شنبه 29 ارديبهشت 1403

بانك تجارت با 18 شرط در بورس پذيرش شد

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 15:17   |     کد : 97   |     مشاهده: 2825
به گزارش صنعت نيوز، هيئت پذيرش اوراق بهادارروز گذشته درخواست پذيرش سهام بانك تجارت را بررسي كرد و به‌اتفاق آراء اين بانك را با 18 شرط در تابلوي اصلي بازار اول مورد پذيرش قرار داد.

به گزارش صنعت نيوز، هيئت پذيرش اوراق بهادارروز گذشته درخواست پذيرش سهام بانك تجارت را بررسي كرد و به‌اتفاق آراء اين بانك را با 18 شرط در تابلوي اصلي بازار اول مورد پذيرش قرار داد.

  

 روز گذشته هيئت پذيرش اوراق بهادار درخواست پذيرش بانك تجارت به همراه پيش‌نويس اميدنامه آن را بررسي كرد و در نهايت با پذيرش اين بانك در تابلوي اصلي بازار اول به شرط ارائه‌ي تعهدات لازم از سوي شركت و سهامدار عمده (دولت)، تكميل فرآيند آماده‌سازي و ارائه‌ي اطلاعات تكميلي موافقت كرد.

به گزارش روابط عمومي شركت بورس ، فهرست اين شروط در ادامه آمده است.

1. نوع بانك به "سهامي عام" تبديل شود.

2. سهام بانك نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شود.

3. بانك تعهد نمايد كه پس از پذيرش سهام آن در بورس:

1-3) نسبت به دريافت مجوز از بانك مركزي براي شعب فاقد مجوز، در اسرع وقت اقدام نمايد.

2-3) ضوابط و استانداردهاي تعيين شده از جمله ساختار مالي مناسب صنعت بانكداري را طبق تأييديه بانك مركزي رعايت نمايد.

3-3) برنامه عملياتي جامع ارائه شده به بورس (براي سه سال فعاليت آتي) را اجرا نمايد.

4. سهامدار عمده بانك تعهد مكتوب نمايد در صورتي‌كه دعاوي ديگري مربوط به دوره قبل از تاريخ درج وجود داشته كه اعلام نشده باشد، هرگونه خسارت ناشي از آن را جبران نمايد.

5. اخذ تعهد مكتوب از سهامدار عمده بانك مبني بر پرداخت مابه‌التفاوت ماليات متعلقه پس از كسر ذخيره ماليات و هرگونه كسري ذخاير احتمالي و ديگر بدهي‌هاي سنوات قبل از تاريخ عرضه اوليه سهام بانك تجارت كه افشا و اعلام نشده باشد.

6. قبل از درج نام بانك در بورس، تعهدات بازنشستگي كاركنان بانك و مبناي محاسبه ذيربط، به طور مشخص اعلام شده و نحوه تسويه آن (در صورتي كه توسط دولت تعهد شود) و يا اخذ ذخيره (در صورتي كه به عهده بانك باشد) تعيين تكليف گردد.

7. اطلاعات مربوط به مطالبات بانك از دولت (در تضمين يا تعهد دولت) ارائه شده و در خصوص نحوه تسويه مطالبات بانك از دولت پيگيري لازم انجام و به اطلاع عموم رسانده شود.

8. در صورتي كه وجوهي تحت عنوان كارمزد و امثالهم دريافت مي‌شود و دولت از مقطعي آن را فاقد وجاهت قانوني اعلام كند، سهامدار عمده مكلف به ترميم خسارت مربوطه تا آن تاريخ مي‌باشد.

9. سازمان خصوصي‌سازي، دارنده‌ي وكالت سهام بانك تجارت، تعهد مكتوب نمايد كه حداقل 5 درصد از سهام بانك را در عرضه اوليه و 15 درصد ديگر را بعد از عرضه اوليه با نظر مديرعامل بورس عرضه كند به نحوي كه حداكثر ظرف مدت يكسال از تاريخ عرضه اوليه حداقل 20 درصد سهام شناور آزاد داشته باشد.

10. اساسنامه بانك طبق اساسنامه نمونه تأييد شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و الزامات مورد نظر بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، تصويب و ارائه شود.

11. قبل از درج نام بانك در بورس، سياست تقسيم سود بانك بر اساس مصوبه هيئت مديره آن و با رعايت الزامات قانوني اعلام شود.

12. با توجه به بخشنامه بانك مركزي در خصوص بخشودگي جرايم مشترياني كه مطالبات معوق خود را تسويه مي‌نمايند، ذخيره برگشت وجه التزام در بودجه سال 1387 منظور شود.

13. قبل از درج نام بانك در بورس، صورت تطبيق حساب‌هاي فيمابين با بانك مركزي شامل بدهي‌هاي ارزي و ريالي، تهيه و پس از تأييد حسابرس به بورس اعلام شود.

14. تأييديه حسابرس در خصوص سيستم اطلاعات حسابداري (از جمله حسابداري مالي و حسابداري بهاي تمام شده) مطلوب و متناسب با فعاليت خود و شرايط پذيرش در بورس (از جمله توانايي تهيه و افشاي اطلاعات مالي به‌موقع و قابل اتكاء) ارائه شود.

15. تأييديه حسابرس در خصوص كفايت سيستم كنترل‌هاي داخلي شركت به نحوي كه اين سيستم متضمن حفظ و رعايت حقوق و منافع سهامداران به صورت يكسان باشد، ارائه شود.

16. نامه مربوط به ماده 37 دستورالعمل پذيرش اوراق بهادار به شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه ارسال و رونوشت آن به بورس ارائه شود.

17. تأثير بسته‌ي سياستي- نظارتي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در پيش‌بيني درآمد هر سهم سال 1387 بانك افشا شود.

18. قبل از عرضه سهام بانك در بورس، گزارش حسابرس و بازرس قانوني آن در مورد اطلاعات مالي پيش‌بيني شده سال 1387 و ساير اطلاعاتي كه با توجه به آيين‌نامه افشاي اطلاعات و زمان عرضه سهام بانك توسط بورس اعلام مي‌شود، ارائه شود

بنابراين گزارش پيش‌نويس اميدنامه بانك تجارت در حالي منتشر شده كه ساير اطلاعات و مدارك نيز شامل صورت‌هاي مالي سال مالي منتهي به 29 اسفند 1385 (حسابرسي شده)، صورت‌هاي مالي ميان‌دوره‌اي شش ماهه‌ منتهي به 31 شهريور 1386 (بررسي اجمالي شده) و صورت‌هاي مالي پيش‌بيني شده دوره مالي منتهي به 29 اسفند 1386 (حسابرسي شده) و پيش‌بيني عملكرد سال مالي منتهي به 30 اسفند 1387 (حسابرسي نشده) متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/97
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است