يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

پول سرشار تاثير بحران اقتصادي در حوزه خليج فارس را کم کرد

  تاريخ:پنجم آبان 1387 ساعت 11:46   |     کد : 9744   |     مشاهده: 1219
به گزارش صنعت نیوز، شبکه تلويزيوني فرانس بيست و چهار در تحليلي درباره تاثير بحران اقتصادي جهان بر کشورهاي عرب حوزه خليج فارس اعلام کرد : برخلاف ساير مناطق جهان ، سلطنت هاي نفتي حوزه خليج (فارس) کم و بيش به خوبي توانستند در مقابل بحران اقتصادي مقاومت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، شبکه تلويزيوني فرانس بيست و چهار در تحليلي درباره تاثير بحران اقتصادي جهان بر کشورهاي عرب حوزه خليج فارس اعلام کرد : برخلاف ساير مناطق جهان ، سلطنت هاي نفتي حوزه خليج (فارس) کم و بيش به خوبي توانستند در مقابل بحران اقتصادي مقاومت کنند.

در ادامه اين تحليل آمده است : در حال حاضر نگراني اصلي در اين منطقه بيشتر به کاهش شديد بهاي نفت مربوط مي شود اما باز هم اين امر نمي تواند خطر زيادي را متوجه اين کشورها کند زيرا منابع سرشار مالي فراواني هنوز در اين کشورها وجود دارد اما با اين حال دبي در امارات متحده عربي که مشهورترين امير نشين آن است و نفت چنداني نيز ندارد از ساير مناطق خليج ( فارس ) ضعيفتر به نظر مي رسد به طوري که در عرض کمتر از يک ماه بورس دبي بيست و پنج درصد ارزش خود را از دست داد.

اين سقوط ارزش سهام بورس دبي باعث نگراني سرمايه گذاران داخلي و خارجي در اين بورس شده است.

اما در دبي رکود بخش مسکن نمي تواند خبر خوبي براي سرمايه گذاران باشد زيرا بخش مسکن براي دبي يک تکيه گاه اقتصادي محسوب مي شود.

صنعت گردشگري و تجارت بين الملل نيز از ديگر منابع درآمد دبي به شمار مي روند. همچنين بزرگترين سکوي واردات و صادرات خاورميانه نيز در دبي قرار دارد.

دبي پس از يک دهه رشد اقتصادي بايد منتظر روزهاي سختي باشد اما اين روزهاي سخت نه به علت رکود اقتصادي بلکه به علت کاهش سرعت رشد اقتصادي بوجود خواهد آمد و مي تواند به نفع همسايگان دبي يعني ابوظبي و قطر باشد که منابع نفت و گاز منافع سرشار مالي را براي آنها همچنان تضمين مي کند.

http://sanatnews.ir/News/1/9744
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است