يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بانک جهاني سقف وام به کشورهاي فقير را افزايش مي دهد

  تاريخ:پنجم آبان 1387 ساعت 13:59   |     کد : 9764   |     مشاهده: 1171
به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، بانک جهاني قصد دارد سقف وام به کشورهاي فقير را افزايش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، بانک جهاني قصد دارد سقف وام به کشورهاي فقير را افزايش دهد.

روزنامه اقتصادي نيکي ژاپن، روز يکشنبه، اعلام کرد بانک جهاني قصد دارد وامهاي خود را به کشورهاي فقير، به منظور جبران کاهش جريان سرمايه هاي خصوصي به اقتصاد اين کشورها، افزايش بدهد.

اين روزنامه ژاپني نوشته است بانک جهاني قصد دارد وام هاي بلند مدت خود را به کشورهاي فقير از سيزده مميز پنج ميليارد دلار سال دو هزار و هفت به دو برابر افزايش بدهد تا به اين کشورها کمک بکند با بحران اعتباري جهان مقابله کنند.

اين اقدام در شرايطي اتخاذ مي شود که صندوق بين المللي پول، نهاد وام دهنده ديگري مستقر در واشنگتن، پيشنهاد داده است به کشورهاي بحران زده اي همچون اوکراين و ايسلند کمک مالي بکند.

در ادامه گزارش روزنامه نيکي امده است که وام هاي بانک جهاني به حدود ده کشور فقير در اسيا و افريقا همچون غنا، بنگلادش و کامبوج اختصاص خواهد يافت.

براساس اين گزارش، اين در حاليست که صندوق بين المللي پول توجه خود را به اقتصادهاي نوظهور و با درامد متوسط، متمرکز کرده است.

خبرگزاري رويترز از توکيو اعلام کرد اين روزنامه اقتصادي نوشته است که بانک جهاني، وام هاي بلند مدت بين پانزده تا بيست ساله با نرخ بهره اي تقريبا برابر با نرخ وام هاي بين بانکي در لندن، ارائه خواهد کرد.

اين روزنامه ژاپني مي افزايد بانک جهاني همچنين در حال بررسي مسئله اعطاي وام هاي اضطراري به اين کشورها است.

http://sanatnews.ir/News/1/9764
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است