يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

اصلاح نظام گمرکی یکی از مهم ترین اهداف تحول اقتصادی

  تاريخ:دوم آبان 1387 ساعت 09:08   |     کد : 9637   |     مشاهده: 1235
به گزارش صنعت نیوز، معاون اول رئیس جمهوراجرای طرح تحول اقتصادی را سرلوحه کار دولت دانست و گفت:هدفمند کردن یارانه ها، اصلاح نظام های بانکی و مالیاتی و همچنین اصلاح نظام گمرکی از مهم ترین اهداف طرح تحول اقتصادی دولت است.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، معاون اول رئیس جمهوراجرای طرح تحول اقتصادی را سرلوحه کار دولت دانست و گفت:هدفمند کردن یارانه ها، اصلاح نظام های بانکی و مالیاتی و همچنین اصلاح نظام گمرکی از مهم ترین اهداف طرح تحول اقتصادی دولت است.

پرویز داوودی در مراسم روز ملی آمار و برنامه ریزی با بیان اینکه اجرای درست سیاست های اقتصادی نیازمند نظام اطلاعات و آمار فعال است افزود: اگر آمار و اطلاعات جامعه به درستی در اختیار سیاستگذاران نظام قرار نگیرد، سیاست ها به درستی اجرا نمی شود.

داوودی با اشاره به اهمیت طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها گفت: انسجام، بیطرفی، تجزیه و تحلیل و کیفیت مناسب از ویژگی های چنین آمارگیری است که با همکاری و اعتماد مردم به دولت، آمارگیری به درستی انجام شد.

وی افزود: در گذشته اجرای سیاست تعدیل به علت نبود اطلاعات و آمار صحیح با مشکل مواجه بود اما با اعتماد به دولت، مردم مشارکت خوبی در آمارگیری داشتند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: بنا نداریم سیاست های تعدیل را بدون در نظر گرفتن عدالت اجرا کنیم.

داوودی افزود: اجرای سیاست های اقتصادی بدون در دست داشتن اطلاعات و آمار درست، گام برداشتن در فضای تاریک و مبهم است.

وی همچنین اجرای اصل 44 قانون اساسی را مهم خواند و گفت: با اجرای این اصل اقتصاد ما که بیشتر دولتی است، به تدریج به بخش های تعاونی و خصوصی واگذار می شود.

داوودی همچنین به سند چشم انداز 20 ساله کشور اشاره کرد و افزود: باید در هجده سال آینده از نظر علمی و اقتصادی در منطقه به مقام نخست برسیم ضمن اینکه در قالب ارزش های اسلامی، الگوی مناسبی برای کشورهای دیگر باشیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه اقتصاد اسلامی نباید در حد حرف و شعار باقی بماند، از افزایش شاخص های اسلامی در برنامه پنجم توسعه خبر داد.

داوودی افزود: برنامه های قبلی توسعه نیز مبتنی بر معیارهای اسلامی بوده است و ما در برنامه پنجم نیز باید به سمت یک برنامه اسلامی حرکت کنیم و در همه شاخص ها معیار اسلامی داشته باشیم.

در پایان این مراسم از شماری از مسئولان و دست اندرکاران آمار کشور تقدیر شد.

http://sanatnews.ir/News/1/9637
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است