ورود لوازم خانگی ایرانی به بازارهای سوریه
تاريخ : پانزدهم آذر 1401 ساعت 15:43   کد : 272029
تهران - ایرنا - یک شرکت ایرانی که در زمینه صادرات لوازم برقی و الکترونیکی خانگی، اثاثیه منزل و فرش فعال است از وزارت تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان سوریه مجوز فعالیت دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «اثر پرس» سوریه امروز (سه شنبه) به نقل از یک منبع در وزارت تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان این کشور نوشت که این وزراتخانه با تاسیس شرکت «البیت الذهبی»( خانه طلایی) متعلق به سرمایه گذاران ایرانی که در زمینه صادرات و واردات لوازم برقی و الکترونیکی خانگی، اثاثیه منزل و فرش فعالیت می کند، موافقت کرد.

وی افزود: این وزارتخانه همچنین با تاسیس شرکت بازرگانی «‌میریسیا»‌ که متعلق به یک سرمایه گذار عراقی و یک سرمایه گذار سوری است و در زمینه تجارت لوازم خانگی و برقی و دستگاه تبدیل انرژی، ابزار صنعتی و کشاورزی، مواد غذایی و انجام کارهای تزئینی و پیمانکاری فعالیت دارد، موافقت کرد.

اثرپرس در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشتر ستاره اقتصادی خود را در سوریه درخشانده بود، نوشت:‌ در سال جاری فعالیت و همکاری های سرمایه گذاران ایرانی و سوری آغاز شد و بسیاری از تجار ایرانی از در زمینه های مختلف از جمله تجارت، ساخت و ساز، خدمات و انرژی وارد بازار سوریه شدند.

به نوشته این رسانه سوریه، ایران از اولین کشورهایی است که مشارکت خود را در بازسازی سوریه آغاز کرد و در تاسیس بسیاری از شرکت‌های جدید که کارشان بیشتر در زمین بازسازی و تجارت مواد غذایی می باشد، کشوری برجسته است.

پس از ایران، کشورهای عربی و خارجی از جمله روسیه، چین، بلاروس، امارات، کویت، عربستان، عراق، اردن و مصر رقابت برای سرمایه گذاری در سوریه را آغاز کردند.

با وقوع بحران سوریه که از اسفند ماه سال ۸۹ آغاز و به سرعت به جنگ بین المللی تبدیل شد، خسارت های بسیار زیادی به زیرساخت ها و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری این کشور وارد گردید و سوریه دچار مشکلات بیشماری شد.

با فروکش شدن آتش جنگ و شکست تروریست ها و بازگشت امنیت به بخش های زیادی از سوریه، بازسازی و ارتقای زیرساخت های این کشور نیز در اولویت قرار گرفته است.

پیش از این، «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان آذرماه سال گذشته در مراسم افتتاح مرکز «مرکز تجاری ایران» در دمشق پایتخت سوریه در جمع خبرنگاران میزان حجم کنونی مبادلات تجاری بین سوریه و ایران را سه میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تبادل تجربیات رایزنی‌هایی بین دو طرف انجام شده تا به حمایت از سوریه در مرحله پس از بحران، سقف مبادلات و معاملات تجاری بین دو کشور افزایش یابد.