سهم بیش از ۱۰ درصدی شرکت‌های با فناوری پیشرفته در شهرک‌های صنعتی
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: بیش از ۱۰درصد از شرکت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی صنایع با فناوری پیشرفته هستند که در لبه‌های فناوری فعالیت می‌کنند.
تاريخ : نهم آذر 1401 ساعت 14:21   کد : 271838
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: بیش از ۱۰درصد از شرکت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی صنایع با فناوری پیشرفته هستند که در لبه‌های فناوری فعالیت می‌کنند.

علی رسولیان در همایش تجاری ایران و روسیه که با حضور فعالان اقتصادی دو کشور در هتل استقلال تهران برگزار شد افزود: علاوه بر این ۶ پارک فناوری و ۳۶ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار برای ارائه خدمات و رفع نیاز‌های صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده و بیش از ۵۰۰ شرکت مشاوره در این مراکز فعال هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با توجه به نقش و اهمیت کسب و کار‌های کوچک و متوسط و با توجه به اینکه بیش از ۹۴ درصد شرکت‌های تولیدی ایران را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تلاش می‌کند تا با اعمال سیاست‌ها و حمایت‌های مختلف توسعه ای، بستر‌های لازم و فضای رقابتی برای صنایع کوچک را فراهم آورد.

رسولیان اضافه کرد: تاکنون ۹۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفته و حدود یک میلیون نفر در بیش از ۵۰ هزار شرکت تولیدی مشغول به کار هستند که ۴۸ درصد از کل بخش تولیدی ایران را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: به دنبال طراحی چارچوبی برای ادامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و همتایان آن در جهان، به منظور ایجاد توانمندی‌ها و تجربیات موجود برای توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEها)، توسعه و اجرای راهکاری برای تسهیل ورود شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی به شبکه همکاری با شرکت‌های کوچک و متوسط بین المللی و در نهایت بین المللی کردن شرکت‌های کوچک و متوسط به عنوان گام اصلی و هدف همه فعالیت‌ها هستیم.

رسولیان افزود: یکی از الگو‌های حمایتی این سازمان، برنامه توسعه خوشه کسب و کار است. سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برنامه توسعه خوشه را از یونیدو اتخاذ کرده و پس از بیش از یک دهه تلاش، روش توسعه خوشه تجاری را با موفقیت در کشور پیاده سازی کرده است.

وی گفت: در این برنامه ۵۰۴ خوشه کسب و کار شناسایی شده و ۱۴۰ طرح توسعه خوشه‌های صنعتی در حوزه‌های مختلف خودرو، نفت و گاز، چرم، سنگ، سرامیک، پوشاک، بسته بندی، کفش و ... انجام شده است.

رسولیان افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران علاقه‌مند به کسب تجربیات سایر کشور‌ها و همچنین به اشتراک گذاری دانش و تجربیات آن‌ها است و برای این منظور تفاهم نامه‌های متعددی با سایر کشور‌ها امضا شده و فعالیت‌های خاصی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: برای توسعه صنایع کوچک و متوسط و همکاری‌های بین المللی، متعهد به اجرای برنامه‌های مختلفی هستیم. این برنامه‌ها به‌طور قطع در چارچوب سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، اسناد راهبردی حوزه صنعت و سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور است.

رسولیان بازدید از شهرک‌های صنعتی و زیرساخت‌های مهیا شده، بازدید از کارخانجات، برگزاری نشست‌های رو در رو با همتایان خود و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک را به فعالان تجاری و اقتصادی روسیه به عنوان فرصت‌های زمینه‌ساز همکاری پیشنهاد داد.