سه شنبه 1 خرداد 1403

قلعه 200 ساله قصر قند مرمت مي‌شود

  تاريخ:سی ام مهر 1387 ساعت 12:59   |     کد : 9456   |     مشاهده: 1541
به گزارش صنعت نیوز، تفاهم نامه‌اي مبني بر مرمت قلعه قصر قند بين سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان سيستان و بلوچستان و شهرداري قصر قند منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، تفاهم نامه‌اي مبني بر مرمت قلعه قصر قند بين سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان سيستان و بلوچستان و شهرداري قصر قند منعقد شد.

عارف حقي،معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان سيستان و بلوچستان با بيان مطلب فوق گفت:اين قلعه نزديک به 200 سال قدمت دارد و داخل شهر قصر قند واقع است.

معاون ميراث فرهنگي،سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان سيستان و بلوچستان افزود: ساماندهي اين مجموعه تاريخي با همکاري شهرداري انجام خواهد شد.

حقي با اشاره به شرايط جوي و آب و هوايي در اين استان گفت: تا يک ماه آينده اقدامات اوليه براي جلوگيري از آسيب و محافظت اين قلعه تاريخي انجام مي‌شود.

وي با بيان اينکه اين بنا تا کنون مرمت نشده است،اضافه کرد: از هفته آينده پي گردي و استحکام بخشي قسمت هاي آسيب ديده و تخريب شده بنا و مطالعات آن صورت مي‌گيرد.

معاون ميراث فرهنگي استان سيستان و بلوچستان يادآور شد: قلعه قصر قند متعلق به دوره صفوي واقع در شهرستان نيکشهر استان سيستان و بلوچستان در سال 81 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

http://sanatnews.ir/News/1/9456
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است