آغاز مرمت حفاظتی و بهسازی قلعه قاجاریه شهرآباد در بافق
به گزارش صنعت نیوز، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بافق از آغاز مرمت حفاظتی و بهسازی قلعه تاریخی شهرآباد این شهرستان خبر داد.
تاريخ : بيست و هشتم شهريور 1401 ساعت 11:59   کد : 269973
به گزارش صنعت نیوز، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بافق از آغاز مرمت حفاظتی و بهسازی قلعه تاریخی شهرآباد این شهرستان خبر داد.

لیلی رنجبر گفت: این اقدام با هدف تثبیت، استحکام بخشی و بازگردانی بنا به وضعیت اصیل و پایدار خود با توجه به ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و زیبایی شناختی انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بافق افزود: این قلعه باستانی با مساحت حدود ۹۰۰ مترمربع در شمال شهربافق در مجاورت کمربندی قرارگرفته است.

رنجبر گفت: مرمت این قلعه با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان از محل منابع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بافق افزود: مرمت طاق‌ها، کونو شکنی، کاه‌گل پشت‌بام و استحکام‌بخشی پی‌ها از مهمترین اقدامات مرمتی در این بنا است.

رنجبر گفت: پلان قلعه تاریخی شهرآباد چهارضلعی و به صورت یک طبقه طراحی‌شده است و ورودی بنا در ضلع جنوبی قرار دارد که در داخل قلعه تعبیه شده و مصالح به‌کار رفته در این قلعه تاریخی از خشت و گل و سنگ و آجر است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بافق افزود: این قلعه دارای یک برج با ۱۶ جایگاه تیراندازی است و یک سنگ‌انداز بالای درِ ورودی آن قرار دارد که گویای بسیاری از رخداد‌های تاریخی و کهن این دیار است و باید آن طور که شایسته است حراست شود.