معظم رهبری بسیار درست بوده است، زیرا کسب و کارها، ثروت واقعی کشور هستند و اگر آن‌ها فعال باشند، چرخ اقتصاد به حرکت در می‌آید.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بخش صنعت و معدن رشد خوبی داشت و در پائیز سال گذشته، رشد اقتصادی بخش صنعت ۱۱.۶ درصد بوده است که از سال ۱۳۹۶ بی‌نظیر بوده و روند بسیار بالای داشته است. همچنین در کل سال، بخش صنعت ۸ درصد رشد داشته که قابل توجه بوده و باید این مسیر در سال ۱۴۰۲ ادامه پیدا کند.

فاطمی امین با بیان اینکه حوزه‌های مختلفی با بخش تولید مرتبط است که یکی از آن‌ها احیای واحد‌های تعطیل است، افزود: در سال ۱۴۰۱ در استان خراسان رضوی، بیش از ۱۵۰ واحد تعطیل فعال شده‌اند. همچنین در طول دولت سیزدهم و در کل کشور، نزدیک ۳ هزار واحد تعطیل، فعال شده‌اند.

وزیر صمت اضافه کرد: در این راستا نیاز است که روی تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، تامین مواد اولیه، گسترش بازار‌های صادراتی و ... تمرکز کنیم.

وی گفت: محور‌های متعدد دیگر و همچنین برنامه خود را برای مهار تورم و رشد تولید را به‌زودی منتشر کرده و در اختیار عموم نخبگان و صاحب‌نظران قرار می‌دهیم تا با ارزیابی دقیق آن، بتوانیم این برنامه را در سال ۱۴۰۲ به شکل کامل اجرایی کنیم.

فاطمی‌امین با بیان اینکه ۷۰ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور وجود دارد که حدود ۱۰ هزار واحد آن تعطیل هستند، ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ و با هدف‌گذاری برای تمام استان‌ها، برای احیای این واحد‌ها برنامه‌ریزی کردیم. به‌طور مثال در استان خراسان رضوی ۳۷۰ تعطیل بودند که در سال گذشته ۱۵۰ واحد احیا شدند که قطعا این مساله در رشد اقتصاد تاثیر مثبتی خواهد داشت.