دو شنبه 31 ارديبهشت 1403

کاهش هزینه های حمل و نقل دریایی

  تاريخ:پنجم آبان 1387 ساعت 12:58   |     کد : 9757   |     مشاهده: 1479
به گزارش صنعت نیوز، با افزایش فشارها بر روی سهام شرکت های کشتیرانی، هزینه های حمل و نقل دریایی تا 80% کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، با افزایش فشارها بر روی سهام شرکت های کشتیرانی، هزینه های حمل و نقل دریایی تا 80% کاهش یافته است.

پیترو مدیر شرکت کشتیرانی استیم شیپ هنگ کنگ گفت: بازار کشتیرانی و حمل و نقل دریایی در ماه های اخیر از رونق خوبی برخوردار بود، اما بعد از تسونامی اقتصادی، هزینه های حمل و نقل دریایی روبه کاهش گذاشته است به طوری که ما هم نمی دانیم این نزول قیمت تا کجا ادامه خواهد داشت.

وی افزود پیش از این شرکت های کشتیرانی روزانه درآمدی در حدود 18000 تا 19000 دلار داشتند ، اما اکنون، بعد از آشفتگی بازارهای ایالات متحده و اوضاع اقتصادی بد جهان این مقدار فقط در حدود 10000 دلار می باشد.

یکی از کارگزاران کشتیرانی اوسیلا گفت: هزینه های حمل و نقل دریایی 80% کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در ماه مه هزینه حمل هر تن بار در حدود 150 دلار بود اما اکنون این مقدار در حدود 70 تا 80 دلار برای هر تن می باشد.

اقتصاد جهانی رو به رکود رفته است و خریداران در به دست آوردن اعتبارات مشکل پیدا کرده اند. در کل میزان تقاضا و سفارشات کاهش یافته است.

وی افزود: تولیدکنندگان فولاد به دلیل کاهش حجم مواد خامی که به آن ها ارسال می شود، از میزان تولیدات خود کاسته اند. در واقع هیچ کس نمی داند این دومینو تا کی ادامه دارد.

وی همچنین گفت: در پی رکود تجارت و افزایش هزینه ها، قیمت سهام شرکت های کشتیرانی بسیار کاهش یافته است.

برای مثال هزینه تعمیرات و نگهداری یک کشتی چهار هزار تنی در حدود 6000 دلار در روز یعنی 10% هزینه های شرکت های کشتیرانی می باشد.

http://sanatnews.ir/News/1/9757
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است