افزایش ظرفیت تولید پتوی عایق حرارتی
به گزارش صنعت نیوز، کاهش مصرف انرژی و آلودگی از مزیت های پتوی عایق حرارتی حاوی آئروژل سیلیکا است .
تاريخ :
سوم شهريور 1401 ساعت 10:20
|
|
کد : 269250
|
به گزارش صنعت نیوز، کاهش مصرف انرژی و آلودگی از مزیت های پتوی عایق حرارتی حاوی آئروژل سیلیکا است .
تولیدکننده پتوی عایق حرارت حاوی آئروژل سیلیکا از برنامههای شرکت « پاکان آتیه نانو دانش » برای بازارسازی محصولات در نمایشگاه ایراننانو ۱۴۰۱ خبر داد و گفت : این شرکت در حال افزایش چهار برابر ظرفیت تولید است از این رو به دنبال جذب مشتریان جدید برای این افزایش ظرفیت، از طریق نمایشگاه فناورینانو خواهد بود.
حسن برگزین مدیرعامل شرکت « پاکان آتیه نانو دانش » درباره کاربرد پتوی عایق حرارتی در صنعت ساختمان گفت : کاهش مصرف انرژی در ساختمانها از جمله برنامههای ما است. مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ، سازندگان را موظف کرده است تا از عایقها بر اساس استاندارد استفاده کنند، اما عایقهایی نظیر پشم شیشه به دلیل ضخامت بالا و مشکلات زیستمحیطی چندان جایگاهی در صنعت ساختمان ندارند؛ بنابراین این عایقهای حرارتی نانومقیاس میتوانند با ضخامتها کم پاسخگوی نیاز سازندگان باشد.
وی افزود : این عایق با ضخامت ۶ تا ۱۰ میلیمتر میتواند تا ۴۵ درصد مصرف انرژی را کم کند. عایقهای فعلی در دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد، کمتر از نیمساعت دوام دارند که این موضوع در آتشسوزیها فاجعه آفرین است در حالی که این عایق میتواند چندین ساعت دوام در دمای ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد داشته باشد و از دیگر مزیتهای این فناوری میتوان به کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد در واقع این عایق حرارتی، عملکرد عایق صوتی را نیز دارا است.
مدیرعامل شرکت پاکان آتیه نانو دانش گفت : تا پیش از این ظرفیت تولید پتوی عایق حرارت حاوی آئروژل سیلیکا ۵۰۰ متر مربع در ماه بود که در حال افزایش ظرفیت به ۲۵۰۰ مترمربع در ماه هستیم، از این رو با حضور در نمایشگاه فناورینانو قصد داریم این محصول را به صنایع مختلف معرفی و برای این افزایش ظرفیت، بازارسازی کنیم.
حسن برگزین پیشبینی کرد در نمایشگاه امسال بتوانند نظر برخی از شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاهها را به این محصول جلب کنند و افزود : با توجه به شعار امسال که در آن توجه خاصی به شرکت دانشبنیان شده، پیشبینی ما این است که استقبال از شرکتهای دانشبنیان در نمایشگاه بیش از سالهای گذشته باشد؛ بنابراین هم از نظر فضاسازی و غرفهسازی تلاش خواهیم کرد نسبت به سه دوره قبلی حضورمان، بهتر عمل کرده و هم برنامههایی برای معرفی بهتر محصولات داریم تا از این فرصت ویژه استفاده کنیم .
وی گفت: دورههای قبلی با یک محصول در نمایشگاه حاضر بودیم، در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ قرار است با هفت محصول حضور داشته باشیم. روی بستهبندی محصولات کارهای ویژهای صورت گرفته تا نظر بازدیدکنندگان را جلب کند. همچنن قرار است ۲ یا ۳ محصول به صورت دمو در نمایشگاه عرضه شود.
این عضو هیئتعلمی دانشگاه زنجان از ارسال دعوتنامه برای گروههای هدف خبر داد و افزود : برای برخی از شرکتها و صنایع دعوتنامههایی ارسال کردهایم تا از محصولات ما بازدید کنند. در مجموع محصولات ما برای عامه مردم جذابیت دارد، اما برای عقد قرارداد لازم است که جامعه هدف ما یعنی شرکتها و صنایعی که به عایقهای حرارتی نیاز دارند، از غرفه ما بازدید کنند. همزمانی نمایشگاه نانو با نمایشگاه صنعت نیز به افزایش بازدیدکنندگان صنعتی کمک خواهد کرد در نهایت امیدواریم که این ویژگیها به ما در معرفی بهتر محصولات کمک کند
|