يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بانک توسعه اسلامي پيامدهاي بحران مالي جهاني را بررسي کرد

  تاريخ:ششم آبان 1387 ساعت 09:06   |     کد : 9813   |     مشاهده: 1129
به گزارش صنعت نیوز، بانک توسعه اسلامي در نشست مشترکي با روساي بانکهاي بزرگ اسلامي در شهر جده عربستان ، پيامدهاي بحران مالي کنوني در جهان را بررسي کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، بانک توسعه اسلامي در نشست مشترکي با روساي بانکهاي بزرگ اسلامي در شهر جده عربستان ، پيامدهاي بحران مالي کنوني در جهان را بررسي کرد.

به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره، شرکت کنندگان در اين نشست بين المللي درباره راههاي مقابله با پيامدهاي بحران مالي کنوني گفتگو کردند.

شرکت کنندگان در اين نشست تاکيد کردند بحران مالي کنوني در جهان ، فرصتي براي گسترش فعاليتهاي بانکداري اسلامي است.

در اين نشست اعلام شد که زيان بانکها و موسسات مالي از بحران مالي کنوني تا پايان ماه سپتامبر به بيش از هزار و چهارصد ميليارد دلار رسيده است. بازارهاي مالي هم در اين مدت سي درصد از ارزش خود ،معادل هجده هزار ميليارد دلار، را از دست داده اند. در اين نشست همچنين از عملکرد بعضي بانکهاي اسلامي و استفاده از شيوه هاي غربي در آنها انتقاد شد.

بانکها و موسسات مالي اسلامي ، موفق شده اند حجم دارايي هاي خود را از بيست ميليارد دلار در سال هزار و نهصد و نود و هفت به هفتصد ميليارد دلار افزايش دهند. بيش از سيصد بانک و موسسه مالي اسلامي در جهان وجود دارد. پيش بيني مي شود دارايي هاي اين بانکها و موسسات مالي تا سال دو هزار و سيزده به دو هزار ميليارد دلار افزايش يابد. عزالدين خوجه دبيرکل شوراي عمومي موسسات مالي اسلامي در حاشيه اين نشست به خبرنگار الجزيره گفت موسسات مالي اسلامي بايد به اصول کاري خود پايبند باشند. ما بايد به جهان نشان دهيم که نظام مالي سازنده اي در اختيار داريم که مي تواند از ما درباره بحرانهاي کنوني محافظت کند.

صالح کامل رئيس شوراي عمومي موسسات مالي اسلامي هم درباره پيامدهاي بحران مالي کنوني گفت اگر بحران مالي کنوني باعث تغيير ارزش ارزهاي اصلي شود، هر خانه اي در خاورميانه اثر بحران مالي را احساس خواهد کرد. بانکهاي اسلامي هم که در معاملات خود از دلار استفاده مي کنند از پيامدهاي بحران در امان نخواهند بود. از زماني که پايه طلا در دهه هفتاد از بين رفت، دلار آمريکا اساس همه ديگر ارزها شد. اگر فروپاشي مالي کنوني باعث سقوط ارزش دلار شود، همه جهان از پيامدهاي آن متاثر خواهد شد.

http://sanatnews.ir/News/1/9813
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است