پایان نمایشگاه کتاب تهران
تاريخ : بيست و سوم ارديبهشت 1387 ساعت 12:29   کد : 164

تشییع پیکر مرحوم فرهنگ معیری، پروژه جدید کمال تبریزی و پایان نمایشگاه کتاب تهران عناوین برجسته صفحه فرهنگ و هنر مطبوعات امروز دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه 87 هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، "تهران امروز" در صفحه تلویزیون می‌پردازد به گفتگو با ژیلا صادقی مجری برنامه "خانه من، خانه تو". گفتگو با اسپایک لی کارگردان فیلم "معجزه در سینت آنا"، نگاهی به فیلم کمدی "جنگ، به ثبت رسیده" و فیلم‌های تازه در صفحه سینما جهان و معرفی ناشران برگزیده سال، پروژه جدید کمال تبریزی، تشییع پیکر مرحوم فرهنگ معیری، منتفی شدن ساخت مجموعه مهدی فخیم‌زاده و گپی با عباس سجادی در صفحه پایانی آمده است.

"جام جم"‌ در صفحه رسانه می‌پردازد به ساخت انیمیشن "آخرین فرستاده"، پیش تولید پروژه جدید محمد بزرگ‌نیا، گپی با بازیگر نقش جوانی دکتر قریب در مجموعه "روزگار قریب" و اخبار کوتاه. گفتگو با حسن مشکلاتی نویسنده مجموعه "سرنوشت" در صفحه رادیو و تلویزیون و تولید مجموعه عروسکی "چشم بلبلی"، یادداشتی بر مجموعه خارجی "وکیل تاسکا" و معرفی برنامه‌های امروز شبکه‌های صدا و سیما در صفحه بخوانید و ببینید کار را تمام می‌کند.

"ایران" در صفحات فرهنگ و هنر می‌پردازد به گفتگو با دیوید ممت کارگردان فیلم رزمی "کمربند قرمز"، مطلبی درباره کمپانی فیلمسازی یونیورسال، اکران فیلم "به همین سادگی" در سینماهای فرانسه، نگاهی به نمایش "کادانس" و درباره برتران تاورنیه. پایان خوش نمایشگاه کتاب تهران، پایان جشنواره جنجو کره جنوبی، حضور کیهان کلهر در عرصه‌های بین‌المللی موسیقی، پروژه جدید کمال تبریزی درباره زندگی امام موسی صدر و اخبار کوتاه در صفحه پایانی منعکس شده است. 

"همشهری" در صفحه موسیقی می‌پردازد به گفتگو با نادر مشایخی و امیرحسین آهویی. گفتگو با سارا پولی کارگردان فیلم "دور از خانه" و یادداشتی درباره جشنواره فیلم ترایبکا در صفحه سینما و اختتامیه نمایشگاه کتاب تهران، اکران مستند خارجی "سیکو" در سینما فرهنگ، داستانی از مارکز در تئاتر شهر و اخباری کوتاه از کمال تبریزی، فرهاد آئیش،‌ بیژن امکانیان، کیهان کلهر و ... در صفحه ادب و هنر مورد توجه قرار گرفته است.

"اعتماد ملی" در صفحه ادب و هنر می‌پردازد به وداع با پیشکسوت چهره پردازی سینمای ایران، موسیقی قرون وسطایی اسپانیا در حمام علی قلی آقای اصفهان، تمجید مطبوعات کانادایی از محمدرضا شجریان، گپی با سیدعلی صالحی، گفتگو با حمید پورآذری کارگردان نمایش "غولتشن‌ها"، تازه‌ها و اخبار کوتاه.

"اعتماد" در صفحه سینما می‌پردازد به نگاهی به فیلم "قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل"، یادداشتی بر فیلم "چاپر" و معرفی فیلم‌های روز. جزئیاتی از فیلم جدید جوزپه تورناتوره، تشییع مرحوم فرهنگ معیری، روایت کمال تبریزی از امام موسی صدر، معرفی ناشران برگزیده سال 86 و اخبار کوتاه در صفحه پایانی آمده است.

"حیات نو" در صفحه فرهنگ و اندیشه می‌پردازد به گفتگو با نیکلاس کیج بازیگر فیلم "گنج ملی: کتاب اسرار"، گفتگو با کالین فارل بازیگر فیلم "در بروژ" و نگاهی به فیلم "پابرهنه در بهشت". اختتامیه نمایشگاه کتاب تهران، گپی با فرزاد موتمن، خاکسپاری مرحوم فرهنگ معیری، شیر طلایی افتخاری جشنواره ونیز برای ارمانو اولمی و پروژه جدید اسپیلبرگ درباره آبراهام لینکلن در صفحه پایانی منعکس شده است.

"جوان" در صفحه سینما تئاتر می‌پردازد به گزارشی از دومین شب کارگردانان سینمای ایران، یادداشتی بر نمایش "رودکی شاعر واژگان سبز" و رابطه معنادار عدد هفت و فیلم‌های ایرانی به نقل از مهر. بسته شدن پرونده نمایشگاه کتاب تهران، پروژه جدید کمال تبریزی، افتتاح نمایشگاه پوستر مقاومت، انصراف مهدی فخیم‌زاده از ساخت مجموعه و اخبار کوتاه در صفحه پایانی مورد توجه قرار گرفته است.

"کارگزاران" در صفحه سینما می‌پردازد به نگاهی به فیلم "مرد آهنی"، گفتگو با کارگردان و بازیگران این فیلم و معرفی فیلم‌های روز اکران جهانی. پایان نمایشگاه کتاب تهران، شیر طلایی جشنواره ونیز برای ارمانو اولمی، اخباری درباره جشنواره فیلم کودک همدان، پروژه جدید کمال تبریزی و منوچهر محمدی درباره زندگی امام موسی صدر و اخبار کوتاه در صفحه پایانی کار را تمام می‌کند.