تجهیز بخش آموزش معدن کشور در نهبندان
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بخش آموزش معدن کشور در شهرستان نهبندان با بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای آموزش ۲۰ رشته شغلی تجهیز شد.
تاريخ : بيست و سوم بهمن 1401 ساعت 22:30   کد : 273787
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بخش آموزش معدن کشور در شهرستان نهبندان با بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای آموزش ۲۰ رشته شغلی تجهیز شد.

آقای غلامحسین حسینی‌نیا در نشست مشترک شورای اداری و کارگروه اشتغال استان خراسان جنوبی افزود: تاکید ما بر رشته معدن است و به همین منظور بخش ملی معدن در نهبندان راه‌اندازی و افتتاح شد.

وی افزود: خراسان جنوبی را با دارا بودن زیرساخت‌های خوب فنی و حرفه‌ای به عنوان استان هدف قرار دادیم و تلاش می‌کنیم با تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای چتر آموزش را در این استان گسترش دهیم و با توجه به ظرفیت ایجاد شده، مربیان صنعت و معدن کشور در نهبندان باید آموزش بینند.

حسینی نیا یادآور شد: بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۳ نفر دوره آموزش در کشور تاکنون برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی هم در این نشست با بیان اینکه این شرکت در ۱۷ رشته فعالیت دارد گفت: شستا در خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کند و در ۲ هفته آینده تیمی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی راهی استان می‌شوند تا ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه را بررسی کنند و بعد از جمع‌بندی، سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

ابراهیم بازیان افزود: خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که در حوزه معدن شرایط بکر دارد و در سفر قبلی در حضور رئیس جمهور هم عنوان شد، شستا آمادگی دارد در حوزه معادن در این استان سرمایه‌گذاری کند.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه معدن یکی از هدف‌های سرمایه‌گذاری این مجموعه است افزود: سه مجموعه فعال درقالب شرکت معدنی زغال‌سنگ طبس نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان در سه سال آینده برای تکمیل زنجیره فولاد سرمایه‌گذاری می‌کنند که این رقم در هیچ استانی در یک سال قبل وجود نداشته است.

وی بیان کرد: امروز آرزوی چندین ساله مردم قاین در زمینه افتتاح کارخانه آجر نسوز با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ظرفیت ۲۰ هزار تن آجر نسوز برآورده شد.

بازیان با اشاره به اینکه این طرح بیش از ۴۲ درصد حاشیه سود خواهد داشت گفت: همچنین برای این شهرستان طرح استیل کورد که اشتغالزایی را بدنبال دارد، مورد تاکید ماست و درحال بررسی هستیم.